Politie neemt duizenden kilo’s illegaal vuurwerk in besl

Ik vind de discussie wel ergens over gaan, en hij is respectvol en op een normale toon, toch?
Dat we vanavond gaan genieten is zeker :cool:

Natuurlijk maar en worden allemaal randzaken bij gehaald die er niet toe doen in mijn ogen.
Zag vanmorgen een paar berichten voorbij komen die gingen nergens meer over.(inmiddels verwijderd?)
Als je op die manier je gelijk moet krijgen ga je wel heel ver.

De keuze van VWC om het forum te minimaliseren naar het bespreekbaar maken van legaal vuurwerk en illegaal tot 2 gram knallers en een beeld te geven van professioneel vuurwerk zoals de 100 schots blokken doet tot de dag van vandaag aardig wat bloed koken bij veel forum leden. Nu ook weer in dit topic over een in beslag name van illegaal vuurwerk van maar liefst 3000kg. Met daarin aardig wat slecht vuurwerk, wat eenmaal kan lijden tot ongelukken voor de leken in het wereldje van vuurwerk.

De thunderking lawinepijlen die worden aangeboden voor 300€ per karton, wat neerkomt op 3€ per pijl, daar kan je niet altijd de juiste kwaliteit van verwachten. 2 jaar geleden mee gemaakt dat er inderdaad een motor in de doos van 1 van de pijlen loszat. Ook vielen er bij sommige de lonten uit.
Het is meer dan logisch dat VWC, sinds ze de keuze hebben gemaakt van het bovenstaande dat is genoemd, hierop wijst door middel van informatie van een betrouwbare bron, door het tonen van foto's en informatie met hetgeen dat er mis is met het in beslag genomen vuurwerk.
Het is een waarschuwing naar 1 ieder toe. En de gevolgen van wat er had kunnen gebeuren is niet te overzien.

We leven nu eenmaal in een land van regels en op dit forum is dat niet anders.
Kan je hiermee niet leven en ga je een schuldgevoel aanpraten bij mede forummers, schijnheilig doen, ruzie's uitlokken of mensen aanvallen/uitschelden dan heb je hier niets te zoeken.

Het is toch een forum voor liefhebbers van vuurwerk?
Al was dit in het verleden met het bespreken van de zware knallers, die iedereen wel eens heeft afgestoken, of heeft willen doen, of het nu mocht of niet, so what?

Na het lezen van deze berichten vind ik het er persoonlijk nogal heftig aan toe gaan. Laten we het gezellig houden en ieder zijn mening respecteren!

Vind je het hier niet meer leuk, blijf dan weg :)
Er zijn andere forums op het internet te vinden waar nog wel de heftige/zware knallers kunnen worden besproken.

Laten we elkaar met respect behandelen...ik heb zojuist een aantal berichten verwijderd die nergens op sloegen....
Volgende keer volgt een waarschuwing.

De enige reden waarom ik denk dat jullie dat doen is voor persoonlijk gewin. Jullie lijken steeds meer op FPM waar uiteindelijk ook enkel en alleen voor persoonlijk gewin van 'beleid en koers' is veranderd... Dood en doodzonde want er zit hier zoveel knowhow die de 'algemene veiligheid' enkel bevorderd.

En qua legaal vuurwerk blijft VWC het beste. Maar blijf i.i.g. dan als VWC in je eigen straatje praten en doe niet net zo schijnheilig als Tony-mn-hele-bedrijfspand-lag-vol-zwaar-vuurwerk-maar-ben-nu-bekeerd-illegaal-vuurwerk-is-stom

Morning,

enkel en alleen persoonlijk gewin? Wat heb ik gewonnen met onze koerswijziging in 2003/2004?
Ik (wij) heb als beheerder van de grootste vuurwerkwebsite gewoon mijn verantwoordelijkheid genomen. Ik heb geen spijt van de dingen die ik ervoor heb gedaan maar ik heb er wel erg veel van geleerd. Is dat verkeerd dan?

Ik heb nooit gezegd dat Illegaal of professioneel vuurwerk stom is. Ik ben alleen van mening dat het veels te gek word. Ik heb geen problemen met Chinese rollen of cakeboxen van 2 kilo. Die zouden ze ala minute moeten legaliseren. Ik kom uit een tijd met blokken, rollen en strijkers. Van strijkers ben ik nooit fan geweest van de andere items wel. Ik heb gewoon problemen met al die maffe knallers en steeds groter wordende shells die je in de handen van de consument ziet verschijnen.

Dit heeft niks met scheinheilig te maken. Ik vind het spul mooi in een gecontroleerde omgeving zoals het stadhuisplein in Valencia. Dan weet ik wat ik kan verwachten en wat er kan gebeuren.

Als dit toch een legaal forum is, dan moet je die belgische bende ook verwijderen en zelf geen films meer posten met belgische flash ratelbanden en cakes die een te hoge flash gehalte hebben. Deze kom ik helaas wel tegen in de diverse compilaties, ook die van Tony de "Heilige". Ik ben zelf echt niet heilig als het op vuurwerk aankomt. Maar laat de spullen wel bespreekbaar.

Zie mijn antwoord hierboven.
Ik ben van mening dat je CE gekeurd vuurwerk gewoon moet kunnen bespreken. Dat zijn de regels voor Europa en of Nederland daar nou voor de 100% in meegaat vind ik niet zo belangrijk. Als Spanje een 2 grams Trueno voor de consumenten toelaat zoals in de CE beschreven staat dan vind ik het wel best.

Omdat men dan i.i.g. bevestigd dat VWC totaal niet meer serieus genomen dient te worden wat betreft informatie/topics over illegaal vuurwerk. Net als dat FPM wat dat betreft ook niet serieus genomen hoeft te worden. Als je dat niet snapt heb ik een ander voorbeeld voor je: Stel jij Dennis pretendeert dat illegaal vuurwerk te gevaarlijk is voor alle Nederlanders, terwijl je wel met je familie poseert met allerlei verschillende 'super-gevaarlijke' maltezer shells.

Hoe serieus moeten we jouw stelling dan nemen?

Ik zeg altijd dat je je moet houden aan de regels van het land waar je je in bevindt. In dit geval Malta, Spanje, Italie, USA of zelfs in China. Ik hou mij altijd aan de regels. Dat er dan spullen verkocht worden die in Nederland verboden zijn daar kan ik niks aan doen. In Nederland hou ik mij aan de Nederlandse regels en in Spanje aan de Spaanse.

En juist als je als website serieus genomen wilt worden dan zorg je gewoon dat je doet wat je moet doen. Dat heeft niks te maken met adverteerders en dergelijke want FPM zal er altijd zijn, met of zonder adverteerders. We hebben niet voor niets de eerste 7 a 8 jaar zonder adverteerders gedraaid.

Een aantal van jullie beseffen niet wat wij en vuurwerkcrew voor jullie in al die jaren hebben gedaan en dat ook nog eens gratis en voor niets. Het is eigenlijk een schande dat je zo neer gesabeld word terwijl je uren per dag met de hobby en de website bezig bent.

De mensen die het allemaal zo goed weten kunnen voor €300,- per jaar een eigen website plus forum beginnen waar ze kunnen doen wat ze willen. Dus ik zou zeggen, pak deze kans! Want die duizenden leden die vuurwerkcrew gaat verliezen pikken jullie dan gelijk op.

En nu, nu ga ik weer even een paar weken schijnheilig doen.

Verstand komt met de jaren?! :idea:

Juist ja, alleen snappen een aantal mensen dit niet.

Een aantal van jullie beseffen niet wat wij en vuurwerkcrew voor jullie in al die jaren hebben gedaan en dat ook nog eens gratis en voor niets. Het is eigenlijk een schande dat je zo neer gesabeld word terwijl je uren per dag met de hobby en de website bezig bent.

De mensen die het allemaal zo goed weten kunnen voor €300,- per jaar een eigen website plus forum beginnen waar ze kunnen doen wat ze willen. Dus ik zou zeggen, pak deze kans! Want die duizenden leden die vuurwerkcrew gaat verliezen pikken jullie dan gelijk op.

mooi gesproken, :applause: amen.

De internetcultuur heeft de vuurwerktraditie doodgemaakt. Simpel als dat. Vroeger had je geen benul wat er waar te krijgen was (of je moest in de buurt van Bels wonen), en was je al blij met gewone strijkers buiten het consumentenvuurwerk. Niet alleen op de forums werd alles besproken, wat de interesse van de jeugd heeft getriggerd en het "extremer en extremer" balletje heeft doen rollen, vooral het geshow-off van de jeugd op youtube heeft dat over the top doen gaan. "Wie heeft de grootste" en "wie doet er de bruutste dingen mee". En slimme Westerlingen springen d'r wel op in door handel te drijven en aan de vraag te voldoen. Vroeger kon je als niet-zo-netwerkerig persoon nauwelijks aan t spul komen, nu hoef je maar 't web op te gaan en het wordt je opgestuurd. Het had gewoon onbesproken moeten blijven, en underground moeten blijven, dan hadden we na 2020 überhaupt nog consumentenvuurwerk gehad en had die kleine groep met het netwerk rustig hun illegale ding kunnen blijven doen. Leve internet!

Ken nog van die verhalen uit mijn jeugd verzonnen wonder verhalen niet op waarheid berust(wat wist je nu als puber).gingen verhalen als breng een fles drank naar een chinees schip in de haven en je mag grabbelen in een ton voor een minuut hahahihi (wat ton? waar ?)jaren zeventig tachtig)wij keken elke chinees in de buurt aan met een blik van bewondering en mysterie. :bye:

Tuurlijk heeft het internet dit grotendeels kapotgemaakt. Wat ik niet begrijp is waarom dat in Nederland zo'n probleem is en dit in de rest van Europa niet zo'n groot issue is. Zijn wij Nederlanders dan zoveel extremer met vuurwerk dan de rest van Europa?

Strontverwend, te veel geld, te weinig uitdaging/tegenwerking, te veel individualisme/te weinig samenlevings-besef, te weinig verantwoordelijkheidsgevoel voor een leefbare samenleving. Zelfde voedingsbodem als waarvan je van die Harense X-feesten krijgt.

Tuurlijk heeft het internet dit grotendeels kapotgemaakt. Wat ik niet begrijp is waarom dat in Nederland zo'n probleem is en dit in de rest van Europa niet zo'n groot issue is. Zijn wij Nederlanders dan zoveel extremer met vuurwerk dan de rest van Europa?

Ik denk dat dit onder andere komt omdat een x aantal lieden het leuk vindt om tijdens oud en nieuw al het straatmeubilair te vernielen.
Zwaar vuurwerk is daar een handig hulpmiddel bij.

En als ze dan zwaar onder invloed zijn van drank (en drugs) vinden dat tuig het ook leuk om scholen in de fik te steken en hulpverleners aan te vallen.

En als ze dan 2 januari voor de rechter staan, zorgt een te dure advocaat dat ze s' middags alweer thuis zijn met een voorwaardelijke straf.

Helaas is dit een heel vervelende traditie in Nederland.

Strontverwend, te veel geld, te weinig uitdaging/tegenwerking, te veel individualisme/te weinig samenlevings-besef, te weinig verantwoordelijkheidsgevoel voor een leefbare samenleving. Zelfde voedingsbodem als waarvan je van die Harense X-feesten krijgt.

Oei, man. Je gaat wel heel erg de linkse kant op hier.

Ik denk niet in zwart-wit of links-rechts dus dat is iets voor jou dan. Punt is dat je door de rijkdom hier en vanzelfsprelendheid daarvan voor de jeugd opgevoed door ouders van de gouden generatie (werkzaam 1950-2000) een enorm respectloosheid ziet naar verbindende normen, waarden en gedeeld bezit/openbare orde onder het mom van "vrijheid dus schijt aan mn medemens". Het verschil met zelfs het zeer nabije Oost-Europa is gigantisch.

Daarom de excessen zwaarder straffen, zo moeilijk lijkt het mij niet. Betere voorlichting op scholen, met harde voorbeelden die indruk maken en niet van dat softe gedoe. Beetje zelfde idee als al dat gescheld met k@nker. Loop eens een dag mee op de kinderafdeling waar kinderen van 4 kapotgaan aan deze ziekte, dan wil je het ook wel laten om ermee te schelden.

Nog even mijn kijk op deze hele discussie.

Om te beginnen: Ik heb zelf meerdere malen Illegaal vuurwerk afgestoken. Dat hoeft inderdaad geen geheim te zijn, iedereen heeft het wel eens gedaan/of doet het nog steeds.

Wat ik nu ga vertellen is geen hogere wiskunde, maar toch: Gebruik je gezonde verstand. Wil je een dan toch een cobra afsteken, of ga je shells afsteken? Prima.

Stap 1: Pak de fiets, auto of benenwagen.
Stap 2: Fiets, rijd of loop een flink stuk weg van de bebouwde kom
Stap 3: Kijk of je in de wijde omtrek geen mens of dier ziet
Stap 4: Steek het vuurwerk af
Stap 5: Je hebt een flinke knaller afgestoken, en vrijwel niemand heeft hier overlast van ondervonden. Jij blij, iedereen blij
Stap 6: Fiets, rijd of loop het tering-eind weer terug naar huis.

Disclaimer; Ik raad het niet aan maar op deze manier zou je toch al een heel stuk minder gezeik hebben.

Stap 7: wacht tot 31 december en je hoeft stap 1,2,3,5,6 niet te doen, en niemand heeft last van je.Mits je dan ook niks sloopt.

Stap 7: wacht tot 31 december en je hoeft stap 1,2,3,5,6 niet te doen, en niemand heeft last van je.Mits je dan ook niks sloopt.

Ja lekker wijs antwoord ook weer, er word toch wel gestookt voor de 31ste. Of trouwens, nu niet meer omdat jij dit gepost hebt:frusty:

Back
Bovenaan