oudejaarsvereniging.nl - Houd samen de traditie in leven!

Nee dat mag inderdaad nooit. Alleen jammer dat ze hier alleen een immigranten issue van maken terwijl een simpele search op dumpert bv laat zien dat genoeg (helft +-) autochtonen azc's, Oekraïnse opvangen, rotondes en woonkamers opblazen.

Had je het over Hamburg of Berlijn had ik ze gelijk gegeven. Daar is het voornamelijk een immigranten probleem.

Hier in het dorp had je een groepje autochtoonse jongeren die om 12u al putjes en prullebakken aan het opblazen waren onder invloed van alcohol.

In de randstad zijn het voornamelijk immigranten of pvv aanhangers die de politie of andere mensen in uniform bekogelden.

De jaarwisseling wordt gewoon door sommige groepen gegrepen om dit allemaal te kunnen doen. Sommigen zijn gepland uit op alles wat in uniform is (sinds corona is dit fenomeen uit de hand gelopen). Anderen grijpen de jaarwissing aan om stoer te doen en dingen op te blazen en hier speelt voornamelijk social media een rol (kijk wat ik doe, ooh dat kunnen we beter etc.)
Dat met die PVV stemmers die snap ik niet....heb je ze naar hun politieke voorkeur gevraagd ofzo?
Bij de immigranten zie je het maar PVV stemmers?

Nee dat mag inderdaad nooit. Alleen jammer dat ze hier alleen een immigranten issue van maken terwijl een simpele search op dumpert bv laat zien dat genoeg (helft +-) autochtonen azc's, Oekraïnse opvangen, rotondes en woonkamers opblazen.

Had je het over Hamburg of Berlijn had ik ze gelijk gegeven. Daar is het voornamelijk een immigranten probleem.

Hier in het dorp had je een groepje autochtoonse jongeren die om 12u al putjes en prullebakken aan het opblazen waren onder invloed van alcohol.

In de randstad zijn het voornamelijk immigranten of pvv aanhangers die de politie of andere mensen in uniform bekogelden.

De jaarwisseling wordt gewoon door sommige groepen gegrepen om dit allemaal te kunnen doen. Sommigen zijn gepland uit op alles wat in uniform is (sinds corona is dit fenomeen uit de hand gelopen). Anderen grijpen de jaarwissing aan om stoer te doen en dingen op te blazen en hier speelt voornamelijk social media een rol (kijk wat ik doe, ooh dat kunnen we beter etc.)

in dit filmpje inderdaad wel. Het gaat mij meer om het gedrag dat in veel steden en landen terug te zien is. Het is een terugkerend probleem in veel landen.

We hebben inderdaad eerder vastgesteld dat het niet zo kortzichtig is als alleen een migrantenprobleem is.
Dat heeft los van vuurwerk ook een uitdaging in zich. Maar dat is weer van een hele andere orde.

In dit filmpje kan wel goed het gedrag losgekoppeld worden van (het afsteken van) legaal consumentenvuurwerk.

Dit filmpje mogelijk niet het meest tactisch gezien de begeleidende tekst. Mee eens.

Laatst bewerkt:
Overheid, politie en andere meelezenden met invloed. Valt het kwartje na een ruim decennium al?

"Gepland geweld."

Geen enkele vuurwerkliefhebber zal zijn passie op het spel zetten door gepland te rellen.

Gepland geweld zal ook niet stoppen als er eenmaal een verbod is op het nu nog legale consumentenvuurwerk.

Het duwt mensen verplicht naar alleen nog illegaal te bewandelen wegen. Wat inhoudt dat relschoppers nóg makkelijker aan echte wapens kunnen komen.

De beschermende kledij van de politie schoot nu al te kort.

Misschien dat de problemen nu eens écht bij de kern aangepakt gaan worden. En men de ondertussen olifantenfamilie in de gang en woonkamer nu eindelijk eens gaat benoemen en aanpakken.

In plaats van vuurwerkliefhebbers hun passie afpakken. En juist diezelfde illegale richting opstuwt.

Laatst bewerkt:

Als ik dit soort beelden zie dan snap ik het sentiment van mensen wel.

Alleen jammer dat de problemen alsnog niet opgelost zijn.

Agenten zijn blijkbaar in een klein straatje geblokkeerd en vervolgens aangevallen door 30 / 40 man.

Hoe kan een agent dat zo vertellen op tv en dan niet dat tuig hard aan willen pakken maar het legaal vuurwerk.

Onbegrijpelijk. Net zo onbegrijpelijk als het niet kunnen en mogen benoemen.

Hoe kan je in Godsnaam inclusief zijn als je niet inclusief álle problemen mag benoemen en aanpakken.

Wat is het nou. Was het nou chaos en moeten we dat vuurwerk verbieden? Of viel het allemaal toch wel mee?

En dit artikel is ook de reden waarom geen enkele gemeente de komende jaren een vergunning af gaat geven voor een paar vuurwerkliefhebbers die wat vuurwerk willen afsteken.

Dat plan komt nooit de riciso analyse door.

Jij bent wel lekker positief haha. Ik snap je pessimisme, maar je kan ook te negatief denken.

Er wordt ook gesproken over een ontheffing, niet een vergunning.

Tussen de twee zit ook nog wel een aanzienlijk verschil.

Vergunning​

Een vergunning is een voorafgaande toestemming van de overheid om iets te doen wat zonder die toestemming verboden is.

• Het gaat om structurele of reguliere activiteiten
  • Er gelden vaak vaste voorwaarden en regels
  • Zonder vergunning mag je de activiteit niet uitvoeren

Voorbeelden

• Een bouwvergunning om een huis te bouwen
  • Een evenementenvergunning voor een festival
  • Een exploitatievergunning voor een horecazaak

Ontheffing​

Een ontheffing is een uitzondering op een bestaande regel of verbod. Je mag iets doen wat normaal gesproken niet mag, maar alleen in bijzondere gevallen.

• Vaak tijdelijk of incidenteel
  • Gericht op een specifieke situatie
  • Minder structureel dan een vergunning

Voorbeelden

• Ontheffing van geluidsnormen bij een eenmalig evenement
  • Ontheffing van verkeersregels voor uitzonderlijk transport
  • Ontheffing van openingstijden

Jij bent wel lekker positief haha. Ik snap je pessimisme, maar je kan ook te negatief denken.

Er wordt ook gesproken over een ontheffing, niet een vergunning.

Tussen de twee zit ook nog wel een aanzienlijk verschil.

Vergunning​

Een vergunning is een voorafgaande toestemming van de overheid om iets te doen wat zonder die toestemming verboden is.

• Het gaat om structurele of reguliere activiteiten
  • Er gelden vaak vaste voorwaarden en regels
  • Zonder vergunning mag je de activiteit niet uitvoeren

Voorbeelden

• Een bouwvergunning om een huis te bouwen
  • Een evenementenvergunning voor een festival
  • Een exploitatievergunning voor een horecazaak

Ontheffing​

Een ontheffing is een uitzondering op een bestaande regel of verbod. Je mag iets doen wat normaal gesproken niet mag, maar alleen in bijzondere gevallen.

• Vaak tijdelijk of incidenteel
  • Gericht op een specifieke situatie
  • Minder structureel dan een vergunning

Voorbeelden

• Ontheffing van geluidsnormen bij een eenmalig evenement
  • Ontheffing van verkeersregels voor uitzonderlijk transport
  • Ontheffing van openingstijden

Een ontheffing moet ook worden aangevraagd en kan ook gewoon geweigerd worden als men dat noodzakelijk acht. Nogmaals; met hoe men de afgelopen jaarwisseling in het nieuws brengt kan je er vanuit gaan dat er aanvullende eisen zullen zijn.

En kan je er ook vanuit gaan dat het de risicoanalyse niet doorkomt. Wetende hoeveel moeite het kost voor een vuurtje tijdens de jaarwisseling in Den Haag. Zal het voor wat vuurwerk niet opeens makkelijker zijn.

Ik noem het realistisch.

Wetgeving is niet positief of negatief. Het is er gewoon en daar zullen we mee moeten werken. En dat werken staat los van een emotie als positief of negatief.

Sterker nog; een ontheffing is mogelijk zelfs nog lastiger want zie procedure:
"Formele aanvraag; striktere toetsing aan noodzaak en proportionaliteit."

Als je iemands verhaal wil ontkrachten. Vertel dan in ieder geval het hele verhaal. En blijf uit oordelen en / of emoties als positief of negatief

Je blijft op deze manier passief agressief.

Bedankt.

Back
Bovenaan