Post hier foto's van mortier/pijlen/candle rekjes

komt me bekend voor:

ITALIAN_FIREWORKS_DEMO_SETUP_14-11-2009_003.JPG

ITALIAN_FIREWORKS_DEMO_SETUP_14-11-2009_014.JPG

:wink:

Je bent erg creatief kerel en dat zie je wel goed aan die rekken!
Mooie rekken, ik zelf had ze nooit zo mooi in elkaar gezet, maar respect!

UPDATE! nieuw mortierrek :)

UPDATE! nieuw mortierrek :)

:bye:hoi jongens jullie kennen mijn oud mortierrek nog wel van de oude topic
nou die heeft gister kennis gemaakt met het kampvuur haha want met dat rek kon je nog geen baby pijltje afschieten
dus ik heb vandaag deze nieuwe gemaakt op mijn stage werkplaats

Het betreft een 3 inch 6 shots mortierrek
van dik vurenhout heb er dikke 3 uur over gedaan hij
is zo stevig als wat heb ook nog beetje geplamuurd ziet
er wat mooier uit de steunbalken aan de zijkant heb ik ook
maar komen er binnekort vast op te zitten neemt beetje veel ruimte
in en kan altijd nog de dag voor oud en nieuw gedaan
worden

Totala kosten eraan besteed 0,00 euro :D

hopelijk vinden jullie hem mooi laat je menig horen alvast bedankt

PICT4085.jpg

PICT4086.jpg

PICT4087.jpg

PS: De buizen komen aanstaande donderdag dezelfde dag volgt er een foto

groetjes

Hier nogmaals een post van mijn babypijlenrek, maar ditmaal met een uitleg hoe ik het gemaakt heb. Als de mods het een onzinnige dubbel post vinden mogen jullie de vorige verwijderen voor de duidelijkheid;)

Ik heb hier een korte samenvatting van hoe je het ongeveer moet dan en wat je nodig hebt. De maten verschillen natuurlijk bij elk rek, dat ligt er namelijk aan hoeveel babypijlen er in wilt doen. Dit is in iedergeval de uitleg van mijn babypijlenrek van afgelopen jaar. Mogen er nog verdere vragen zijn kun je mij natuurlijk altijd een PM sturen!

LET OP ALLE MATEN DIE ZIJN BESCHREVEN IN DE BESCHRIJVING ZIJN IN MM !!!

Voor dit rek heb je het volgende nodig,
    • 4x poten van lengte: 400mm, Breedte: 40x60 mm
    • 4x steunbalken van lengte: 600mm Breedte: 40x60
    • Kippengaas dat even lang en breed is als je rek, in dit geval dus 650x650mm
    • Schroeven om de balken met elkaar te monteren zoals is aangegeven op de tekening.
    • Schroeven of eventueel een nietpistool om het gaas te bevestigen aan het frame.
    • En niet te vergeten de babypijlen, voor dit rek waren het er ca. 4000
257dkr8.png

16aceir.jpg

hrgfhv.jpg

o0nnys.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=HFAjkpbQMfA

http://www.youtube.com/watch?v=RbvgxmQ3-hM

Laatst bewerkt:
Hier is mijn pijlen rekje de gele en zwarte pvc buisjes kunnen er heel makkelijk uit gehaald worden. Het was een no budget project alles was rest.

vwc011.jpg

vwc009.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb vanochtend ook voor het eerst een pijlen rek gemaakt. Ik heb het gemaakt van afval houd dus daardoor ziet ie er niet zo heel mooi uit. De pvc buis en de klemmen hen ik wel gekocht.

Zie hier mijn pijlen rek wat ik vandaag gemaakt heb:

pijlenrekkillingarrow.jpg

Het is met een dubbel rooster met mazen van 2,5cm x 2,5cm. In totaal zijn het 23 x 23 = 529 mazen. Het is de bedoeling dat hier 8 paketten Killing Arrow pijlen in gaan, wat in totaal op 96 pijlen komt van 3 verschillende groottes.

Ik hoop maar één ding en dat is dat alles gaat passen! Aanstaande donderdag zal ik hier wel achter komen zeker.. :D

Laatst bewerkt:
Na wat passen en meten staan er 95 pijlen van drie groottes netjes verdeeld in het rek:
pijlenrek2.jpg

Dan is het tijd om het lont aan te brengen, maar hier ben ik denk ik in de fout gegaan door de ti-reps te hard aan te trekken, waardoor deze tot 2 keer toe vanzelf uit ging tijdens het schieten van het rek:
pijlenrek4.jpg

Lontjes van de pijlen heb ik gewoon onder het snellont geschoven, maar had ik bij nader inzien ook beter kunnen bevestigen met ti-reps.. Echter is dit door tijdsgebrek niet gelukt.. Ook was het misschien beter geweest om een dubbele lijn lont te plaatsten, maarja, dat zijn allemaal dingen waar je naderhand maar achterkomt..

Na afloop was ook zeker een vierde van alle pijlen blijven staan en het feit dat ik het rek 2 keer opnieuw aan moest steken haalde de vaart er aardig uit.. Achja, volgend jaar versie 2.0!! :D

Back
Bovenaan