a. een persoon die een inrichting drijft als bedoeld in artikel 3.2.1 of 3A.2.1;
b. een houder van een vergunning als bedoeld in artikel 3B.1, eerste lid;
Heel simpel! Zolang jij GEEN bedrijfsmatige verkoop hebt of Erkeningshouder Groot Vuurwerk bent ga jij 0% kans van slagen hebben!
De btw van me vuurwerk trek ik al jaren af dus dat is allemaal geen probleem.
Lekker slim ook om openbaar te gaan vermelden dat je privé uitgaven opgeeft bij de belasting

wordt creatief lullen als jij of het bedrijf een controle krijgt

.
Hier heb je wat leesvoer

Tip! Begin niet met lezen want je krijgt het toch niet voorelkaar

De gemeente ambtenaar zal geen eens een procedure opstarten.
Ik zou helemaal krom liggen van het lachen als ik die ambtenaar ben en er zou een aanvraag binnen komen met de moticatie "Ik wil met O&N graag meer dan 25kg willen afsteken daarom wil ik graag een 1 tons opslag

maar ik heb geen intentie om te verkopen en heb geen GV vergunning"
http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/2016-10-17#Hoofdstuk1
Wat je minimaal nodig hebt is dus:
* Certificaat GV (kost ca 3000euro + elk jaar X shows schieten en elk 3 jaar herexamen + toepassings vergunning + aansprakelijkheidsverzekering tot 5 Miljoen per schade)
* In plaats van GV certificaat kan je ook als Verkoperspunt inschrijven + de nodige administratie en aansprakelijkheidsverzekering. En een bedrijf wat alleen uitgaven heeft en geen inkomsten wordt ook lastig uitleggen bij de BD

.
Daarnaast:
* Bouw bunker (+- 25.000 euro)|
* Installatie onderhoud elk jaar (ca 1.500 pj)
* Gemeentelelijke leges en andere jaarlijkse ongein die je moet hebben maar je niks mee doen (ca 1,000 pj ?)
* Volledige medewerking bij controles provincies (kunnen maar zo 5 of meer per jaar zijn) boetes beginnen met 4 cijfers

* Wettelijk volledige sluitende boekhouding nodig wat binnen komt en uitgaat aan gewicht
en zo is er nog wel meer wat JIJ dan allemaal moet doen en 1 afwijking en je krijgt een boete. Dure hobby wordt het dan

.