oudejaarsvereniging.nl - Houd samen de traditie in leven!

Dit zou denk ik wel een denkrichting kunnen zijn. Aangezien je het examen moet betalen zullen veel mensen dit niet doen.
Ook zullen mensen met alcohol/drugs geen legaal vuurwerk kunnen hebben.

Daarnaast heb je regels zoals:
-niet stoken bij een ziekenhuis
-niet stoken bij een kinderboerderij
- geen alcohol
- geen drugs.

Ik ben ook maar even aan het brainstormen

Dit zou denk ik wel een denkrichting kunnen zijn. Aangezien je het examen moet betalen zullen veel mensen dit niet doen.
Ook zullen mensen met alcohol/drugs geen legaal vuurwerk kunnen hebben.

Daarnaast heb je regels zoals:
-niet stoken bij een ziekenhuis
-niet stoken bij een kinderboerderij
- geen alcohol
- geen drugs.

Ik ben ook maar even aan het brainstormen

Gaat niet werken. Die regels zijn er nu al, niemand houdt zich eraan. Net als steden met 'een vuurwerkverbod'.

Er is maar 1 oplossing en dat is niet het product verbieden of de welwillende burger straffen.

Maar als overheid je werk normaal uitvoeren en straffen wie gestraft moet worden. Ipv samen thee drinken.

Daar ben ik het helemaal mee eens dat dat zou moeten gebeuren. Ik denk alleen dat er dan geen toekomst meer is in oud en nieuw hoe het nu is.

Maar er kan wel gesproken worden over hoe kan het nog wel.
En waarom zou een 'bewijs' niet kunnen werken. Je mag ook geen autorijden zonder rijbewijs.

Maar hoe het voor mij nu voelt is:
Mensen dragen geen gordel dus verbieden wij de auto.

Daar ben ik het helemaal mee eens dat dat zou moeten gebeuren. Ik denk alleen dat er dan geen toekomst meer is in oud en nieuw hoe het nu is.

Maar er kan wel gesproken worden over hoe kan het nog wel.
En waarom zou een 'bewijs' niet kunnen werken. Je mag ook geen autorijden zonder rijbewijs.

Maar hoe het voor mij nu voelt is:
Mensen dragen geen gordel dus verbieden wij de auto.

Hoe ga je dat bewijs handhaven? In een land waar om de zoveel straathoeken ergens illegaal vuurwerk gekocht kan worden.

Hoe ga je de mensen die het nu ook al niets boeit in het gareel houden?

Hoe ga je het verbod op alcohol controleren?

Hoe ga je controleren dat iemand drugs heeft gebruikt?

Hoe ga je mensen die deze overtredingen begaan aanhouden en / of naar het bureau brengen.

Als je als overheid al aan de maximale hoeveelheid inzetbare agenten zit. En er in 5 steden tegelijk veldslagen zijn?

• Like
Waarderingen: l166
Ik weet het niet gelukkig maak ik niet het beleid. Het enige wat ik doe is brainstormen.
Ik las net een bericht dat de ziekenhuizen drukker waren door alcohol en drugs gerelateerde zaken.

Ik ga een petitie beginnen om alcohol te verbieden.
Drugs ook.. ooo vergeten dat is al verboden

Ik weet het niet gelukkig maak ik niet het beleid. Het enige wat ik doe is brainstormen.
Ik las net een bericht dat de ziekenhuizen drukker waren door alcohol en drugs gerelateerde zaken.

Ik ga een petitie beginnen om alcohol te verbieden.
Drugs ook.. ooo vergeten dat is al verboden

Het is niet te doen.

Enige oplossing is om legaal vuurwerk te behouden. in de huidige vorm en liefst met 1 grams knallers, kleine knalstrengen en die f3 single shots terug.

De meeste vuurwerkafstekers zijn op de hand van de overheid en de politie.

Als men vuurwerk legaal houdt. Dan heeft de politie opeens in alle steden in alle wijken weer ogen en oren die meehelpen, sociale controle uitvoeren door het aanbod van vuurwerk hopelijk ook de drang naar illegaal vuurwerk wat indamt.

Dat zal de veldslagen wellicht niet geheel stoppen. Maar het geeft wel de zekerheid dat er door het hele land de hele avond ogen en oren op straat staan.

Zeker in tijden dat de overheid al jaren een niet functionerend C2000 blijft gebruiken. Dat systeem is altijd al een drama. Niet nu alleen toevallig met dat uitgegeven alert van afgelopen jaarwisseling.

Laten ze dat eens oplossen en toestaan.

Het zal de gezelligheid op straat beter houden. En daarmee het veilig terugkeren van politie personeel naar vrouw en kinderen.

Het bizarre is dat de Vondelkerk in vlammen opgaat en er gezegd wordt: Amsterdam verliest een monument (niet Nederland he neeee Amsterdam is slachtoffer). Vervolgens zijn daar ongeregeldheden en vervolgens moet Nederland aan een verbod. Deze ellende vindt plaats in voornamelijk grote steden met groepen ontspoorde mensen (ongeacht achtergrond of afkomst, dat doet wat mij betreft niet ter zake zelfs).
Ze weten dus waar en voor een deel ook wie. Er volgen arrestaties of aanhoudingen maar er ontbreekt echte vervolging. Wanneer je in Spanje een grote bek hebt na aanhouding kun je je tanden oprapen met gebroken vingertjes. Dan laat je disrespect wel uit je hoofd. De angst weggezet te worden als terror politie is groter dan de wet handhaven dus zeggen we dat we het niet aankunnen en we niet anders kunnen dan de witte vlag zwaaien en geen amdere keus hebben dan regels in te moeten stellen die iedereen straft (behalve hen die zich er toch aan niet aan hielden) maar niets bijdragen aan het oplossen van het werkelijke probleem.
We zien het allemaal, het wordt overal gezegd maar het blijft bij roepen in de woestijn. Eigenlijk exact zoals het handhaven.

Het legt in ieder geval de vinger op de zere plek. En dat is alleen maar te prijzen.

Deze hele discussie is uiteindelijk van het 'het heb op facebook gestaan" niveau.

Daarom is het zo belangrijk dat men de vuurwerktraditie en stichting hvlv eindelijk eens serieus gaat nemen.

Om alle 'hebopfeesbook'niveautjes met solide argumenten te weerleggen naar waar het werkelijk om gaat.

En dat is dat relschoppers aangepakt moeten worden. Niet de burgers die legaal siervuurwerk afsteken. Inderdaad ongeacht afkomst.

Nog meer feesbook:

Dit mag nooit een reden zijn dat legaal vuurwerk verboden wordt.
Nee dat mag inderdaad nooit. Alleen jammer dat ze hier alleen een immigranten issue van maken terwijl een simpele search op dumpert bv laat zien dat genoeg (helft +-) autochtonen azc's, Oekraïnse opvangen, rotondes en woonkamers opblazen.

Had je het over Hamburg of Berlijn had ik ze gelijk gegeven. Daar is het voornamelijk een immigranten probleem.

Hier in het dorp had je een groepje autochtoonse jongeren die om 12u al putjes en prullebakken aan het opblazen waren onder invloed van alcohol.

In de randstad zijn het voornamelijk immigranten of pvv aanhangers die de politie of andere mensen in uniform bekogelden.

De jaarwisseling wordt gewoon door sommige groepen gegrepen om dit allemaal te kunnen doen. Sommigen zijn gepland uit op alles wat in uniform is (sinds corona is dit fenomeen uit de hand gelopen). Anderen grijpen de jaarwissing aan om stoer te doen en dingen op te blazen en hier speelt voornamelijk social media een rol (kijk wat ik doe, ooh dat kunnen we beter etc.)

Nee dat mag inderdaad nooit. Alleen jammer dat ze hier alleen een immigranten issue van maken terwijl een simpele search op dumpert bv laat zien dat genoeg (helft +-) autochtonen azc's, Oekraïnse opvangen, rotondes en woonkamers opblazen.

Had je het over Hamburg of Berlijn had ik ze gelijk gegeven. Daar is het voornamelijk een immigranten probleem.

Hier in het dorp had je een groepje autochtoonse jongeren die om 12u al putjes en prullebakken aan het opblazen waren onder invloed van alcohol.

In de randstad zijn het voornamelijk immigranten of pvv aanhangers die de politie of andere mensen in uniform bekogelden.

De jaarwisseling wordt gewoon door sommige groepen gegrepen om dit allemaal te kunnen doen. Sommigen zijn gepland uit op alles wat in uniform is (sinds corona is dit fenomeen uit de hand gelopen). Anderen grijpen de jaarwissing aan om stoer te doen en dingen op te blazen en hier speelt voornamelijk social media een rol (kijk wat ik doe, ooh dat kunnen we beter etc.)
Tuulk gebeurd overal. Wanneer je grote groep raddraaiers wegrekend is het prima te handhaven😇 en jullie mogen zelf invullen wie de grootste groep ellende leverd.

Back
Bovenaan