Plintje's Sfeertopic

Het gezegde 'die goede oude tijd' mogen we wel aan gaan passen naar 'die goede oude prijs'. In 2021 nog voor 34,50 de Super Syndrome kunnen aanschaffen. Had eigenlijk bedacht om deze voor 00.00 te schieten, maar kwam er uiteindelijk pas na 00.00 aan toe. Deed het in al het geweld en ondanks de harde wind nog prima.

Ik wilde dit jaar per se de gehele LOUD! Collection hebben. Ik had namelijk sinds 2020 de meeste cakes al in bestelling staan en het leuk mij wel eens leuk om een gehele lijn te schieten. Dat was ook goed te doen met de freakprijzen in 2020. Dit resulteerde er wel in dat ik voor de Picobello in 2022 de volle mep moest betalen (€25,-) omdat ik deze dan weer net niet mee besteld had in 2020. Ik denk dat dit met de huidige prijzen nog steeds te doen is voor een waaiertje. Hij deed het prima en heeft mooie heldere goed gekleurde peonys.

De Golden Sky Explosion was één van de positieve verrassingen van de avond. Goede burst en echt grote boeketten. Deed het ook goed in de wind. Ik bestel producten eigenlijk bijna nooit in meervoud als ik ze nog niet eerder geschoten heb, maar daar heb ik van deze wel spijt van. Als hij dit jaar weer voor €7,10 of daaromtrent te koop is gaat er zeker meer dan één mee naar huis.

Helaas had de Splitting Stars wel wat last van de wind. Desondanks vond ik het een mooie cake met goede heldere crossettes en dikke magnesiumstaarten.

Na in 2019 op de demo van de Vuurwerkbunker de Future Hulk te hebben gezien heb ik nog geprobeerd om eraan te komen. Helaas heb ik hem toen niet te pakken gekregen. Maar hij ging wel met stip op het wensenlijstje, zeker ook na het zien van de straatfilms van de Der Hammers en Future Hulks. Dit jaar zat hij eigenlijk niet in de collectie, maar toen ik op zoek was naar een vervanger voor de Springteufel schoot hij mij weer te binnen. Niet vergelijkbaar natuurlijk, maar ik wilde deze toch ooit een keer schieten. Uiteindelijk stelde Der Blitz zeker niet teleur! Het is een mooie goedgevulde cake en er zit een lekker tempo op.

Begin 2021 de Mega Willow en de Branco in een combi aanbieding gekocht voor 100,- ps. En wat blijft de Mega Willow toch een beest van een bak. In 2019 had ik hem al eens in de straat gezien. Daarna ook nog een aantal malen op demo's. Maar ook nu stond ik weer versteld van deze compound. De vragen na afloop of dit wel legaal was en de verbazing als je vertelt dat dit inderdaad legaal spul is zegt genoeg.

Deze week is het fonteinen week! Vaak als ik een bestelling doe bestel ik er wel iets van klein spul bij. Zo zijn de Sparky's ook in mijn collectie terecht gekomen. Het is best geinig spul met de grondbloemetjes aan het einde. Ze gingen niet allemaal even lekker, maar was voor het geld leuk stookvoer.

Fontein nummer 2 van deze week. De Lipari on Fire zat gratis bij een bestelling. Het is een prima fontein (zeker als hij gratis is) met goede crackling. Verwaaide wel wat door de harde wind, maar kwam alsnog prima over.

De afsluiter van de fonteinen week. De Crackling Crystal was er zo eentje die op het lijstje stond met producten die ik toch écht een keer in de straat wilde mee maken. En als je dan al enorm hoge verwachtingen hebt en je het als fontein toch presteert om te imponeren, kan ik niets dan lof geven. Wat een beest van een fontein. Ik stak hem om 00.00 af (traditie om met een fontein te beginnen) en ik vond het een van de beste producten van de avond. Het is echt ongelofelijk hoe ontzettend breed dit gaat. Ik stond op een redelijke afstand en nog steeds midden in de vonken. Hij is prijzig, zeker tegenwoordig, maar het 100% waard.

Toen de Vuurwerkbunker zijn eigen Space Power lijn lanceerde wist ik zeker dat ik er minstens één of twee producten uit wilde schieten om te proberen. Wat huiverig voor tegenvallers ben ik voor de kleinste 16sh potjes gegaan. Daar kun je je moeilijk een buil aan vallen. De Nova heeft een wat wisselende boeketgrootte. De burst staat mij niet meer bij en zal dus niet opvallend hard of zacht zijn geweest. Hij krijgt van mij een voldoende, maar is zeker geen uitblinker. De concurrentie onder budget cakes is nou eenmaal ook gewoon erg groot.

De Fast Riot is één van de goede budget cakes uit de stal van Vuurwerkmania. Ze zijn er daar toch goed in om met weinig kruit voor een goede prijs mooie cake(jes) af te leveren.

Ik had twee doosjes Cuckoo Cuckoo fonteinen in bestelling staan. Omdat er een doosje Cracker Fontänen niet geleverd kon worden kreeg ik nog twee doosjes extra mee. Dus ik heb een mooi voorraadje van deze toppers voor de komende paar jaar. Ik vind de effecten van deze fonteinen lekker gevarieerd en goed uitgewerkt. Ik ben dat kleinere stookvoer voor tussendoor toch meer gaan waarderen de afgelopen jaren. Het hoeft niet altijd groter en duurder.

De Familie Surprise doet zijn naam eer aan. De eerste mine was zo'n surprise dat ik er van schrok. :rolleyes: De fontein zelf is lekker gevarieerd, maar de mines halverwege en aan het einde maken het geheel af. De crackling is sowieso goed en in de mines is het een behoorlijke wolk.

De Something Different kwam ik een paar jaar terug tegen in de compilatie van Flutsjah. Daar viel hij mij positief op. In het topic hier op het forum stonden niet heel veel reacties, maar de reacties die er stonden waren louter positief. Oftewel ik ging op zoek om deze toe te voegen aan mijn collectie. Eerst heb ik een selectie gemaakt van wat winkels waar ik verwachtte dat hij in de verkoop zou komen en daarna was het veel F5'en of dit daadwerkelijk zo was. Uiteindelijk heb ik hem in Huizen voor een heel mooi prijsje aan kunnen schaffen en daar kon ik ook gelijk een Cruel Traction mee pikken. Deze twee bakken waren dus de reden dat ik afgelopen jaar voor het eerst in Huizen een bestelling op mocht halen (echt een top winkel trouwens).
Ik was erg benieuwd hoe deze compound live in de straat zou uitpakken. Ik ben zelf liefhebber van dit soort rustige producten en zeker het fish effect zie je wat mij betreft te weinig. Uiteindelijk was dit één van mijn favoriete producten van afgelopen jaarwisseling. Ook alle omstanders in de straat vonden hem erg mooi. Mocht ik hem dit jaar nog ergens voor een acceptabele prijs tegen komen maakt hij zeker kans om nog een keer in de collectie te belanden.

De Bomb Assorted was een verrassend leuk assortimentje. Er kwamen prima boeketten met een goede burst uit deze kleine cakejes. Ik had wel twee keer de Dark Bomb erin zitten.

De Sterling Thunder kreeg ik mee als vervanger. Ik had geen idee wat ik er van moest verwachten, maar het is echt een prima budget cakeje. Hij heeft een harde burst voor het formaat.

Ik had dit jaar meerdere soorten stijgtollen, maar de Knetter Ufo's waren toch wel de minste. Als ze al de lucht in gingen, gingen ze echt alle kanten op. Ze hadden zeker ook last van de wind, maar de meeste andere stijgtollen die ik had presteerden een stuk beter/constanter.

Back
Bovenaan