[POLL 2016] Beste IMPORTEUR van 2016!

[POLL 2016] Beste IMPORTEUR van 2016!

• Bonfireworks

Stemmen: 1 0,2%
  • Broekhoff Vuurwerk

Stemmen: 8 1,5%
  • Burn It

Stemmen: 8 1,5%
  • Cafferata Vuurwerk

Stemmen: 12 2,3%
  • China Red

Stemmen: 37 7,1%
  • Evolution Fireworks

Stemmen: 167 32,2%
  • GBV-WECO Vuurwerk B.V.

• Haokan Vuurwerk

Stemmen: 2 0,4%
  • Heron Fireworks

Stemmen: 2 0,4%
  • Katan Vuurwerk

• Lesli Vuurwerk

Stemmen: 13 2,5%
  • Mercurius Vuurwerk

Stemmen: 0 0,0%
  • Pangu Fireworks

Stemmen: 67 12,9%
  • Pronk Vuurwerk

Stemmen: 4 0,8%
  • Pyrostar NL

• Royal Fireworks

Stemmen: 6 1,2%
  • Rubro Fireworks

Stemmen: 200 38,6%
  • Vulcan Europe

Stemmen: 5 1,0%
  • Vuurwerkmania

Stemmen: 83 16,0%
  • Vuurwerktotaal

Stemmen: 129 24,9%
  • Welkoop Vuurwerk

• Witte Vuurwerk

Stemmen: 19 3,7%
  • Wolff Vuurwerk

Stemmen: 112 21,6%
  • Zena Vuurwerk Nederland

Stemmen: 78 15,1%
  • Vuurwerkhal

Stemmen: 4 0,8%

• Totaal stemmers
    518
Vind het ook een terechte uitslag. Rubro staat al jaren voor erg hoge kwaliteit met name voor de boxen. Tel daar dit jaar de Blitz lijn bij op, transbomber en crash box voorop, en je hebt de winnaar. Uiteraard valt er ook voor Rubro nog wat te verbeteren, maar afgelopen jaar voor mij nummer 1.

Ik heb al jaren bijna niets anders dan alleen vuurwerk van Rubro. Geen enkele pijlenpakket valt me tegen en bijna alle cakes en cakeboxen zijn van uitstekende kwaliteit. Maar ik word toch ook erg nieuwsgierig naar Pangu en Evolution.. Heb daarvan al heel wat op mijn lijst gezet voor dit jaar, maar toch een vraag aan de mensen die van beide importeurs al heel wat gehad hebben: Wie wil mij 10 absolute toppers van beide opnoemen??

Fairytail Spectacle 100/120 Golden Age, Red Fury in Blue, Golden Willows, Sunbeam serie en Profire Lijn en nog many more...

Rubro van harte gefeliciteerd, echter ik denk dat rubro puur gewonnen heeft door de Transbomber. Tuurlijk het was een leuke bak en mijn vrouwtje rende zelfs even weg. Maar als ik nu kijk naar diversiteit van producten die hier op dit moment besproken worden komen bij mij toch pangu en evolution echt naar voren. Is dat ik een combideal van mijn vrouwtje had gekregen met de Transbomber erbij anders had ik hem zelf niet aangeschaft. Dan zou ik eerder voor de rumble van mania gaan kwa effecten. Maar klopt wat ik net las hier, pangu en evo is niet overal te krijgen en rubro ja die zit overal wel. Dus denk dat volgend jaar het er heel anders uitgaat zien. Maar goed rubro het is jullie gegund.

Ik denk wel dat je Rubro tekort doet als je alleen over de transbomber hebt. De daisy baim, hl gravity, immortal gold, 4 seasons, crash box, zijn allemaal gigantische toppers. Daarnaast nog genoeg prachtige boxen in de elite lijn en volgens mij zijn er ook veel populaire winkel gebonden artikelen die door Rubro geïmporteerd worden ...

Heel leuk voor Rubro dat ze de poll gewonnen hebben!! En of je het er mee eens bent of niet: 200 stemmers met grote voorsprong op nr. 2 en 3. De uitslag spreekt voor zich!!

Buiten de transbomber had ik afgelopen oud&nieuw geen rubro producten maar die presteerde prima. Of ze de terechte nummer 1 zijn...gezien de enorm breede collectie en spreiding van verkooppunten..JA. Maar of je dan de beste bent op basis van kwaliteit??daar valt over te twisten.

De terechte nummer 2 is EVO absoluut....de producten die ik van hun had waren top nog wat meer spreiding in verkooppunten en ze worden komend jaar nummero uno.

In mijn ogen zijn merken als EVO en b.v Pangu een beetje de luxe sportwagens in het nederlandse aanbod. Merken zoals Rubro en Wolff een beetje de middenklasse in deze.

Maar natuurlijk gefeliciteerd aan iedereen in de Top 3!!!!

Van harte Rubro. Ook Evolution en Vuurwerktotaal gefeliciteerd met het behalen van een plek in de top 3. Dat is natuurlijk ook een prestatie van formaat.

Ik denk wel dat je Rubro tekort doet als je alleen over de transbomber hebt. De daisy baim, hl gravity, immortal gold, 4 seasons, crash box, zijn allemaal gigantische toppers. Daarnaast nog genoeg prachtige boxen in de elite lijn en volgens mij zijn er ook veel populaire winkel gebonden artikelen die door Rubro geïmporteerd worden ...

Helemaal mee eens. Klopt Rubro importeerd inderdaad ook een aantal winkelspecifieke producten. Een maat van me had dit jaar de Explosia 2000 (exclusieve cakebox voor een Rubro dealer) en wat was die goed. Misschien een idee om de betreffende cakebox een landelijke dekking te geven om zo de welverdiende titel te vieren.

Ligt ook eraan wie op het forum zit. Ik ben zelf 35 en steek al vanaf mijn achtste rotjes af. Nu zien er een paar tieners die kiezen voor rubro omdat ze dat nog nooit hebben meegemaakt in de straat. Ik persoonlijk vind niet dst dit binnen een maand kan besloten worden, want de meesten die gestemd hebben zijn weg en komen pas weer in december. Ok het was een leuk blokje maar wie maar ook wie houd van crackling. Die staarten en effects maken het 1 knetter bende meer is het ook niet

Tja er zijn altijd voor- en tegenstanders van de uitslag. Jullie hebben met zijn allen de tijd gehad om te stemmen en daarmee hebben jullie deze uitslag bepaald.

Ik vind het een prima weergave, de top 3 heeft dit gewoon dik verdiend. Volgend jaar ziet die er waarschijnlijk wederom anders uit! :D

Waarschijnlijk bewandel ik gladde paden maar ik wil het toch graag vragen/opmerken; Zou het niet beter en eerlijker zijn om bij een volgende stemming voor beste importeur een ieder slechts 1 keuze te laten maken? Naar mijn verwachting geeft dat een veel beter beeld.

Waarschijnlijk bewandel ik gladde paden maar ik wil het toch graag vragen/opmerken; Zou het niet beter en eerlijker zijn om bij een volgende stemming voor beste importeur een ieder slechts 1 keuze te laten maken? Naar mijn verwachting geeft dat een veel beter beeld.

Hier ben ik het volkomen mee eens, hele goeie opmerking.

De percentages achter de uitgebrachte stemmen kloppen niet. Er wordt nu in de berekening uitgegaan van het aantal stemmers(521), terwijl er moet worden uitgegaan van het aantal stemmen(986).
Ergo, Rubro heeft gewonnen met een percentage van ongeveer 20,28%

Verbazingwekkende uitslag overigens waar we ons een beetje voor moeten schamen. Wij als freaks zouden toch moeten weten dat er beter spul op de markt is. Maar dat terzijde.

Dit was altijd zo, maar we hebben besloten om dit nu anders te doen, ook niet het eerste jaar dit trouwens :wink:. Op deze manier krijg je juist een eerlijker beeld, mensen stemmen breder.

Wat een onzin kraam je daar uit. Waarom zouden wij ons als freaks/liefhebbers moeten schamen voor deze uitslag ? Dat jij de uitslag niet terecht vindt heb je wel duidelijk gemaakt, maar je slaat een tikkie door wat mij betreft ... En nee, ik heb niet op Rubro gestemd.

Dit was altijd zo, maar we hebben besloten om dit nu anders te doen, ook niet het eerste jaar dit trouwens :wink:. Op deze manier krijg je juist een eerlijker beeld, mensen stemmen breder.

Ja maar de poll heet toch wie is de beste importeur, nu kan iedereen dus op 3 (of meer) namen stemmen die volgens diegene allen de allerbeste zijn? Dan zou ik dus kunnen gaan stemmen op Evo omdat ze oprecht en transparant te werk gaan, Rubro omdat ze een mooi breed assortiment bieden en GBV omdat ze het ondanks de jarenlange kritiek toch blijven proberen... Dan zou je beter een puntensysteem kunnen gaan hanteren waarbij je 10, 7 en 3 punten aan 3 importeurs mag geven.

Beste allemaal,
Gezien de uitslag, denk ik dat het niet uitmaakt wie de winnaar is. Het gaat immers naar drie importeurs die er uitschieten! Rubro, gefeliciteerd, maar ook Evo en Totaal. Mijn conclusie is dat er importeurs na deze poll goed na gaan denken over strategie en product ontwikkeling qua prijs en kwaliteit.
ik ben van mening dat dit een goed "meet" moment is. Ik weet dat er mee gelezen wordt. Zoek daarom ook de uitdaging voor dit jaar 2017! het is voor consument beter en liefhebbers.

(van proat krie verkoop)

Groet Wim

Opvallend hoeveel reacties er op de uitslag van deze poll komen, puur omdat de verwachting er blijkbaar was dat Evolution zou gaan winnen. Wij konden de stand zien en al vrij snel kwam Rubro op een voorsprong welke niet meer is ingehaald. In de posts kwam Evolution vaak naar voren en ik denk dat daar de verkeerde verwachting door is ontstaan. Nog geen 200 leden hebben gepost waar ze op stemmen, er zijn ruim 500 stemmers. :wink: En daar zitten tal van leden bij die niet het hele land door rijden, maar gewoon hun vertrouwde dealers in de buurt opzoeken, verkrijgbaarheid is dus een belangrijke factor in deze poll.

Het is gewoon een prachtige uitslag, Rubro heeft het weer geflikt om spraakmakend te zijn, in de poll voor beste cakebox hebben ze met een gigantisch verschil gewonnen. Er is veel te doen over diverse nieuwe, maar ook nog altijd de oudere boxen, verkrijgbaarheid is landelijk flink dekkend en ook zie je ze veel terug bij freakacties.

Evolution heeft een tweede plaats, velen hebben kennis gemaakt met dit vuurwerk door o.a. de vele freakacties waarmee het extra interessant is om dit vuurwerk aan te schaffen. Het is juist super knap dat een relatief kleine speler zo hoog in een poll komt.

------------------------------

Jullie opmerkingen betreffende de manier van stemmen nemen we zeker nog mee voor komend jaar. De laatste 2 jaar is het aantal stemmen goed gegroeid en zijn de uitslagen een stuk interessanter, want je kunt nu ook stemmen op een importeur waarvan je vindt dat die een stem verdiend, dit is een geheel persoonlijke stem en dat willen we juist zien.
We zijn tevreden met de huidige polls, maar kunnen nagaan wat er nog mogelijk is om te verbeteren, want hoe beter de uitslagen, hoe leuker!

Rubro is wat mij betreft een terechte winnaar. Al vind ik het enorm jammer dat Wolff niet in de top 3 staat, een plek in de top 3 verdienen ze wat mij betreft wel. Ik mag niet oordelen over de nummers 2 en 3, producten van deze importeurs heb ik niet in mijn straat gehad. Jullie stemmen uiteraard niet voor niets op deze importeurs.

Gefeliciteerd aan de winnende importeurs!

Back
Bovenaan