Post hier foto's van mortier/pijlen/candle rekjes

Mijn pijlenrek:
pijlenrenu0.jpg

Heb dit rek vorig jaar (07/08) gemaakt.
Werkte erg goed en stabiel tijdens de Jaarwisseling.

Laatst bewerkt:
Mijn rekje is zo goed als af :)

SANY0429.jpg

SANY0427.jpg

Heb gewoon wat latjes gepakt en gewoon op de gok wat afmetingen genomen.. En was ik dus zo dom dat ik in plaats van de latjes die ik bovenop wou doen, de poten had gepakt.. Ik dacht al, waarom is zijn de rechterpoten veel langer :') Maarja, stukje eraf gezaagd en alles is weer goed :) Aan de andere kant kunnen ook nog buisjes, voor eventuele 'V-shape'. Door het zelfgemaakte mechanismetje kan hij niet verder open gaan of uit zichzelf dichtklappen, maar hij is wel inklapbaar voor als je hem niet nodig hebt :) Als iemand ook zoiets wil maken en afmetingen o.i.d nodig hebt, laat maar weten :wink:

@Ruben 3

Wat een geweldig groot pijlenrek heb je gemaakt, heb het filmpje een keer op youtube bekeken, geweldig resultaat!

Haha wie kan in dat filmpje voor mij de pijlen tellen :p
Egt een super filmpje.

Ik denk dat ik ook is een pijlenrekje ga maken.

Weet iemand welke afmetingen je nodig hebt als je een babypijl rek wilt bouwen van 1000 pijltjes?

Alvast bedankt:bye:

Mijn nieuwe 19shots Pijlenrek, In V-Shape & W-Shape..:D

Totale kosten..
Schraag GAMMA: 5.00,-
Drukzadels Gamma 25stuks 5,50,-
schroefkes Gamma 1000stuks 8,00,-

2v8h85h.jpg

hvqfyb.jpg

20b0dxx.jpg

14aa4qc.jpg

Ziet er zeer imposant uit Bombone. Een goede contstructie, goede materialen (alhoewel ik een hard metaal verkies boven plastic). Alleen is het handig om pijlen in een V en W shape te zetten? Ik bedoel, daarmee vraag je om problemen.

Door de neerwaardse krachten zal een pijl die schuin begint nooit een rechte baan volgen maar afwijken, en dat zal voor problemen zorgen. Daarom gaan al mijn pijlen allemaal verticaal omhoog.

Ziet er zeer imposant uit Bombone. Een goede contstructie, goede materialen (alhoewel ik een hard metaal verkies boven plastic). Alleen is het handig om pijlen in een V en W shape te zetten? Ik bedoel, daarmee vraag je om problemen.

Door de neerwaardse krachten zal een pijl die schuin begint nooit een rechte baan volgen maar afwijken, en dat zal voor problemen zorgen. Daarom gaan al mijn pijlen allemaal verticaal omhoog.

Ik schiet eerst met de ene kant dan draai ik het rekje om en schiet ik met de andere kant,

Edit : OOH de buizen lijken heel scheef te staan maar dat valt best wel mee... heb gister een pijl mee geschoten ging gewoon goed om te testen dan he ;)

Op het mondstuk van de PVC bewerk ik nog met Allumium folie... :wink:

Laatst bewerkt:
kan je ook de maten geven ik ook zo n rek gaan bouwen :) maar dan niet in
w shape

Hmm maten.. Juist ja...:D

Er zijn geen maten heb gewoon een kant en klaar Schraagje gekocht bij de GAMMA.. Verder ben ik eerst begonnen met de W SHAPE en toen ik die af had had ik de V SHAPE gemaakt... Op de manier dat ik het rekje weer kan opvouwen...

Dit weekend uit verveling een babypijltjesrek gemaakt samen met een vriend.

Eerst een houten plaat gepakt van 35 x 20, om de cm streepjes gezet en dan gaatjes geboort met een 3mm boortje, even uitgerekend en we kwamen op z'n 800 babypijltjes,
het is geen grote maar wel leuk om te maken en eens te zien!

Foto's:

Foto0065.jpg

Foto0066.jpg

Foto0064.jpg

had nog 100 babypijltjes liggen, nou wachten tot de 1ste verkoopdag!:D

Mooi rekje. Eigelijk niet zo heel moeilijk om te maken. Maar hoe wil je ze allemaal af laten gaan? Sterretjes erlangs ofzo?

Even al mijn rekjes die ik tot nu toe heb, misschien dat er nog bij kom.

dsc03962tl1.jpg

Een romeinse kaarsen rekje voor dikke romeinse kaarsen 10sh romeinse kaarsen en 20sh romeinse kaarsen. Een plankje in het midden voor 10 schots romeinse kaarsen die ik er in kan schuiven. Dan kan die weg als ik er 20 schots in doe. En de latjes zijn voor de dikke romeinse kaarsen, vorig jaar kwamen daar 5sh van cafferata en Comet Rain van Dynasty op. Dit jaar Thunder Flower van Pro-Line, de kaarsen die bij multi color rockets zaten/zitten, romeinse kaarsen van Maxx-line, en verder zie ik wel wat ik nog meer ervoor heb :p

sized__sized__sdc13344testjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjkopiejk.jpg

Rekje voor 6x AK-54

sizedimgp0023nj3.jpg

Pijlenrekje voor Rocket boom, multicolor rocket en love is in the air pijlen. Ruimte tussen de gaten is wat veel maar dat boeit niet zo, gaat toch snel achter elkaar met snellont. Dikke houtbalken maar had die hout toch gratis gekregen en hij is zeker stevig hahaha.

indd. mooi rekje.. ik ben van plan zelf ook een rekje te maken. een kleine maar met 2/3 pvc buizen..:wink:

deze foto's zijn wel een goed vorbeeld daar voor!

Mooie rekjes Monsterking! Hoop dat je de 6x AK-54 ook gaat filmen?

Ik weet nog niet of ik ga filmen, moet ik weer de hele tijd met een camera kijken, ik wil gewoon lekker stoken en genieten zonder telkens te kijken of het vuurwerk wel in beeld sta. Dat is ook de reden dat ik vorig oud en nieuw niet heb gefilmd.

Back
Bovenaan