Plintje's Sfeertopic

Tijd voor weer eens een goede update hier. Als eerste de Cuckoo Cuckoo. Top fonteinen van Funke. En wat blijven die labels toch heerlijk!

En ook weer een kleine combi van 2 cakes. De Revival Cry en Strong Salute. De Revival Cry vond ik echt een top cakeje. Afwisselend en een goede fluit erin. De Strong Salute heb ik goedkoop kunnen aanschaffen en dat maakte dat ik hem prima vond, maar de wisselende hardheid van de salutes doet wel wat afbreuk aan de cake. Zo samen geschoten een leuke combi.

De Three Stage Trouble vind ik echt een ontzettend gave cake. De drietrapsfluit is zo ontzettend goed getimed dat zelfs de derde trap nog gelijk fluit. Jammer genoeg is drietrapsfluit een uitstervend effect.

En als laatste de Stinger Bees. Niet te filmen leuk stookvoer. Ik ben niet iemand die echt inslaat, maar van de Stinger Bees heb ik wel wat extra pakjes mee genomen afgelopen jaar. Als ik een beetje op rantsoen ga kan ik nog een paar jaarwisselingen vooruit.

Op de eerste beelden uit China vorig jaar vond ik de Silver Ball Fountain echt heel erg gaaf. Als fonteinen liefhebber moest er dan ook zeker eentje bij komen in de collectie. De uiteindelijke productie versie die in de straat stond was minder goed dan de China film. Hij heeft af en toe bijna moeite om aan de gang te blijven. Het is op zich een prima fontein, maar er is beter te krijgen.

Om 00:15 heb ik als start van het vuurwerk van na twaalven als eerste een klein projectje geschoten van 2x ROTP en een Happy Thunder Q. Er zat helaas te veel vertraging in, maar 2x ROTP was wel erg fijn om even de aandacht mee te trekken.

Dit keer een update met wat klein spul.

Als eerste de Space Flyers. Stijgtollen á la de Mi Flaai Haai en Raketjes. Leuk stookvoer. Deze stegen ook echt met een noodgang op!

Als tweede de Proline Mini. Behalve de naam hebben ze niets meer te maken met de originele Proline Mini's. Toch vond ik deze ook erg leuk. Knetteren irritant lang door. Mooi spul om er een aantal tegelijk op straat te gooien.

Als derde de Tapas. De Cat. 1 versie vond ik erg leuk, dus ik was dan ook benieuwd naar de F2 versie. Deze viel helaas tegen. Hij mist een stuk kracht waardoor hij niet lekker gaat draaien. In de beelden hieronder is ook een vergelijking te zien tussen de twee versies.

Vorig jaar had vuurwerk Maximaal in Waddinxveen een leuke aanbieding met de Wilder Teufel. 3 stuks voor 12,50. Het is een leuke cake met een schelle harde fluittoon. Zo per drie vond ik ze echt top!

De goedkoopste 500 grammer in NL. Daar was ik wel benieuwd naar. Voor het geld echt een prima cake. De 20mm is gewoon degelijk en het tempo doet hem goed. De 25mm finale is merkbaar harder en groter. Je kunt deze gerust meenemen.

Geen idee of het aan de wind lag, maar als de Airforce 1 daadwerkelijk zo presteert zou het nog voor Cat. 1 door kunnen. Blijft netjes binnen de straal. :bonk:Ik heb de andere twee uit het doosje bewaard om nog eens uit te proberen met minder wind.

De Tailgate Fan had ik al vaak in shows gezien. Dan is het echt een heerlijke compound. Keer op keer is hij dan weer indrukwekkend. Ik was bang dat het in de straat tegen zou vallen en daarom altijd laten staan. Vorig jaar toch maar een keer in de winkelmand gegooid en daar heb ik geen spijt van gekregen. Enige minpuntje was de vertraging richting het eind. Verder echt een heerlijke bak! Wel eentje voor de liefhebbers denk ik. De omstanders hier hadden zoiets van komt er niet meer?

Wat is er beter dan een Monster Ride? 2 Monster Rides natuurlijk! :d

De Crackling Bullits vond ik erg leuk klein spul om erbij te hebben. Beetje de voorloper van de Orc's. Batch is 2012, maar ik heb het idee dat dit voor alle Crackling Bullits geld!?

We blijven in de crackling hoek met de Popcorn Fountain. Fantastische fontein met grote uitwerkingen. Het label vind ik altijd een leuk detail. Deze moet je toch eigenlijk wel een keer gehad hebben.

Ik ging er dus vanuit dat de Change Direction een omlabeling van de Shaft was. In mijn geval helaas niet dus. De crossettes waren overigens prima, al gingen ze wel wat hoog. Maar ik had dus op een andere uitwerking gehoopt.

Afgelopen jaar nog een Lady Thunder geschoten van Mercurius. Blijft toch mooi om die oude(re) labels in handen te hebben. Daarnaast was het ook gewoon een prima cake.

De crackling mines vind ik leuk stookvoer. Mooie vervanging voor de singleshots. Hoe groot de collectie ook is, dit soort spul moet ik er gewoon bij hebben. Lekker veel lontjes aansteken voor niet te veel geld.

De Black Hawk van China Red bestaat natuurlijk uit 4 dierencakes. Dit was tijdens kerst nog even een impulsaankoop omdat ik nog niets van CR had en ik bang was dat ik toch wat te weinig compounds had. Het is wel echt een fijne bak. Kwaliteit is net als de dierenlijn gewoon erg goed. Dikke burst ook!

Dat de Orcs van dit jaar minder van kwaliteit waren wisten we natuurlijk al. Maar bij deze toch nog mijn product filmpje. Hopelijk zijn de varianten van andere importeurs wel op het niveau van de eerste Orc batch.

De Full Assault is echt een heerlijke bak. Kan makkelijk mee met het 30mm geweld doordat hij net wat lager schiet. Ik heb producten alleen meerdere jaren op rij als ik ze echt heel dik vind en deze is er dit jaar weer bij. Genieten geblazen!

Na alle goede verhalen over de Break Out heb ik vorig jaar deze bak als afsluiter geschoten. Ondanks dat de verwachtingen hoog lagen vond ik het een hele dikke bak. Het was wel balen dat het net begon te spetteren want dat doet de beelden geen goed. En je kunt zien dat de wind ook echt wel vat erop had. Desondanks genoten van deze compound en zou hem zeker aanraden!

Het was een heerlijke jaarwisseling! Ik heb in de vooravond ontzettend genoten van de losse cakes en het kleine spul. En vanaf 00.00 was het gas er op. Normaal ben ik de enige die veel afsteekt in de straat, maar dit jaar was er een paar huizen verderop een flinke groep present. Die hadden ook wat mooie spulletjes ingekocht. O.a. wat Hello Fireworks (daar zie je zo al een glimp van). Aan de overkant was ook een groepje present. En die hadden blijkbaar bedacht dat ze wel eens een keertje tegen mij op wilden boksen. Het resulteerde in anderhalf uur vol gas stoken. Stonden continu 2-3 mensen met een cake of compound onder hun arm te wachten tot ze aan de beurt waren. Ik denk dat er al met al ca. 25 compounds de lucht in zijn gegaan en nog wat cakes en fonteinen in de tijdspanne van anderhalf uur. Het bleef maar gaan. :handsup: Naast mijn eigen vuurwerk heb ik zoveel mogelijk geprobeerd mee te pakken van de rest. Dit resulteerde in zoveel materiaal dat ik met de afhaaldagen en voorbereidingen erbij zomaar een uur of 6-7 aan beeldmateriaal heb. Omdat ik geen zin heb om te stressen over mijn compilatie heb ik ervoor gekozen om hem op woensdag 8 januari 8 uur online te zetten. Het zal zeer waarschijnlijk een live première worden. Om jullie alvast even zoet te houden hieronder een kleine teaser/trailer van wat je kunt verwachten!

Ik doe al jaren mee met prijsvragen op het forum. Niet omdat ik per se iets wil winnen, maar puur voor de sfeer. De decembermaand zonder antwoorden zoeken op allerlei websites zou heel anders voelen. Maar hoe tof was het dat ik dit jaar een prijs won. En dan ook nog eens de hoofdprijs in de Vuurwerkbunker prijsvraag nota bene. Super blij was ik er mee. Ik heb de Bunker Baas als laatste box geschoten voor mijn finale(tje). Het was al weer aardig rustig om 01.30, dus ik heb heerlijk genoten van deze prachtige bak. En de straat met mij. Iedereen vond hem mooi! Hij deed mij ergens aan de Serenity denken. Het rustige schiettempo vind ik bij zo'n bak als deze ook helemaal perfect. Hij blijft maar gaan voor je gevoel. Het was lastig om hem goed op beeld te krijgen aangezien hij ook goed breed schiet. De beelden doen hem dus niet helemaal recht, je moet hem echt ervaren. Nogmaals dank aan VWC en de Vuurwerkbunker voor deze fantastische prijs!

Zojuist al in de chat gezegd, maar het eerste deel kijkt lekker weg! Goede sfeer, mooie producten. Fijn commentaar. Top! Vind het wel rustig in je wijk.. mooi dat jij daar wat verandering in brengt :d Kijk alweer uit naar deel 2.

Zojuist al in de chat gezegd, maar het eerste deel kijkt lekker weg! Goede sfeer, mooie producten. Fijn commentaar. Top! Vind het wel rustig in je wijk.. mooi dat jij daar wat verandering in brengt :d Kijk alweer uit naar deel 2.

Nogmaals dank! Het is hier inderdaad vrij rustig altijd. Er wordt om 18.00 en 00.00 wel afgestoken door anderen. Wel is altijd een groot gedeelte van de buren om 00.00 buiten om nieuwjaar te wensen. En mij kennen ze ondertussen wel, dus ze weten dat er ook genoeg te zien is en dat wordt ook zeker gewaardeerd. Dit jaar waren er wel een aantal buren met vuurwerk. En verderop in de straat was er ook bezoek met wat liefhebbers. Die hebben lekker mee staan stoken na twaalven! Dat komt in deel 2 zeker nog voorbij!

Mooie compilatie deel 1 Plintje! Erg leuk om te kijken. Die gedroogde Double Whammy deed het bij mij ook veel beter dan verwacht.

Mooie compilatie deel 1 Plintje! Erg leuk om te kijken. Die gedroogde Double Whammy deed het bij mij ook veel beter dan verwacht.
Dankjewel! De Double Whammy was inderdaad prima te doen. Mist wel wat burst, maar de opbouw etc. is dik in orde.

En ook deel 2 van de compilatie staat online! We bouwen rustig door richting twaalf uur. Het moment suprême was echt heel erg dik en sfeervol. Er werd in de omgeving lekker gestookt en in de straat wist ik niet waar ik kijken moest. Stond letterlijk regelmatig met een compound onder de arm te wachten tot ik aan de beurt was. Ook flink wat mooie compounds kunnen schieten na 00.00. Doe mij ieder jaar maar zo'n jaarwisseling.

Back
Bovenaan