Dat klopt inderdaad. De Pyropack, zoals de kooi heet, moet inderdaad in een bunker staan. Heb je dus nog steeds de goedgekeurde bunker incl. sprinklerinstallatie nodig die je niet eerder mag bouwen en gebruiken voordat je de benodigde vergunningen hebt aangevraagd en toegewezen hebt gekregen.
Dat was de naam inderdaad! Kon er even niet opkomen.
Even samengevat wat ik tot nu heb gelezen, want ik vind dit een interessant onderwerp. Niet zozeer of het wel of niet haalbaar is, maar meer buit principe. Vrije denkers zijn nodig em schijnbaar kan het wel, als ik de reactie van Nederlandsvuurwerk lees. Je kont de volgende dingen tegen;
- Je bent particulier, dus je zit vast aan de 25 kg regeling, ongeacht hoe je het opslaat. Dit is op te lossen met een kvk met daarin de nodige gegevens,
- Vergunningen. Of voor verkoop of als vergunninghouder groot vuurwerk. Dan lijkt verkoop mij de "makkelijkste". Geeft misschien ook wel toegang tot betere prijzen bij de importeur ipv inkopen via freakacties.
- Locatie van de bunker. Regelgeving kent vaste afstanden die je moet houden, dus dat is ruimtelijk in te passen als je voldoende land hebt.
- Bouw van de bunker zelf. Schijnbaar is dat in deze situatie wel op te lossen.
- Onderhoud, controles en noem maar op. Dat wordt het tricky deel verwacht ik. Dure boetes en ze kunnen vrij streng zijn met intrekken van de vergunning.
Als je richting "winkel" gaat geeft dat misschien wel toegang tot betere prijzen bij de importeur. Ware het niet dat ze best wel eens moeilijk kunnen doen als jij alleen maar bepaalde producten wilt ipv een hele productlijn of de hele collectie.
Verder zal je als winkel moeten verkopen, want een onderneming die niets verdient is altijd verdacht. En het helpt je uit de kosten komen. Maaaar, dat betekent lange dagen, ook de 31ste. Ik hoor van veel winkeliers dat ze echt helemaal gebroken zijn de 31ste en eigenlijk niet zo veel zin meer hebben in de jaarwisseling. Dan heb je ook "niets" meer aan je bunker.
Ik zou zelf een balletje opgooien bij de gemeente. Of, gezien je woonplaats, kijken of het gewaardeerd wordt als je de DCMR direct benaderd (meestal niet, maar als het goed is verlenen zij hier de vergunning namens de gemeente). Dat geeft in ieder geval inzicht in de vergunningenkant. In veel gevallen mag je trouwens wel iets vergund hebben, maar niet gebruiken. Dat gebeurd vaak bij de grote industrie. Of dat ook geldt voor de vuurwerkwereld durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
Als je er serieuze stappen in gaat maken; eerst rekenen en plan van aanpak, tekeningen maken etc, dan vergunningaamvraag doorlopen en dan bouwen. Kan best wat tijd overheen gaan, vergis je daar niet in