[Polls 2019] Polls aanpassen? Denk mee en geef suggesties!

Enige wat ik eventueel zou veranderen is de mogelijkheid om pas te kunnen stemmen na minimaal (bijv) 50 geplaatste berichten te introduceren. Dat zal wellicht een aantal spookstemmen tegengaan.
Daarnaast is de term 'beste inderdaad zo ontzettend persoonlijk....

Ik denk er als volgt over:

- Stemrecht invoeren
Als ik mijn gezicht een heel jaar niet laat zien bij de plaatselijke voetbalvereniging, dan heb ik ook geen recht om te bepalen of er een kunstgrasveld komt of niet. Betaal ik lidmaatschap en kom ik er regelmatig, dan telt mijn stem wel.
Vanaf x aantal posts hier telt je stem mee. Komt door het jaar heen de bedrijvigheid op het forum ook ten goede en maakt potentiële manipulatie een stuk lastiger.

- Meer categorieën definiëren
Ik zie graag de volgende categorieën:
Beste cake tot 300 gram
Beste cake tot 500 gram
Beste cakebox tot 2000 gram
Beste cakebox vanaf 2000 gram
Beste pijl(enpakket)
Beste nieuwkomer

Bovenstaande is een suggestie, vrij in te vullen natuurlijk. Maximaal op 1 product stemmen.

- Geen stemmen voor beste importeur
De beste importeur wordt door Vuurwerkcrew zelf gekozen, aan de hand van de top 10 uitslagen uit de polls van de producten. Hang er een puntensysteem aan vast, waarbij een 1e plaats uiteraard meer punten oplevert dan een 10e plaats. Hoe meer producten er in de top 10 staan, des te meer punten je pakt. Heb je geen pijlen in je assortiment zitten, helaas geen punten.

Wij als consument beoordelen de producten van de importeurs op prijs/kwaliteit en daar komt voor ons simpelweg de beste importeur uit naar voren. Zie het als een eindklassement van allerlei soorten producten en de beste nieuwkomer, waarbij diegene met de meeste punten wint. Geeft een heel eerlijk beeld, waarbij een goed, breed en innovatief assortiment zal worden beloond. Zoals het hoort te zijn!

Factoren als bereikbaarheid zijn in het eindklassement niet relevant. Is een product niet bereikbaar voor je, dan stem je ook niet op het product bij de polls en weegt die factor dus al mee. Anderzijds weegt een grote bereikbaarheid niet direct beslissend mee in het eindklassement.

Onderaan de streep wint de importeur dus op basis van bereikbaarheid en prijs/kwaliteit, waarbij veel producten in de top 10 van verschillende polls of juist een selectief aantal producten hoog in de uitslagen, doorslaggevend zal zijn in de einduitslag. In combinatie met de stemrecht van direct betrokkenen op het forum, krijg je naar mijn idee het meest eerlijke beeld en voorkom je dat Pietje op GBV stemt omdat hij alleen een Sterling Thunder heeft afgestoken.

Misschien zeg ik nu iets heel vreemds, maar laat de winkeliers hun stem uitbrengen voor beste importeur.
Want ik vind zelf dat er behalve mooi/goed/betaalbaar vuurwerk veel meer meetelt of een importeur goed is.
Denk aan beschikbaarheid/leveringen enzo

Misschien zeg ik nu iets heel vreemds, maar laat de winkeliers hun stem uitbrengen voor beste importeur.
Want ik vind zelf dat er behalve mooi/goed/betaalbaar vuurwerk veel meer meetelt of een importeur goed is.
Denk aan beschikbaarheid/leveringen enzo

Helemaal mee eens. Wordt lekker complex stemmen nu :p

Er is niks maar dan ook helemaal niks mis met de manier waarop deze polls worden opgezet en/of gehouden.

Mogelijk bij importeurs idd maar de mogelijkheid op 1 keuze.

En wat betreft discussies betreffende wel of niet eerlijke winnaar de stemmen openbaar maken na sluiting, zo voorkom je vraagtekens en ongewilde discusies.

gr

Nieuw poll idee: beste nostalgie product

Sommige importeurs maken (of soms al jaren) nieuwe producten met een nostalgisch label/effect/gevoel (bijv Thunder Crackers), en dat je daar stemt op welk product dat jij het beste vind (qua nostalgie, kwaliteit, enz)

Ik ben slecht in verwoorden vergeef me :D

Gewoon zo laten.
En de keuze uit meerdere importeurs stemmen mogelijk blijven houden.

En voor de rest, waar maken sommigen zich toch druk over.

Back
Bovenaan