[POLL 2016] Beste IMPORTEUR van 2016!

[POLL 2016] Beste IMPORTEUR van 2016!

• Bonfireworks

Stemmen: 1 0,2%
  • Broekhoff Vuurwerk

Stemmen: 8 1,5%
  • Burn It

Stemmen: 8 1,5%
  • Cafferata Vuurwerk

Stemmen: 12 2,3%
  • China Red

Stemmen: 37 7,1%
  • Evolution Fireworks

Stemmen: 167 32,2%
  • GBV-WECO Vuurwerk B.V.

• Haokan Vuurwerk

Stemmen: 2 0,4%
  • Heron Fireworks

Stemmen: 2 0,4%
  • Katan Vuurwerk

• Lesli Vuurwerk

Stemmen: 13 2,5%
  • Mercurius Vuurwerk

Stemmen: 0 0,0%
  • Pangu Fireworks

Stemmen: 67 12,9%
  • Pronk Vuurwerk

Stemmen: 4 0,8%
  • Pyrostar NL

• Royal Fireworks

Stemmen: 6 1,2%
  • Rubro Fireworks

Stemmen: 200 38,6%
  • Vulcan Europe

Stemmen: 5 1,0%
  • Vuurwerkmania

Stemmen: 83 16,0%
  • Vuurwerktotaal

Stemmen: 129 24,9%
  • Welkoop Vuurwerk

• Witte Vuurwerk

Stemmen: 19 3,7%
  • Wolff Vuurwerk

Stemmen: 112 21,6%
  • Zena Vuurwerk Nederland

Stemmen: 78 15,1%
  • Vuurwerkhal

Stemmen: 4 0,8%

• Totaal stemmers
    518
Rubro en China Red voor mij. Waarom? Op de een of andere manier lukt het Rubro elk jaar weer om een prachtige cakebox op de markt te zetten. Dit jaar was dat de Transbomber. Maar ze behouden hun kwaliteit ook, zie bijvoorbeeld de 4 Seasons en Immortal Gold. Na al die jaren nog steeds de toppers onder de cakeboxen. China Red heeft de teleurstelling van 2015 in 2016 goed rechtgezet met de Six Best Possible. Wat was die mooi dit jaar!

Laatst bewerkt:
Rubro en vuurwerkmania. Rubro heeft prachtige producten die ieder jaar goed presteren en mania heeft prima acties en prijzen

Pangu en Evolution. Strakke en mooi opgebouwde grote effecten. Waarbij Evolution het wint vanwege de mooi verzorgde verpakkingen, de innovatie met b.v. de Sunbeam en de toppers van cakeboxen.

Dit jaar geen Wolff vanwege Final Fate Flop. De Tracer vorig jaar was nog humoristisch en te vergeven.
De FF had in deze vorm voor die prijs niet op de markt mogen komen.

De Evolution cakes zijn mij het meeste bijgebleven als ik terug denk aan gisteren.

De mooiste 2 losse cakes waren bij mij de Sun Beam 4 en de Red Fury in Blue.

China Red heeft mij dermate goed verrast, dat ik het 1 van de betere vind dit jaar. Zelfs de kleine potten waren van een zeer goede kwaliteit. Daar kunnen enkele importeurs nog wat van leren.

Net als verleden jaar kies ik voor Evolution Fireworks. De producten zijn gedurft en vernieuwend en duidelijk uitgedacht door liefhebbers. Tevens heb ik respect voor de ogenschijnend snelle groei die deze jonge onderneming maakt en het enthousiasme van Marchel hier op het forum. Wat ik dit jaar erg kon waarderen waren de opgewaarderde verpakkingen van de cakes die het premium gevoel onderstrepen. Klein puntje van opbouwende kritiek, probeer asjeblieft in 2017 tijdig van alle producten productie films te maken, dit zal de verkoop zeker ten goede komen!

Evolution voor het frisse uiterlijk en constante kwaliteit. Pangu voor de strakke labels en de kwaliteit. Beide hebben mij aangenaam verrast.
Dus:
1 Evolution
2 Pangu

Evolution : vanwege de vernieuwende effecten, bijvoorbeeld de sunbeam 2 is bijzonder mooi. Dit jaar een hoop nieuwe cakes op de markt gebracht die vooral voor de liefhebbers interessant zijn.

Wolff vanwege de constante kwaliteit en kleuren : ook kleine produkten zoals de crazy tails en de extreme bang rockets waren goed. Heb dit jaar het meest genoten van de demo's van wolff door de kleuren in produkten als de Future legend, Color strike en wings of darkness.

En had niet verwacht dat ik nog ooit ging zeggen maar Rubro : vanwege de transbomber die er dit jaar met kop en schouders boven uit steekt als beste box en ik erg tevreden was over de losse cakes zoals de daisy beam.

Dit jaar ontiegelijk veel gehad, dus mooie vergelijking kunnen maken. Iedere importeur heeft zo zijn toppers, floppers, noem het allemaal maar op. Er waren echter een paar importeurs waarbij echt niets tegenviel.

1. Evolution. Hier viel echt niets van tegen. Alle credits naar Evolution, was vorig jaar erg kritisch maar dit jaar alles dubbel en dwars waar gemaakt. De spectacle 100 & 120 zijn een van de beste bakken, zo niet de beste, van Nederland. Het Fairytail assortiment is het beste 19sh assortiment van NL, mits de prijs leuk is (advies te duur voor mij). Red Ghosts ook prima prijs/kwaliteit.
2. Pangu. Beste merk wat betreft prijs/kwaliteit. Heb een hoop 19sh cakes gehad van Pangu, ook wat kleinere, maar waren stuk voor stuk top. Prima burst, ontiegelijk grote effecten die mee kunnen komen met de doorlontbakken. Enige minpunt; Garden Party 1. Veel te traag.
3. Rubro. Al jaren een van de beste importeurs, ook dit jaar weer. Hebben super goed spul, goede prijs/kwaliteit. Transbomber, Crashbox, Daisy Beam en Gravity allemaal top! Constante kwaliteit bij Rubro.

Eervolle vermelding voor Wolff; jaren een van de beste importeurs. Ook dit jaar met o.a. Cruel Traction en Viking.

Mijn stem gaat dit jaar uit naar Vuurwerkmania, wat een ongelofelijke budgettoppers heeft deze importeur dit jaar op de markt gebracht.

Als je uitsluitend naar de producten kijkt, dan kom ik uit bij Evolution en Pangu, die schitterende producten op de markt brengen, die het vooral bij de freaks goed doen. Het is de vraag of deze merken zich doelbewust op deze niche markt werpen of dat zij ook streven naar een stevige positie op de consumentenmarkt.

Voorlopig hebben deze merken nog geen eigen dealernetwerk en webshop en zijn de producten niet eenvoudig te vinden of überhaupt verkrijgbaar voor de normale consument, die het in de buurt zoekt. Verder is het assortiment beperkt. Hier is dus nog een flinke slag te slaan, tenminste als het streven is om de concurrentie aan te gaan met importeurs als Vuurwerktotaal, Cafferata, Wolff, Broekhoff en GBV/Weco.

Ik geef mijn stem toch aan Evolution, omdat ik hoop dat we nog lang kunnen genieten van de schitterende producten die deze importeur op de markt brengt. Pangu is een goede 2e.

Mijn stem gaat naar Vuurwerktotaal. Alles klopt hier naar mijn mening, producten, prijzen, labels, marketing, actie's, aanbod etc.

Evolution voor mij echt wat een kwaliteit prachtige kleuren en altijd een goeie burst wat ook voor mij wel belangrijk is, ik hou van goeie knal en grote effect breedtes. En het is allemaal super kwaliteit...Nummer 1 voor mij dit jaar met Pangu en Wolff op nr 2 want wat was die Some like it hot een topper zeg om zo maar wat te noemen evenals van Wolff de Viking en Cruelty om je vingers bij af te likken!!

Laatst bewerkt:
Voor mij is dit Evolution Fireworks. Ik heb erg genoten van hun cakeboxen en ben ook erg benieuwd naar het 2017 assortiment. Prijs-kwaliteit goed, mooie labels en vooral de uitwerkingen waren indrukwekkend. Dat er ook nog eens iemand van Evolution actief is op dit forum, vragen beantwoord en mee-leest vind ik ook een groot pluspunt.

Back
Bovenaan