Plintje's Sfeertopic

Een paar weken terug plaatste ik de Mi Flai Haai. Lesli heeft eenzelfde product in de vorm van de raketjes. De beoordeling zou ik kunnen copy pasten. Het is grappig spul dat het echt prima doet. Ze stijgen, zelfs met veel wind, mooi recht op en gaan behoorlijk hoog.

Vorig jaar was ik een beetje op de nostalgische tour. Toen heb ik de Juggling Bouncer ook in mijn winkelmandje gegooid. Ik had hem wel eens geschoten toen ik nog een stuk kleiner budget had. Ik vond hem toen wel geinig, maar niet bijzonder. Voor die paar euro was het leuk om hem nog een keer in handen te hebben, maar eerlijk is eerlijk. Hij is nog steeds niet bijzonder.

We gaan fluitend van de zomer het seizoen in! :D Ik had afgelopen jaar een Special #4 2021 batch, met de cactus/crackling boeketjes. Dit was de eerste bak die ik na 00.00 schoot en hij trok gelijk goed de aandacht. Sowieso was het een hele fijne compound. Rauwe fluiters, dikke staarten en een leuk boeketje. Ik hou er wel van.

Bedankt weer voor alle toffe films plintje. Blijft fijn om er een stukje tekst bij te krijgen met je ervaring.

Ja, toen zonder de pauzes was tie een stuk beter ...

Ja ik was blij verrast dat ik nog een 2021 batch mee kreeg. Pauzes doen hem wel echt de das om.

Bedankt weer voor alle toffe films plintje. Blijft fijn om er een stukje tekst bij te krijgen met je ervaring.

Geen dank! Ik vind het leuk om mijn ervaringen op papier te zetten en vind het leuk als andere mensen dat ook doen. Helpt toch weer bij het wel of niet bestellen van een product. :D

Mede door de coronajaren had ik afgelopen jaar een hele mooie collectie bij elkaar verzameld. Mijn collectie was groter dan ooit en zal (vermoed ik) niet meer zo groot worden. Door het maken van productvideo's en compilaties de afgelopen jaren heb ik steeds meer plezier gekregen in het maken van video's. Na de jaarwisseling wilde ik naast de losse productvideo's ook nog andere soorten video's gaan maken. Waarbij ik, net als bij mijn straatfilms, mensen graag voorzie van beelden om een keuze op te kunnen baseren om iets wel of niet aan te schaffen. Door de omvang van mijn collectie kwam ik op het idee om vergelijkingsvideo's te gaan maken, want ik had nu immers een hoop te vergelijken. Het idee ontstond al snel om top 5 video's te maken van verschillende productklassen, waarbij ik mij baseer op de dingen die ik geschoten heb. Mijn eerste video in deze serie is mijn top 5 budget cakes. Met hierbij de aantekening dat ik mij dus baseer op producten die ik daadwerkelijk geschoten heb afgelopen jaarwisseling.
Ik hoop dat jullie de video kunnen waarderen, tips zijn natuurlijk altijd welkom en misschien hebben jullie nog wel goede suggesties voor budget cakes om een keer te schieten!

Leuke video !
Ga de Bomb Assorted op een lijstje zetten. Leuk spul voor de kids !
Daarnaast: vuurwerkvideo's met TOP2000 = :applause:

Bedankt voor alle leuke reacties!

Mooi videootje hoor, voor mij staan de Argento kleine cakes van 3,50 ook echt wel in de top 5 :D

Argento heeft zeker leuk budgetspul. Vanuit het westen vind ik DE net even te ver, zeker gezien het aantal km's dat ik al rij tijdens de verkoopdagen. Maar voor dat geld zijn het zeker meepakkers voor degenen die die richting op gaan.

Leuke video !
Ga de Bomb Assorted op een lijstje zetten. Leuk spul voor de kids !
Daarnaast: vuurwerkvideo's met TOP2000 = :applause:

Ja de Top2000 staat bijna dag en nacht aan na kerst. En op oudjaarsavond gaat er altijd een box mee naar buiten om het te kunnen volgen :D

Leuke montage! Zeker waard om meer van dit soort filmpjes te maken :)

Er komen zeker nog meer van dit soort video's aan. Onder andere met klein spul, compounds, fonteinen, e.d. maar ook met bepaalde effectsoorten als crackling en fluit! :D

Ziet er zeker top uit, kijk dan ook zeker uit naar de volgende video's.

Dankjewel!

De nieuwe straatvideo van vandaag is de Paranoia. Deze wordt door meerdere winkels onder eigen label verkocht. Het is een 20mm 500 grammer en er zit een lekker tempo op. Ondanks de 20mm zijn de uitwerkingen prima en de afwisseling in de boeketten is goed. Deze kan zo in het rijtje van goede 100 schots 20mm cakes (ook al heeft deze er maar 81). Ze beginnen wel schaarser te worden de laatste jaren heb ik het idee. Al zitten er ook vast tussen de nieuwe lading 20mm cakes en boxen straks wat pareltjes tussen in de straat.

Een nieuwe top 5! Dit keer de top 5 met de beste producten met crackling die ik had. Dit zijn cakes, fonteinen en klein vuurwerk met als hoofduitwerking crackling. Er zaten een paar hele gave dingen tussen afgelopen jaar!

Een nieuwe top 5! Dit keer de top 5 met de beste producten met crackling die ik had. Dit zijn cakes, fonteinen en klein vuurwerk met als hoofduitwerking crackling. Er zaten een paar hele gave dingen tussen afgelopen jaar!

Mooi overzichtje zo. Die ORC blokjes zijn ook echt bizar

Mooi overzichtje zo. Die ORC blokjes zijn ook echt bizar

Dankjewel! Ik was ook echt verrast door de Orc. Had wel wat straatfilmpjes gezien, maar die doen geen recht aan hoe de ervaring in het echt is. Als ik ze nog ergens tegenkom gaan er zeker een paar doosjes in de winkelmand.

De Cruel Traction stond altijd op mijn wishlist vanaf het moment dat hij uitkwam. Ik heb hem nooit aangeschaft omdat hij vaak een te grote hap uit mijn budget nam of omdat ik de keuze had gemaakt voor winkels waar hij niet verkrijgbaar was. Toen ik in de corona periode besloot om een soort bucketlist op te stellen met klassiekers die ik toch een keer moest schieten kwam deze ver bovenin de lijst te staan. In Huizen kwam hij voor een heel mooi bedrag beschikbaar. Voor mij de reden om afgelopen jaar voor het eerst naar Huizen te rijden. En ik heb daar geen spijt van gehad. Ondanks dat hij al wat ouder is komt hij gewoon nog heel goed mee met de huidige compounds. Ik heb er van genoten om deze box een keer te schieten.

Een nieuwe woensdag, een nieuwe top 5. Met dit keer een top 5 klein spul/vuurwerk of hoe je het wil noemen. De afgelopen jaren is er veel kleiner vuurwerk van de markt verdwenen. Ontzettend jammer, want voor de jeugd is het steeds lastiger om leuk en goedkoop (legaal) vuurwerk te vinden. Voor mij jammer, omdat ik graag kleiner spul tussendoor stook. Ondanks de afname zijn er nog steeds leuke dingen te vinden op het moment. Al gaat de spoeling nog dunner worden nu er geen stijgtollen meer geïmporteerd worden. Maar goed dit was afgelopen jaarwisseling mijn top 5:

Back
Bovenaan