Prijsvraag 16 Vuurwerkplanet.nl

Hierbij onze kerstkaart, van mij en mijn jongste zoon Tuur. Die het dit jaar voor het eerst allemaal goed mee krijgt. En het voelt dubbel, met een mogelijk aankomend verbod. Maar wij gaan onze grenzen verleggen, en ik hoop vuurwerk-planet ook. Zodat we elkaar weer indien nodig kunnen vinden aan de "other side". (Lees Een buurland).

Het is een speciale kaart, mijn zoon vindt het geweldig als er zo'n muziekjes inzitten als je hem opent. Daarom ook een link naar het bijbehorende lied. Screenshot_2025-12-23-06-26-07-14_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
Het muziek fragment voor in de kaart.

Toevallig afgelopen week een leuke foto gemaakt en deze als inspiratie gebruikt. IMG20251221130142.jpg

Kerstgroet,

Meedoen is belangrijker dan winnen,
Al geef ik grif toe dat ook ik graag de prijs zou innen.

Maar ik ben grafisch gezien, zogezegd,
Bepaald niet kunstzinnig onderlegd.

Ik vind sommige inzendingen hier echt prachtig.
Maar de digitale hulpmiddelen ben ik zelf niet machtig.

Dus hier geen plaatjes van AI,
Maar een uiting van linguistische inspiratie.

Een kerstkaart is er om te wensen,
Dan doet de voorkant van een kaart er niet toe, beste mensen.

Ik heb me gericht op de boodschap, die ik zou willen geven,
En heb wat hersenspinsels van me opgeschreven.

In dit beladen vuurwerkjaar,
Hebben we het hier toch leuk gemaakt met elkaar.

Het forum getuigt van een grote devotie,
En staat bol van een gedeelde emotie,

Een passie, die anderen absoluut niet snappen.
Wat op het punt staat om uit elkaar te klappen.

Wat volgend jaar brengt, dat zal moeten blijken.
Ik durf niet goed in die glazen bol te kijken.

De toekomst is onzeker en dat is erg cru.
We zullen extra moeten genieten van het hier en nu.

Ik gun iedereen de onbezorgdheid en blijheid, als die van kleine kinderen.
Ik wens iedereen een oud&nieuw, om zijn hele leven te herinneren.

Beste wensen alvast allemaal,
Maak van deze editie een memorabel verhaal.

Kerstgroeten van GMP

Screenshot_20251223_145027_Gallery.jpgIk wens iedereen van Lesli ontzettend fijne feestdagen en een oud en nieuw om nooit meer te vergeten. Hopelijk is dit jaar een jaar geweest waarin jullie, ondanks alles, hebben kunnen vieren dat het 60 jaar geleden is dat jullie voor het eerst uit China importeerden.
Ik hou mezelf voor dat het goed komt met onze hobby, jullie werk en Nederlands Immaterieel Cultureel Erfgoed. Dat we er nog maar ontzettend lang van mogen blijven genieten!

Je kan het natuurlijk zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wilt.
Zelf ben ik ook niet super goed erin maar vind het wel altijd leuk om wat te klooien ermee.

Hier jouw tekst geplakt op een Ai plaatje van een random online generator, letterlijk 5 minuutjes.
Heb je toch nog een 'kaartje' om in te sturen.

Is echt niet heel lastig om nog van alles toe te voegen maar ik snap ook dat het voor sommige wel ingewikkeld is!

GMP.jpg

@GMP

giphy.gif

Geen vuurwerk specifiek kerstkaart maar wel een heel bijzondere. Zoals misschien al bekend is mijn moeder een tijdje terug overleden en zij maakte elk jaar een kerstdorp. In haar herinnering heb ik samen met mijn twee broers nog eens het kerstdorp opgebouwd en vanuit daar een kerstkaart gemaakt. Dit jaar zouden we als gezin weer eens allemaal bij elkaar oud&nieuw vieren, dat doen we nog steeds alleen dan met eentje minder. Mooi om zo bij stil te staan, en ik vond het wel een originele om in te brengen.
WhatsApp Image 2025-12-23 at 10.54.03.jpeg

Geen vuurwerk specifiek kerstkaart maar wel een heel bijzondere. Zoals misschien al bekend is mijn moeder een tijdje terug overleden en zij maakte elk jaar een kerstdorp. In haar herinnering heb ik samen met mijn twee broers nog eens het kerstdorp opgebouwd en vanuit daar een kerstkaart gemaakt. Dit jaar zouden we als gezin weer eens allemaal bij elkaar oud&nieuw vieren, dat doen we nog steeds alleen dan met eentje minder. Mooi om zo bij stil te staan, en ik vond het wel een originele om in te brengen.
Bekijk bijlage 1822059
Mooi man, veel sterkte de komende dagen ❤️

Back
Bovenaan