• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Thunder Cracker Z46

Status
Niet open voor verdere reacties.
Konden ze geen originele naam verzinnen?
Vorige maand is er ook al een Thunder Cracker op de markt gekomen...

leuk met blauwe crepe:) alleen jammer dat hij niet wat eerder op de markt is gekomen, nu moet ik wachten tot volgend jaar

Over de knal kan ik nog geen zinnig woord zeggen. Uiterlijk van de knaller is leuk, vooral het blauwe crepe kleurt mooi bij het bruine kaft papier. Het slap doosje vind ik geen flikker aan en de naam van deze knaller vind ik slecht gekozen voor de wijze waarop deze knaller zich nu presenteert.

De traditionele verpakking voor "nitraten", eventueel van zwart kartonpapier met aan de onderkant het mooie roze Original logo en de naam Thunder Crackers en aan de bovenkant het blauwe crepe dat er lekker uitspringt, had een mooier totaal plaatje opgeleverd.

Tot zover mijn kritiek.:p

Hier een filmpje.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Op het filmpje hoor je knal niet echt goed maar het is een heerlijke dreun.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm.. Dit is gewoon een totaal andere knaller dan de TT. Natuurlijk zijn er nu zo'n 295823 nep TT-varianten maar hij is nu zó anders dat het er niks meer mee te maken heeft.

Ma goed, dat maakt ook niet uit. Knal als een mammoth is zeker niet slecht, wel leuk om er bij te hebben maar feit blijft idd zoals eerder genoemd dat 13 euro veel is voor 20 nitraatjes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even ter verduidelijking, dit is gewoon een nieuwe nitraat en is dus niet de vervanger van de TT. De TT´s moeten nog binnen komen (ja ze komen er nog)rond de periode van december. Vraag me niet waarom dit zo laat is, want dat weet ik zelf ook niet. Deze TC zit dus per 20 verpakt, hebben wel het uiterlijk van een TT, al zit er geen blauw labeltje omheen, knallen bijna net zo hard als een Mammoth en zijn €13,- voor een pakje.

13 Euro voor een doosje nitraten dat 'bijna zo hard knalt als een mammoth'. Voor 11 euro minder heb je een pakje nitraten uit Polen die alles wat er op het moment op de Belgische markt te krijgen is eruit knalt.

Dus Original? Waarom nou weer die hoge introductie prijzen? Ik zie niet in waarom een product, met precies dezelfde productie methode als vergelijkbaar vuurwerk dan gelijk 3 euro meer moet kosten. Dat geld dat geïnvesteerd is in dit nieuwe product had beter besteed kunnen worden aan het degelijk laten knallen van de oude TT. En als die polen dat voor 2 euro per pakje kunnen, kan dat hier ook.

Ja maar Lunig denk er ook om dat de meeste mensen het Belgische spul beter vetrouwen dat het poolse spul, natuurlijk is dat Poolse spul niet zo slecht maar alsnog. Verder heb je wel gelijk over de prijs, de TT was jaren lang een goede nitraat ze konden het beter erin stoppen (het geld) om die te verbeteren in oude glorie.

We hebben het hier over de Thunder Cracker (topictitel aangepast) niet over oostblokland knallers. Natuurlijk kan het altijd beter, harder, goedkoper. Dit gewoon een knaller die in Belgie word verkocht en daar zul je nooit lage handelsprijzen + pools vuurwerk tegenkomen dus daar gaan we het niet over hebben.

@ Lunig: Je hebt het hier nu over een illegale knaller die je vergelijkt met een legale knaller. En de TT's van vroeger gingen inderdaad harder maar sinds het hele Enschede gebeuren zijn de regels veranderd. Niet alleen waren er gevolgen in Nederland maar ook in België en daar moet je je nu eenmaal aan houden. En het heeft ook geen zin om de Poolse economie met die van de Belgische te vergelijken want het is duidelijk dat daar verschil in zit. Voor een pakje sigaretten betaal je ook geen 5€ in Polen terwijl dat hier wel het geval is. En uiteindelijk dwingt niemand je er toe om deze te kopen, daar kies je uiteindelijk nog steeds zelf voor.

@ Lunig: Je hebt het hier nu over een illegale knaller die je vergelijkt met een legale knaller. En de TT's van vroeger gingen inderdaad harder maar sinds het hele Enschede gebeuren zijn de regels veranderd. Niet alleen waren er gevolgen in Nederland maar ook in België en daar moet je je nu eenmaal aan houden. En het heeft ook geen zin om de Poolse economie met die van de Belgische te vergelijken want het is duidelijk dat daar verschil in zit. Voor een pakje sigaretten betaal je ook geen 5€ in Polen terwijl dat hier wel het geval is. En uiteindelijk dwingt niemand je er toe om deze te kopen, daar kies je uiteindelijk nog steeds zelf voor.

Wat ik bedoel te zeggen is; natuurlijk worden de nitraten niet zo goedkoop als in de Oostblok landen, maar waarom moet die prijs starten op 13 euro? Het wekt bij mij een beetje de indruk dat de hoge prijs van deze nieuwe knallers wordt beargumenteerd met wat veelbelovende woorden. feit blijft dat ook deze nitraat gewoon het principe van de TT heeft; dat hier dan wél een goeie knal vanaf komt (zoals de TT vroeger) wil toch niet zeggen dat het product gelijk 3 euro duurder moet kosten? over een half jaar kosten ook deze 10 euro per doosje, maar dan hebben wij wel een half jaar 3 euro 'te veel' betaald.

Je hebt misschien wel een punt. Maar we wonen ook in een tijd waarin in alle branches prijs stijgingen zijn te zien. Dus deze prijs stijgingen gaan we bij nieuwe vuuurwerk proodukten ook merken denk ik.

Begrijp me niet verkeerd ik ben een groot fan van original en zena, maar ik wordt een beetje moe van al die nieuwe en altijd zogenaamd hardere knallers.
Ik koop flink wat knallers, maar als het steeds weer meer en duurder wordt moet je ergens voor jezelf de grens trekken. En die grens moet hoognodig eens getrokken worden!

Ik snap eigenlijk niet zo het probleem waar mensen over zeuren,ja kan weer kiezen uit een extra knaller die het goed schijnt te doen.Toegegeven de naam is wat makkelijk daar had wel beter over nagedacht kunnen worden en het uiterlijk spreekt mij persoonlijk ook niet zo aan mischien was een ouderwets bloemetjesmotief zoals van de aloude nitraten ook een idee geweest.Maar aan het einde van de dag gaat het om de knal en het plezier wat mensen eraan beleven.Dus als deze lekker knalt wat maakt het dan uit hoe die heet of eruit ziet.

just my 2 cents

Ik heb deze vandaag gratis gekregen samen met de ugly joe mammoth en 5x the chain 60..ze zien er wel goed uit. ga ze binnenkort vergelijken met the mammoth en thunder cracker en nog een aantal andere knallers.

Ik zie veel berichten in dit topic dat ze de oude TT hebben vervangen maar die heb ik eigenlijk nooit gehad. Maar met de Thunder Cracker wel en ze gaan echt ziekelijk hard net ietsje harder dan de Truneo vlinder van original. Maar dit is mijn mening iedereen ervaard het anders.

Filmpje van mij :
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan