Plintje's Sfeertopic

ROTP. Vier letters. Een afkorting die iedere liefhebber kent. Deze fantastische cake is al heel wat jaren op de markt en toch heb ik hem afgelopen jaar pas voor het eerst geschoten. Ik heb hem gebruikt om tegen 2 uur de avond af te sluiten. Het was al weer zo goed als stil op straat en wat is dit een heerlijke cake om die stilte te doorbreken. Echt genoten van deze cake en ik begrijp heel goed dat hij al jarenlang in allerlei dikke projecten gebruikt wordt.

Het is weer tijd voor een nieuwe top 5. Dit keer mijn top 5 fonteinen. Het eerste jaar dat ik zelf vuurwerk kocht van mijn zakgeld ging het meeste budget naar rotjes, single shots, grondbloemen, babypijlen, enz. De tijd dat ik met alle kinderen uit de omliggende straten de hele dag door de wijk trok met een rugzak vol vuurwerk. Voor 12 uur had ik een fontein en een 300 schots fluitbakje gekocht. Sinds die jaarwisseling begin ik traditiegetrouw het nieuwe jaar nog altijd met een mooie fontein. De laatste jaren groeit het aantal fonteinen in mijn collectie steevast. Ik ga ze meer en meer waarderen. In onderstaande video zien jullie mijn top 5 fonteinen van afgelopen jaarwisseling.

De Dragon Fire vond ik een erg mooie cake. Grote boeketten, goede burst en mooi uitgewerkte effecten. De ghost in deze cake vond ik vooral mooi. En 14,25 voor een 500 grammer is natuurlijk sowieso goed te doen. Enige minpuntje was dat er een Chinees de stickers verwisseld had. Stak hem bij lont 1 aan en hij begon met de finale. Jammer, maar het mocht de pret verder niet drukken.

Van de Beast Mode had ik 2 stuks aangeschaft. Het idee was om ze achter elkaar te zetten om zo de tijdsduur wat te verlengen. Uiteindelijk heb ik er eentje los geschoten en eentje bewaard. Hij is wat aan de korte kant, maar wel erg mooi. Ik las dat er een rij bij gaat komen en dat gaat hem zeker goed doen!

Vandaag een vrij geluidloze top 5. Ik kan een goede tail en/of crossette cake erg waarderen. Het liefst schiet ik ze op de wat rustigere momenten tijdens oudjaarsavond. Jammer genoeg deed de wind sommige producten geen goed, maar desondanks heb ik ook afgelopen jaarwisseling weer genoten van dit vuurwerk. Hieronder is mijn top 5 te zien van 'stil' vuurwerk.

Je kent ze vast wel. Dat vuurwerk dat elk jaar op de wensenlijst staat, maar dan op de een of andere manier nooit in de collectie terecht komt. Dit had ik altijd met de Espada Palms. In 2021 toch maar eens de trekker overgehaald en dit doosje besteld. Het behoeft geen uitleg dat hij pas afgelopen jaarwisseling in de straat stond. Ik vond het echt een prachtig doosje. Minder wind had hem zeker goed gedaan, maar desondanks vond ik hem alsnog goed overkomen met grote boeketten en zo nu en dan echt mooi ronde uitwerkingen. De palmen zijn prachtig! Kortom ik ben blij dat ik hem een keer heb gechoten.

Wat een heerlijke rammer is de Code Red. Ik heb de 2019 batch nog uitgeleverd gekregen en was blij toe als ik de nieuwe batches zie. Wat ik mooi vind aan deze box is dat hij sierlijk begint met dikke ghost boeketten en dan steeds iets chaotischer wordt en meer tempo krijgt. Die witte go-getters of hoe je ze ook noemen mag in de tweede cake zijn echt heel gaaf en dan aan het einde gewoon lekker rammen met crackling boeketten en rode peonies. Alleen de gouden boeketten hadden wat last van de wind, maar verder leek de wind weinig vat te hebben op de effecten.

En weer een nieuwe top 5. Dit keer vuurwerk met als hoofdeffect fluit! Fluit is één van mijn favoriete effecten. Ik heb dan ook al vanaf het moment dat ik vuurwerk koop en afsteek altijd wel iets met fluit in de collectie. Afgelopen jaar heb ik een aantal mooie producten met fluit geschoten. In deze video zien jullie mijn top 5. :D

Het liefste zou je soms een hele lijn kopen, maarja het budget hè. Dus dan is het keuzes maken. Naast de Special #4 wilde ik in ieder geval nog een Special schieten. Na wat wikken en wegen viel de keuze op de Special #1. En dat was een goede keuze. Het is net als de andere Specials echt een rammer. De combi goud en cracking komt goed uit de verf. Het begin is mooi en daarna is het gewoon lekker lomp rammen. Ik had de 2020 batch waar overigens de rode tips in ontbraken, maar deze heb ik eigenlijk niet gemist.

Dikke films allemaal weer, bedankt. Vind je top5 films ook echt een leuke toevoeging.

Sommige producten staan op een wensenlijst en ben je specifiek naar op zoek, andere producten gooi je maar gewoon in je mandje omdat het toch geen drol kost. De Star Trooper viel in de tweede categorie. 3 euro voor een cake(je) is natuurlijk geen geld. Ik vond het ook nog een prima potje voor de prijs. De boeketten zijn natuurlijk mager gevuld, maar door de crackling maakt hij toch aardig wat herrie. Toch jammer dat we dit soort potjes kwijt zijn geraakt met de nieuwe breedte-hoogte verhoudingen.

En daar is weer een nieuwe Top 5. Dit keer kunnen jullie kijken naar mijn Top 5 waaiers die ik afgelopen jaarwisseling heb geschoten. En ik durf te zeggen dat er een paar toppers tussen zitten!

Ik kan zo genieten van die top 5 videos. Deel je mening bij de waaiers volledig. Dank weer voor de video!

Aangezien ik de hele Loud! lijn aangeschaft had heb ik ook de Delta Echo geschoten. En dat is een prima crackling bakje! Al gaat mijn voorkeur wel uit naar de Quick Charger. Het tempo van de Delta Echo is goed, de burst en boeketgrootte zijn ook prima in orde en de blauwe sterren zijn een mooie subtiele toevoeging. Wat ik overigens ook mooi vind aan deze hele lijn is dat de cakes in doosjes zitten. Geeft net even wat meer een luxe uitstraling.

Deze set had ik op het oog om nog bij te bestellen vorig jaar, maar ik twijfelde omdat het budget al meer dan op was en ik ook nog een flinke bult doorgeschoven bestellingen had staan. Toen duidelijk werd dat de Mega 6 bij de Driesprong vervangen werd door de Mega 5 kon ik die set gelukkig ruilen voor de WCKD Heroes. Daar heb ik dus echt geen seconde spijt van gehad. Ik vond de WCKD Heroes echt een fenomenale cake set. Gevarieerd, ontzettend dikke boeketten en mooi afgewerkte cakes. Ik vond persoonlijk de Serpent het mooist. En dat laatste salvo van de Voltan. Alle bursts precies tegelijk, dat was toch wel erg lekker! Het is dan ook ontzettend jammer dat deze set alweer uitlopend is.

De Decibel was een cake waar ik erg naar uitkeek, maar helaas werd het een flopper. De batch die ik had was erg mager. De spinners waren bijna niet aanwezig en dat was nou net wat ik zo mooi vond aan deze cake. Het gebeurt helaas wel eens vaker dat er verschillen in de batches zitten. Soms heb je mazzel en soms heb je, net als in dit geval, dikke pech.

Ik varieer altijd veel met mijn collecties. Soms blijft er wel eens een product een jaar of drie terug komen, maar meestal wil ik dan wel weer eens wat anders. De uitzondering die de regel bevestigd is de Monster Ride. Dit is en blijft gewoon zo'n topper dat hij al jarenlang in de collectie zit en dan vaak ook nog meer dan één keer. Afgelopen jaar ook weer twee stuks weggeschoten en ook in de wind blijft hij gewoon steengoed.

Back
Bovenaan