Post hier foto's van mortier/pijlen/candle rekjes

Mooie rekjes mortierbuisdb. Ik vind 4" buizen al vrij groot, maar als ik die 6" van jou er naast zie. Die zijn echt HUGE :shocked:

Hier mijn 3 en 4" rekjes, niet zelf gemaakt overigens:
2e8f1c67288b4e888d3a2d3fe8c3e59f_4.jpg

Hierbij mijn pijlenrekje van vorig jaar enkel wel alleen voor babypijlen.

Dit jaar voor een grote versie van 2meter

Iemand uit me straat had een mooi rek gebouwd, snel een foto gemaakt. Heb even gevoeld en het is zeer stevig. De mortieren kun je er gemakkelijk uithalen en inzetten. De buizen voor pijlen heb ik ook even gebruikt :D Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

:bye:

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Vind het geen goed rek om eerlijk te zijn, om de volgende dingen.

- Geen logische constructie
- Lijkt me ook geen goed idee om metalen buizen in je shell rek te hebben, als je een mortarburst heb schieten die overal naartoe.
- Het rek staat op 2 onderlatjes, en niet direct op de grond. Hierdoor loop je het gevaar dat je buis door de onderplaat heen schiet.

Maar zo denk ik erover.

Mvg

Bovendien kan je met de hoeveelheid hout die je gebruikt hebt in je rek, wel 3 rekjes bouwen.

Iemand uit me straat had een mooi rek gebouwd, snel een foto gemaakt. Heb even gevoeld en het is zeer stevig. De mortieren kun je er gemakkelijk uithalen en inzetten. De buizen voor pijlen heb ik ook even gebruikt :D Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
[URL=http://img230.imageshack.us/img230/8897/rek001.jpg]image
[/URL]

na 1 of 2 keer schieten dreunen je buizen zo door de plaat onder de buizen heen. onderschat de kracht niet van de neerwaartse druk die de buizen te verduren krijgen bij het afschieten van een shell. Er is totaal geen steun onder omdat hij op voetjes staat.

Beste vuurwerkkoning ( of edelachtbare ),

Geef aan die gene bij jouw in de straat door, dat hij er beter aan doet de
voetjes onder het rek weg te halen. Het frame rust dan in zijn geheel op de
grond. Hout veert namelijk ontzettend na elk salvo!
De kans bestaat dat de buizen op en neer gaan 'dansen' in het rek.
Verder is het ook belangrijk dat de buizen aan de zijkanten voldoende
vrije ruimte hebben, zodat de buis de energie na een salvo zelf kan verwerken.( de buis mag een beetje heen en weer slaan in het rek )
Zet je de buizen te vast in je rek, zoals op de foto, bestaat de kans dat je rek zelf heen en weer begint te slaan na elk salvo.
Onderschat de krachten die hier bij vrijkomen niet!
Zorg dus ook voor een goede verankering en vlakke ondegrond.

Succes en plezier er mee.

Kan me vergissen maar volgens mij is dit gewoon elektra pijp. Kun je gewoon bij gamma of zo kopen. Voor iets meer koop je verwarmingspijp van metaal, dan smelt ie niet zo snel weg.

Back
Bovenaan