• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] The Mammoth Z150

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, de huls is behoorlijk stevig. Stevig genoeg om ze ergens in de duwen(wel wat zonde van de knal)... Deze knallers zijn trouwens heelijk om mee te gooien. Als je ze op een stapeltje legt zoals ze het in Valencia doen, kan je er lekker naast gaan staan en ze achter elkaar afsteken:) Geen last van gips en gooien beter als een vlinder!

En dit is ook gefilmd... Zal het filmpje binnenkort op youtube gooien! ( dus ook in dit topic en mijn video topic )

Heb ergens poll gezien waar men Scorpios harder schat. heb zelf getest scorpio en mammoth.. Scorpio overduidelijk harder!

Mammoth vs Thunder Cracker.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Thunder cracker gaat harder in het echt vind ik maar op het filmpje komt de Mammoth harder over het scheelt niet veel. Allebij hele leuke nitraten maar de Thunder Cracker is wel wat voordeliger.

Laatst bewerkt:
@hierboven naar mijn ervaring is de mammoth duidelijk harder hoor maar dat kan iedereen anders ervaren.

@hierboven naar mijn ervaring is de mammoth duidelijk harder hoor maar dat kan iedereen anders ervaren.

Ja ik weet het niet zeker eigenlijk de mammoth lijkt krachtiger maar volgensmij maakt het echt maar heel weinig uit. De thunder cracker is zowiezo wel voordeliger.

Ja hij zegt toch, ik had gelezen dat het geen nitraat was in dit topic, maar dat er op vuurwerkbelgie staat dat het wel een nitraat is.

Snap niet wat er niet duidelijk was aan die post?:p maarja hoop dat je het nu wel snapt.

Ik zaai volgens mij wat verwarring hier, dus ik zeg even opnieuw wat ik bedoel: In het begin van het topic werd er gezegd dat dit geen nitraat is, maar een harde knaller met flashkruit, dus wat ik wou zeggen is dat hij op www.vuurwerkbelgie.com wel als nitraat wordt aangegeven!:wink:

Ik zaai volgens mij wat verwarring hier, dus ik zeg even opnieuw wat ik bedoel: In het begin van het topic werd er gezegd dat dit geen nitraat is, maar een harde knaller met flashkruit, dus wat ik wou zeggen is dat hij op www.vuurwerkbelgie.com wel als nitraat wordt aangegeven!:wink:

Ooit gehoord van verkooppraat? ''Nitraat'' is sowieso een foute benaming als je naar de samenstelling kijkt. Maar wat ik als een nitraat zie, is een cylindervormige knaller met een crepe papiertje en een gekleurde vlamvooraf (en een degelijke knal natuurlijk).

Aangezien deze knaller geen vlam/sier heeft vind IK het geen nitraat.

Ik ben het met Johnno eens, en een nitraat is altijd een gips knaller, altijd een cylindervormige knaller, met crepe, een vlam voorafgaand. En Altijd een beetje van het zelfde formaat. De nitraatjes die je in Belgie vind zijn vaak iets kleiner :)

De chooet banger is meer een wanabe nitraat. Ze gebruiken het uiterlijk etc om het als een nitraat door te laten gaan.

Maar het begrip nitraten is tegenwoordig vervaagd, wel meer dingen gaan met de naam 'Nitraat' door. Dus ja je moet er zelf maar een beeld bij geven wat je het gaat noemen.

Inderdaad een stuk harder! Echt goede knallers zijn dit, was er echt meer dan tevrede over. Een je hoeft niet bang te zijn voor gips:D

Ben sinds afgelopen oud en nieuw meer voor gips-loze knallers, aangezien ik nogal wat stukken tegen mijn been heb gehad heb ik niet echt meer een leuke ervaring ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan