• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Choeet Banger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Chooêt banger

Chooêt banger

Hallo.

Ik had een vraagje, ik heb vorig jaar de Chooêt banger met roze crepe gehad.
Nu heb ik die zonder crepe..

Ik heb ze is naast elkaar gelegt, aangezien ik er nog 1 over had van vorig jaar. En deze zonder crepe lijkt iets kleiner te zijn, ook na het testen van 1, lijkt hij minder hard...

Is dit zo? Of is dit bedrog? Iemand die iets kan verduidelijken?

Het is dus de Chooêt banger AB21 1,5gr.

Alvast bedankt :)!

dit is bedrog, de chooet banger van 5 en 10stuks hebben crepe maar die van 20stuks niet. de knal is geen verschil als het goed is, dit is gewoon een net wat mindere knaller geweest dan.

Het is gewoon gezichtsbedrog. Het kan zijn dat er toevallig 1 harder was. Maar over het algemeen zijn ze allebei even hard! :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had al wat gezocht, maar ik had nog niet echt een heel duidelijk antwoord gevonden op deze vraag... Toch hartstikke bedankt.

Het zou best wel kunnen dat die met roze crepe ook in een andere verpakking zaten, met minder.

Deze zijn inderdaad 20 per stuk.
Heb er 10 euro per pakje voor betaald, normale prijs toch?

En nog 1 ding, kan iemand dan verklaren waarom ze kleiner zijn?

Ik had al wat gezocht, maar ik had nog niet echt een heel duidelijk antwoord gevonden op deze vraag... Toch hartstikke bedankt.

Het zou best wel kunnen dat die met roze crepe ook in een andere verpakking zaten, met minder.

Deze zijn inderdaad 20 per stuk.
Heb er 10 euro per pakje voor betaald, normale prijs toch?

En nog 1 ding, kan iemand dan verklaren waarom ze kleiner zijn?

Dat kan je beter de fabrikant vragen denk ik.:wink:

Ik heb het probleem gevonden hoor... De gene met crepe lag al een hele tijd in de kast, en het papiertje er om heen was wat opgezwollen.. Waardoor het leek alsof hij echt dikker was. Toen heb ik van beide het papiertje er af gehaald, en nog is vergeleken... Even groot nu:rolleyes:! Mijn fout dus, toch bedankt allemaal.:)

Original wat hebben jullie gedaan met de nieuwe lichting?
Oke hij is nu 4 doosjes van 5 st in 1 doos verpakt (ivm nieuwe regelgeving).
Maar de Nitraat zelf lijkt ook veranderd.
even paar punten op een rij:

1- De bikkel harde huls is nu een slap hulsje geworden (beetje zoals de oude thunder cracker van thor)
2- De nieuwe nitraat is een beetje gekrompen.(het scheeld niet veel maar tog een halve mm in de breete)
3-het lont is nu langer (ja das altijd een plus punt)(wel meer knikjes)
4- het gips aan de boven zijde zit een stukje dieper dan voorheen.(sommige nitraten bevatten flash lek sporen)

Dan de knal...
Die is goed hard maar erg fell/schel.(vind ik nadelig ookal is de knal hard)
Voorheen ging de banger dof/diep (van klank).

Wat is er gebeurd?
Word de Banger in een andere fabriek geproduceerd?
De afwerking is helaas minder als voorheen.
Over de knal nog niet gesproken .(ga nu ook niet alles verwijten aan vocht.)

Niet dat de Banger nu slecht is...
maar goed is ook anders!
DE BANGER IS VOORHEEN BETER GEWEEST!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de nuttige info. Ik zou graag wel eens een fototje zien van deze nieuwe versie. Ik denk dat ik mijn goeie ouwe chooet bangers nog even bewaar dan.

Misschien gebeurt er wel hetzelfde als met de thumping thunder. Resultaat: nieuwe producten die net zo hard gaan, maar dan voor een hoop geld meer.

ik ben er afgelopen dinsdag geweest. nog even 6 pakken (van 20st) gehaald, en verschoot een beetje dat ze anders verpakt waren en kleine doosjes van 5.
ik zal zo snel mogelijk een foto uploaden.

afbeelding

Bedankt voor de nuttige info. Ik zou graag wel eens een fototje zien van deze nieuwe versie. Ik denk dat ik mijn goeie ouwe chooet bangers nog even bewaar dan.

ja ben ook blij dat ik van de zomer nog wat bij loots gehaald heb. maar terzake: op de site van zena staan foto's van de nieuwe bangers naar mijn idee ze zien dr al een stuk moderner uit.

ik wil volgend jaar hier van een karton halen bij loots/zena heeft iemand een indicatie prijs wat dat ongv moet kosten.

Een indicatie voor mij is altijd het aantal producten ( verpakking dus ) x de advies prijs - 30% . Dan zit je toch wel op een minimum karton korting. Denk aan 30/35/40 % korting.

Dit is voor mij een ezelbruggetje als ik ongeveer een karton prijs wil weten. Dit zegt dus niet dat je dit krijgt, alleen ter indicatie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan