[persbericht] Wolff Vuurwerk maakt grote stap!

@znpyro

VWC lid
Hierbij een Persbericht vanuit Wolff Vuurwerk te Twello

Wolff Vuurwerk maakt grote stap !!

Wolff Vuurwerk BV heeft na faillissement Brave & Wichers BV in overleg met de curator de volgende zaken aangekocht.
De opslagfaciliteiten in Twello, de bestaande (vuurwerk)voorraden, inventaris en merknamen zoals daar zijn; Vuurwerkland Collectie, Lidu, Barely Legal, Star Collection, Space Collection, X-treme, Black Label en Havana Collection.
Ook de Vuurwerkland-winkels zijn overgegaan naar Wolff Vuurwerk.

Wolff Vuurwerk dat toch al bezig was zich duidelijker te manifesteren heeft zich met deze werving een nog sterkere marktpositie verschaft. De dealer netwerken van Wolff en B&W sluiten goed op elkaar aan. De vuurwerklijnen van B&W worden in de markt goed gewaardeerd en passen dan ook bij de bedrijfsfilosofie van Wolff Vuurwerk:
“uitstekend vuurwerk voor een nette prijs”.Wolff Vuurwerk is dit jaar wederom op meerdere fronten (beste importeur, beste vuurwerklijn, beste product en mooiste labels) uitgeroepen tot de top van Nederland op vuurwerkgebied. Belangrijk daarbij is te weten dat B&W in de meeste gevallen in de top 3 zat en zelfs met haar webshop tot de beste van Nederland werd uitgeroepen.
Met een deel van het personeel is Wolff nog in gesprek waaronder ook
de oud eigenaar Peter Brave.

Laatst bewerkt:
Hierbij wil ik Wolff feliciteren bij hun overname van deze merken.
De barely legal lijn zie ik er echter niet bij staan, is deze lijn dan ook niet overgenomen?

Nu staat alles vast geen getwijfel meer. Ik schrok ook wel van Barely Legal, zou het heel jammer vinden als dat weg was. Verder een hele goede zet van Wolff en het is zover mogelijk goed opgelost. :)

here, excuses, bericht is aangepast. ook de Barely Legal lijn wordt geheel overgenomen en wie weet nog uitgebreid.

even ter verduidelijking:

alle lijnen worden in eerste instantie overgenomen. wat hiermee wordt gedaan is nog onduidelijk, het is nog wel erg vroeg om daar iets over te roepen. wel kan er vastgesteld worden dat onze intentie is om de lijnen voort te zetten en niet zoals sommigen suggeren: alles onder Dynasty brengen. zo blijft de exclusiviteit van een dealer weg omdat veel Brave en Wichers dealers in de buurt zitten van Wolff dealers.

hoop dat alles beetje duidelijk is!

greetz,

Lucas
Wolff Vuurwerk

Laatst bewerkt:
Zo dit is nog beter nieuws,

Het kan niet op voor het aankomend jaar :thumbsup:
Ook ben ik reuze benieuwd met welke nieuwe/aanvullende producten ze gaan komen :p

klinkt nu al veelbelovend :D

Directie en medewerkers van Wolff Vuurwerk BV: Van harte gefeliciteerd met deze zeer succesvolle overname. Een opluchting voor de bestaande klanten van Brave en Wichers en een opluchting voor de liefhebbers van het vuurwerk van B&W.

Lucas: bedankt voor je bericht, het is nu een stuk duidelijker geworden, want wat waren we nieuwsgierig.!!!

ik moet toegeven dat ik zelf ook nog nieuwsgierig ben naar wat dit allemaal zal brengen dit jaar. we werken eraan en tegelijkertijd kijken we met spanning en nieuwsgierigheid uit naar het nieuwe seizoen!

Elke B&W dealer wordt nu dus een wolff dealer, geluk bij een ongeluk.

Dat hoeft niet perse,Elke daeler is vrij in hun keuze wat betreft importeur.
Zien zij het dus niet zitten kan men gewoon een andere kiezen,Maar de meeste zullen wel weten dat Wolf gewoon een hele goede partij is.

Wolff van harte gefeliciteerd met de overname. Dat er maar gezonde resultaten uit voort mogen vloeien. Spannend maar leuke tijden zullen voor de partijen aanbreken.
Top!

Geweldig nieuws dit zeg, zou het erg jammer vinden als bijv. de barely legal lijn opgedoekt zou worden. Komt hiermee trouwens ook een eind aan dat eindeloos veranderen van producten?
Hopen dat het geen 1 april grap is haha :p

Lucas, bedankt voor het plaatsen van dit bericht! Dit schept meteen een hoop duidelijkheid bij de meeste voor zover op dit moment mogelijk is.
Ik wens hierbij Wolff heel veel succes met deze stap, ik hoop dat een aantal personeelsleden nog onderdak bij jullie kunnen gaan vinden zodat zij in deze moeielijke tijd niet op straat komen te staan.

Bedankt voor het plaatsen voor dit bericht.
Verklaard een hoop. Gefeliciteerd met deze geweldige stap, kan alleen maar positief uitpakken.
Ben zeer benieuwd hoe het zich gaat uitpakken, maar dat zullen we vanzelf zien.

Leuk om te horen Lucas, ook ik wens jullie heel veel succes met deze uitbreiding, er zal daarmee heel wat moeten gaan veranderen voor jullie en dat is niet in 2 dagen geregeld haha. :wink:
Ben zeer benieuwd wat het dit jaar allemaal zal brengen, of we het echt duidelijk gaan merken! :D

:bye:

Van mij ook: Wolff, Van Harte met deze grote stap!
Ik ga er vanuit dat dit niets dan goeds zal brengen...en ben uiteraard zeer benieuwd naar de demo in september :D

Goede, mooie stap van Wolf, die nu zeker de grootste van NL is in mijn ogen.

Maar eff vraagje; Hier zit een Wolf verkooppunt. Kan vuurwerk van B&W daar nu straks ook gekocht worden?

:bye:

Wolf heeft alles over genomen als ik het zo terug lees, dus ik neem aan dat de rest voorraden vooral te koop worden aangeboden in de "vuurwerkland" winkels en de winkels die al jaren de collecties verkopen en niet in de winkels die al jaren Wolf vuurwerk verkopen.

Wolff Vuurwerk neemt bedrijf over
vrijdag 02 april 2010 | 07:00

TWELLO - Wolff Vuurwerk BV in Twello heeft een aantal bedrijfsonderdelen van concurrent Brave & Wichers BV overgenomen.

Het in Lelystad gevestigde Brave & Wichers (B&W) werd in februari failliet verklaard.

In overleg met de curator heeft Wolff de opslagfaciliteiten van B&W in Twello overgenomen, net als de bestaande (vuurwerk)voorraden. Ook de inventaris en merknamen zoals Vuurwerkland Collectie, Lidu, Barely Legal, Star Collection, Space Collection, X-treme, Black Label en Havana Collection gaan naar Wollf Vuurwerk.

De Vuurwerkland-winkels van B&W zijn ook overgegaan naar Wolff Vuurwerk. Met een deel van het personeel is Wolff nog in gesprek over voortzetting van het arbeidscontract. Dat geldt ook voor oud-eigenaar Peter Brave.

Een woordvoerder van Wolff Vuurwerk laat weten dat het bedrijf door de overname een versterkte marktpositie krijgt. De dealernetwerken van Wolff en B&W sluiten volgens hem goed op elkaar aan.

http://www.destentor.nl/regio/deventer/6487082/Wolff-Vuurwerk-neemt-bedrijf-over.ece

Top dit nieuws.

Denk dat Wolff al heel hoog in aanzien stond bij vuurwerkliefhebbers en door deze gang van zaken zullen ze nog meer klanten kunnen bereiken.

Waar Wolff wel op moet letten denk ik, is dat ze niet te groot gaan worden. De kwaliteit moet natuurlijk hoog in het vaandel blijven staan en als je te groot wordt, kan de kwaliteit nog wel eens onder druk komen te staan.

Al om al, veel succes!!

Back
Bovenaan