Plintje's Sfeertopic

Afgelopen jaar in de outlet de Shiny Palms meegenomen voor een leuke prijs. Ik ben altijd een beetje huiverig met kruipend goud, want dat wil live nog wel eens tegenvallen. Maar deze cake was echt heel erg fraai uitgewerkt. Zelfs in de harde wind waren de effecten nog mooi rond en het goud verwaaide maar weinig. Als de compound die nu op de markt is net zo goed is als deze cake is dat zeker een aanrader!

Tijd om uit de zomerslaap te komen. Vanaf deze week ga ik weer wekelijks video's uploaden. Vandaag beginnen we met de Rain Man van Pangu. Ik vond de mines van deze cake opvallend goed. Helaas waren de boeketten aan de magere kant. Op zich prima voor 20mm, maar ik miste wat burst. Met alle dikke producten die ik in het verleden van Pangu geschoten heb liggen mijn verwachtingen bij dit merk toch wat hoger.

De Corsair Thunder vond ik echt leuk stookvoer voor tussendoor. Geeft nog een prima knal en @once cakes zijn wel zo goed als allemaal verdwenen ondertussen. Ik las dat deze ook uit het assortiment zijn, maar zie ze nog wel voorbij komen in verschillende webshops. Nog maar een paar stuks van inslaan dit jaar dus! :D

Voor de 8 euro waar de Battle Birds voor te krijgen was vond ik het geen onaardige cake. Maar als je het afzet tegen andere 25sh cakes met +- 350 gram is hij niet heel geweldig.

1 september, het seizoen is nu echt van start! En dat moet natuurlijk gevierd worden met een mooie bak. Van te voren had ik hoge verwachtingen van de 400sh Total Display door alle lovende reacties. In het verleden heb ik wel eens gehad dat toppers mij juist een beetje tegenvielen door de hoge verwachtingen. Maar deze bak overtrof ze zeker. Het is bizar wat Magnum uit zo'n klein kaliber weet te persen. Ik kreeg ook veel reacties van omstanders nadat ik hem afgestoken had. En terecht!

De WCKD Wonders had ik gratis en voor niets. Waarschijnlijk was er ergens tijdens het uitleveren iets niet helemaal goed gegaan, dus toen ik thuiskwam vond ik dit setje onder in een tas. Foutje in mijn voordeel dus. En het was een fijn foutje want ik vond dit een prima setje!

Als fonteinen liefhebber kon ik het kleine broertje van de Crackling Crystal natuurlijk niet laten liggen. Al helemaal niet voor de prijs van €6,-. De Crackling Blitz is wat korter, maar net zo heftig. Ik stond letterlijk midden in de vonken.

Op voorhand kon ik niet heel veel over de Gamble vinden. Maar ja soms moet je een gokje nemen. :p En dit bleek echt een prima cakeje te zijn! Schiet mooi in salvo's, prima boeketten en dito burst.

De Karussell (omlabeling van de Monster Ride van Wolff) zag ik vorig jaar in Pijnacker in een webshop voorbij komen. En aangezien ik in mijn collectie naast het 25 en 30mm geweld ook graag wat dingen schiet met unieke(re) effecten sprak dit doosje mij gelijk aan. Op onderzoek uit dan maar. Er was echter niet heel veel over te vinden op wat sporadische straatfilms na. Die zagen er echter wel leuk uit. Het fish effect kom je niet heel vaak meer tegen en ook de fluiters leken mij heel goed met de spinners. Dus dit kleine doosje belande in de collectie. Stiekem was het ook wel leuk om gewoon weer eens een cakeboxje door te lonten. De Karussell heb ik in de vooravond op een rustig moment weg geschoten en ik heb er van genoten!

De Conic Crackling Brothers was een aankoop in de categorie: ik gooi er gewoon nog wat klein spul bij in het mandje. Verder niet echt gekeken naar de uitwerkingen etc. op voorhand. Ze vielen mij niets tegen. Voor de prijs zijn het echt prima fonteinen. Al vond ik wel dat de tweede in het filmpje een beetje moeite leek te hebben om alles eruit te gooien. Maar ik zou ze voor die paar euro zo weer in mijn winkelmandje gooien.

Meestal schiet en film ik losse producten in enkelvoud. Afgelopen jaar heb ik voor het eerst in jaren weer wat kleine projectjes gemaakt of wat cakes in meervoud geschoten. Het eerste duo is de Alpha in V-shape. Echt een topcake met goeie crackling crossettes.

Meestal schiet en film ik losse producten in enkelvoud. Afgelopen jaar heb ik voor het eerst in jaren weer wat kleine projectjes gemaakt of wat cakes in meervoud geschoten. Het eerste duo is de Alpha in V-shape. Echt een topcake met goeie crackling crossettes.

Hele leuke cake en zo met twee echt gaaf. Benieuwd naar je andere projecten.

Bedankt voor het filmpje! Heb er 4 besteld dit jaar voor 2x in v-vorm. Uitwerking dus leuk!

Dat klinkt als een mooi project!

De Sirius & Blizz had ik al eerder in mijn mandje gehad, maar uiteindelijk nooit de trekker overgehaald. Afgelopen jaar had ik ze eindelijk een keer in de straat staan. Het is echt een prachtig setje dat zich zelfs in de harde wind prima staande hield. Echt een dikke aanrader!

Soms koop ik ook wel eens iets enigszins op de gok. Zo ook de Star Emotion. De spaarzame reacties en filmpjes op en van deze set cakes waren prima. Ik vind het zelf altijd leuk om er een 19 schots setje bij te hebben en de aanbieding bij PAP vuurwerk was mooi. Dus ik heb dit doosje cakes aangeschaft. Ik schrok wel even toen ik zag dat er maar 138 gram per cake in zat. De effecten zijn dan ook niet bijster groot, maar de burst vond ik live opvallend hard voor het gewicht. Ook waren de effecten gewoon goed uitgewerkt.
Tijdens het schieten van deze cakes wel mijn eigen gouden regel gebroken om alles goed in te klemmen tussen stenen en/of andere cakes. En dat resulteerde er gelijk in dat er eentje om ging. Les weer geleerd!

Gisteren was het natuurlijk dierendag. Een mooie dag om de Rooster online te gooien. Heerlijke cake, net als de overige dierencakes. Dit jaar nog maar eens een paar van aanschaffen nu het nog kan.

Back
Bovenaan