Ik had dit topic gezien en heb besloten vandaag het hele huis op zijn kop te zetten om foto`s van oude collecties te zoeken wat erg goed goed gelukt is

De oudste foto`s zijn van 5 jaar geleden, ik als 11 jarig jochie kreeg voor sinterklaar van me vader mijn eerste buitenlandse vuurwerk van WECO.
Dit jaar heb ik pas een nieuwe digi cam gekocht dus het is nog met zeer matige kwaliteit gemaakt allemaal ( de foto`s

) maar dat mag mijn pret niet derven.
Jaar 2000/2001
De ronde zwarte ballen wie je boven op ziet staan zijn de "Kugelbommen", dat waren 6 piepschuimen ballen met daarin een stuk knalvuurwerk. Dit had de knal van een strijkertje en gaf lekker veel rommel door het piepschuim. ( 6 stuks )
De staaf waar de kugelbommen tegen aan leunen is een romeinse pot. Daar kwamen 100 shots romeinse kaarsen uit met een kleine crackling.
Waar de kogelbommen op staan zijn de "TNT Knaller" Dat waren 6 rode ( toch wel zware knallers ) aan elkaar getapt en verbonden doormiddel van doorlonten. Het effect was een 6 klapper wie alle kanten op vloog en een behoorlijke kracht had.
De 7 potten wie daaronder staan varieerde tussen de 8 en de 12 euro en gafen leuke effecten voor de prijs. Vooral het grote blokje onderaan in het midden gaf een redelijke burst.
"Rocket Master" en de "Sterren Packet" waren 2 simpele pakketjes met sierpijlen. De rocket master kostten 9,99 per zak en de sterren packet kostte 15,99. Leuke pijltjes voor weinig geld.
"Cape Canvaral" ( links op de foto 2 stuks ) Was een vuurpijl met 6 doorgelonte vuurpijlen als inhoud. Deze pijl zette je met een standaard in de grond en haalde
de dop bovenop eraf. Na het aansteken kwam er 6 pijlen met de paarse/blauwe en groene tails uit met een zilveren ( klein ) bouquette als effect.
"Big Lightsters" was een simpel pakketje met een aantal kleine fonteintjes en prullaria erin. Simpel maar ik vond het geweldig
Dit was mijn eerste jaar als 11 jarig jochie dat ik van me pa buitenlands vuurwerk kreeg. Als ik erop terug kijk was een enkel stuk vuurwerk nog wel leuk en de rest allemaal goedkope zooi, maar ik vond het prachtig toen.
2002/2003
Wegens omstandigheden alleen legaal gehad dit jaar.
2003/2004
Mijn eerste jaar Belgie

Samen met mijn pa ging ik naar Alpeco ( een goed begin gelijk )
Ik heb daar toen 2 dozen nitrate thunder gehaald 40 pakjes batflash 5 pakjes special vlinders en 2 dozen mini spanish cracker. Ik had toen voor +- 160 a 170 euro. Was erg spannend om zoiets voor de eerste keer te doen.
Verder heb ik nog wat foto`s gemaakt van alpeco zelf.