Politie stuit op 120 illegale mortierbuizen in Liessel

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
LIESSEL - De politie heeft maandagavond in Liessel 120 mortierbuizen gevonden. Het illegaal vuurwerk is in beslag genomen. In Meijel, in Noord-Limburg, werd ook veertig kilo illegaal vuurwerk gevonden in een woning en een auto.

Bij de doorzoeking van het huis aan de Rijtakker in Meijel vond de politie daarnaast henneptoppen en zakjes met wit poeder.

De bewoner van het huis is opgepakt en krijgt een proces-verbaal.

Bron

Gelukkig zijn deze gevaarlijk buizen in beslag genomen. Ik had er niet aan moeten denken dat deze tot ontploffing waren gekomen. Ik denk dat de buurtbewoners nu met de schrik zijn vrijgekomen en weer rustig kunnen slapen.

Pfffff wie mailt deze ongelofelijke idioot van een verslaggever en zegt dat het een lampenkap is ?

Werkelijk waar, ze willen zo graag scoren bij de media dat ze werkelijk geen idee hebben wat ze op het net donderen. Ongelooflijk wat een droeftoeters

120 nou 120 buizen minder misschien levert dat 120 idioten op die bij gebrek aan buizen de shells dan maar gewoon op straat flikkeren:frusty:

Mortierbuizen = illegaal vuurwerk???

Word met de dag grappiger:bonk:

gr
Marchel

Ach ja het is weer bijna december. De media-noob-maand bij uitstek mbt vuurwerk.
Mag je echt geen buizen bezitten? Niet dat ik ze had, maar sta van dit bericht well ff te kijken.
Mijn vader had vroeger ook een mortierhuls uit de 2e wereldoorlog als paraplu bak. Mocht/mag toch gewoon zoiets toch om te hebben?

Laatst bewerkt:
Buizen zijn sinds een aantal jaar illegaal voor zover ik dat hier toen op vwc gelezen heb.

Naar mijn weten is het in bezit hebben van buizen niet illegaal, wel heeft vwc de regels wat betreft het te koop aanbieden van buizen via vwc verandert. Dit omdat de buizen staan gelinkt met shells en vwc wilde voorkomen dat instanties zagen dat er dus indirect werd bijgedragen aan de verkoop van spullen die nodig zijn voor iets wat illegaal is. Correct me if I am wrong.

Het in bezit hebben van mortierbuizen is een voorbereidingshandeling.Sinds juli 2012 een strafbaar feit.
Justitie gaat er vanuit dat je shell van plan bent er mee te schieten.

Wat een kul bericht zeg.
Het lijst wel of die buizen op een vrachtwagen zijn gesprongen en zich verstopt hebben.

Je moet als installatie bedrijf toch bang worden als je glasfiber buizen hebt....

Wat maakt nou een mortier een mortier? Is dit een samenhang van factoren; zoals materiaal, lengte, diameter en eventuele stop? Ik zie hier een ontzettend grijs gebied. Heeft iemand die bepaling betreffende bezit mortieren?

Wat maakt nou een mortier een mortier? Is dit een samenhang van factoren; zoals materiaal, lengte, diameter en eventuele stop? Ik zie hier een ontzettend grijs gebied. Heeft iemand die bepaling betreffende bezit mortieren?

Bij ons in de straat schieten ze uit kartonnen kokers van veel gelaagd karton. is dat dan ook verboden te bezitten?

Kan vaak goed gaan inderdaad, een verre kennis van me had vorig jaar ook een klapper op de grond bij hemzelf en de buren (die op vakantie waren) de ramen eruit.

Snap sowieso niet dat dit in een woonwijk moet, als je echt een liefhebber bent doe het dan gewoon op een open veldje en dergelijke en zadel een ander niet met de gevaren op.

Back
Bovenaan