Oude collecties

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Post hier je foto of foto's van je collecties die je in de voorgaande jaren had.
Reacties mogen hier wel gegeven worden. :bye:

hier is me oude verzameling :P niet veel...:P ik had helaas niet zo veel geld

-----dit merk is van NG (oftewel Next generation)
wondertolletjes voor de fun :p
grondbloemen7yo.jpg

pakketje met fontijntjes en pijlen en romeinse kaarsen:
paketmetfontijnenensterrenenrk.jpg

pina colada(deze vuurpijlen zijn niet egt aanteraden):
pinacolada24lz.jpg

knallertjes :P :
rwbkanonslag8gb.jpg

temptation(wel aanteraden):
temtation9vc.jpg

ik heb deze gefotografeerd met de webcam... ik heb hem zo goed mogelijk beeld gemaakt maar dat is nie egt gelukt maar hier zijn de foto's

Dit is mijn collectie van afgelopen jaar.
Hoofdzakelijk Pro-line, Diamond en Mercurius. Daarnaast wat Duits spul.
Moet zeggen dat vooral Pro-line me erg is bevallen. En van Diamond waren de drie voorste blokken echt top!
Was al met al best een leuk feestje zo :)

1.jpg

4.jpg

6.jpg

2.jpg

5.jpg

7.jpg

En het Duitse spul bestond uit een Supermarktpakketje, wat kubusbommetjes en gillende keukenmeiden.
De keukenmeiden zijn overigens vanaf dit jaar ook verboden in Duitsland. In Nederland was dit al zo vanaf midden jaren 80,
maar ook Duitsland moet er dus nu aan geloven. Waarschijnlijk vind je ze nu ook daar alleen nog aan een stokje :sad:

normal_DSC01788%7E0.JPG

normal_DSC01791.JPG

Groetjes,
Cameo

Geen collectie maar een kanonslagen etiketje uit 2003 met het logo van bonbridge.
Ik vond deze laatst ergens in m'n map met vuurwerk papieren/blaadjes en etiketjes.

dsc048417nv.jpg

Ik had dit topic gezien en heb besloten vandaag het hele huis op zijn kop te zetten om foto`s van oude collecties te zoeken wat erg goed goed gelukt is :) De oudste foto`s zijn van 5 jaar geleden, ik als 11 jarig jochie kreeg voor sinterklaar van me vader mijn eerste buitenlandse vuurwerk van WECO.

Dit jaar heb ik pas een nieuwe digi cam gekocht dus het is nog met zeer matige kwaliteit gemaakt allemaal ( de foto`s :p ) maar dat mag mijn pret niet derven.

Jaar 2000/2001

De ronde zwarte ballen wie je boven op ziet staan zijn de "Kugelbommen", dat waren 6 piepschuimen ballen met daarin een stuk knalvuurwerk. Dit had de knal van een strijkertje en gaf lekker veel rommel door het piepschuim. ( 6 stuks )

De staaf waar de kugelbommen tegen aan leunen is een romeinse pot. Daar kwamen 100 shots romeinse kaarsen uit met een kleine crackling.

Waar de kogelbommen op staan zijn de "TNT Knaller" Dat waren 6 rode ( toch wel zware knallers ) aan elkaar getapt en verbonden doormiddel van doorlonten. Het effect was een 6 klapper wie alle kanten op vloog en een behoorlijke kracht had.

De 7 potten wie daaronder staan varieerde tussen de 8 en de 12 euro en gafen leuke effecten voor de prijs. Vooral het grote blokje onderaan in het midden gaf een redelijke burst.

"Rocket Master" en de "Sterren Packet" waren 2 simpele pakketjes met sierpijlen. De rocket master kostten 9,99 per zak en de sterren packet kostte 15,99. Leuke pijltjes voor weinig geld.

"Cape Canvaral" ( links op de foto 2 stuks ) Was een vuurpijl met 6 doorgelonte vuurpijlen als inhoud. Deze pijl zette je met een standaard in de grond en haalde
de dop bovenop eraf. Na het aansteken kwam er 6 pijlen met de paarse/blauwe en groene tails uit met een zilveren ( klein ) bouquette als effect.

"Big Lightsters" was een simpel pakketje met een aantal kleine fonteintjes en prullaria erin. Simpel maar ik vond het geweldig :)

Dit was mijn eerste jaar als 11 jarig jochie dat ik van me pa buitenlands vuurwerk kreeg. Als ik erop terug kijk was een enkel stuk vuurwerk nog wel leuk en de rest allemaal goedkope zooi, maar ik vond het prachtig toen.

2002/2003

Wegens omstandigheden alleen legaal gehad dit jaar.

2003/2004

Mijn eerste jaar Belgie :cool: Samen met mijn pa ging ik naar Alpeco ( een goed begin gelijk )

Ik heb daar toen 2 dozen nitrate thunder gehaald 40 pakjes batflash 5 pakjes special vlinders en 2 dozen mini spanish cracker. Ik had toen voor +- 160 a 170 euro. Was erg spannend om zoiets voor de eerste keer te doen.

Verder heb ik nog wat foto`s gemaakt van alpeco zelf.

Laatst bewerkt:
collectie 2003

collectie 2003

hier mijn oude collectie

=http://imageshack.us]
set1zx0.jpg

=http://imageshack.us]
set2ts6.jpg

super leuke oude collectie pica's

super leuke oude collectie pica's

Beste mensen,

Het is altijd super gaaf om oude collectie foto's van vorig jaar, enkele jaren terug of zelf vele jaren geleden tezien.

maarrrrrr

Het is daarnaast ook heel leuk voor de mensen die er naar kijken (zoals mijn persoontje) dat er bij de foto's ook het één en ander wordt vermeld wat er op de foto staat.

Vele doen het al maar er zijn er toch altijd een paar die het mogelijk niet doen/vergeten.

Bij deze super gaaf, enige info erbij.

mvg,

Sjemmie :bye:

Vuurwerk van de broertjes. Oude Collectie 2007/2008
Samen delen geeft meer vreugd!

Ik weet niet precies hoeveel/wat voor spul het allemaal was, het was iig genoeg:wink: Gekocht in België, Alpeco en Olen.

Een globale lijst:

- Special Pirats

- Trueno Ricassa N4 x 10

- 16s x16

- 19sx 4

- Chainthunder 500shots x 6

- Nederlands goedkoop/crap siervuurwerk

- Aantal Candles Met Boeket/Romijnse kaarsen

- Doos Hellscreamers(Aanrader, "voor de bij")

- Nederlandse pijlen/Belgische pijlen

- 3 x 100k, 1x25k en een zooi nederlands knalvuurwerk

- 2 dozen "op de leggen" vlinders(erbij gekregen, onder de toonbank)

- 2 dozen TT

En het mooiste spul:

1 x 100 FS MIAMI PALM TREE W STARS

1 x 150S(òf 100s) FS GLITT GOLDEN NIGHT 07

1 x 100S FS SAHARA THUNDER R/G 2007

1 x 150S(òf 100s) FS BLUE OCEAN 2007

1 x NEW POISNOUS SPIDER 2006

1x NEW SPRING WIND 2006

1x 100S FS SILENT NIGHT 2007

Dit kan ik iig vaag herineren. Kunnen ook andere blokken zijn en andere AANT. Schoten.

Laatst bewerkt:
Echt leuk om te zien, al die oude collectie foto's!
Zal ook eens kijken of ik nog oude foto's heb liggen.

Back
Bovenaan