• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Blast B512

Status
Niet open voor verdere reacties.
Whahahah En dan eerst een discussie met original (3 man sterk:bonk:)!..
Want nee dit was zeker geen Nuke banger of iets wat er op lijkt..
Maar wat zie ik nu..?
1- Het is een even grote knaller.
2- het zelfde kruit gewicht.
3- zelfde artiekel nr.
4- zellfe achter zijden van het doosje.
5-zelfs het identificatie NR is het zelfde als van de Nuke banger.
6- volgens sommige members is de knal blijkbaar ook niet extreem veel harder dan die van een goede Nuke banger.

Echter mischien is het etiketje alleen aangepast of eventueel het type kruit..
Dan nog 16 euro durven te vragen. en er op hameren dat het voor LVC leden 8 euro is.
( 8 euro kosten nu tog ook de Nuke bangers per 4 doosjes a 5 stuks??)

Laat het A.U.B. een verbeterde versie van de Nuke banger zijn...
Op het filmpje van Fireworkfreakify komt hij niet echt heel veer harder over.. (oke het is een filmpje!)

Originalfireworks of de mannen er achter, Verklaar je nader..........

Oja @ henn

Hij gemaakt met zachte gips aan het einde,

zacht gips.. bestaat dat? ik dacht dat zachte stopjes van die bruine pulver stopjes waren.. deze is og gewoon wit?

Mijn excusses als deze post weer afzijkerig/***lig/original hatendt, over komt maar ik vind het een raar verhaal.
Zeker na de afgelopen discussie, waarna ik bewust mijn posten heb laten verweideren omdat ik wel erg hard-ondoordacht uit de hoek kwam.,
En jullie beweerden dat het niet waar bleek te zijn en dat dit product niets met de Nuke bannger van doen heeft..
Sorry alvast voor dit bericht maar ik zou wel graag netjes een antwoord willen!......

Laatst bewerkt door een moderator:
Men filmpje is gewoon gefilmd met een ipod dus daar zal je ook geen verschil op kunnen horen
Gisteren was het me ook direct opgevallen van die nuke bang, en heb het hier over gehad in de shoutbox met iemand maar die zei dat het echt een andere knaller was+ dat de nuke bang van chooet is en deze van OF.

Ik snap het ook niet meer :p

Men filmpje is gewoon gefilmd met een ipod dus daar zal je ook geen verschil op kunnen horen
Gisteren was het me ook direct opgevallen van die nuke bang, en heb het hier over gehad in de shoutbox met iemand maar die zei dat het echt een andere knaller was+ dat de nuke bang van chooet is en deze van OF.

Ik snap het ook niet meer :p
En van wat denk je dat chooet is? Original Fireworks ja. Toen ik deze knaller zag, dacht ik gelijk aan de nuke banger. Alles wijst er ook op dat het een omgelabelde nuke banger is. Handig, omdat de nuke banger een foute start had gemaakt ( knalde zeer matig vergeleken met wat ie moest doen volgens Original ). Dan kan je 2 dingen doen:

- omlabelen en zeggen dat het totaal een andere knaller is
- zeggen dat het de nuke banger is ie verbeterd is

De praktijk zal het leren of ie uberhaubt anders knalt.

@3xh, zeg gewoon eerlijk je mening, ik vind het vreemd dat je er uberhaubt ooit over bent aangesproken. Vooral door mensen die altijd negatief hier zijn. Jou berichten hebben voor mij zeer veel toevoegende waarde en ik leer veel beter na te denken over wat betreft vuurwerk.

@ master BSC
Wat ik vind hou ik liever voor me..
Stel je voor dat ik strax geen blast of nuke bangers meer kan kopen in olen omdat ik vuil aangekeken word... voeld denk ik niet zo prettig.

Maar raar vind ik het zeker!.
Vind ut ook raar dat een goed antwoord nu lang op zig laat wachte.
Toen dit toppic net aan werd gemaakt waren de heren van original er als de kippen bij..

Laatst bewerkt:
Hier moet ik het toch opnemen voor Originals.
Ik ben heel kritisch tegenover hen (en anderen) maar ik vind het fout dat net wij dit uitspitten.

Het is niet de eerste keer dat Originals oude nummers gebruikt voor nieuwe knallers.
De kans lijkt mij groot dat dit een verbeterde versie is van de Nuke Banger.
Als deze heel hard knalt is dat enkel goed voor ons, de liefhebbers.

Hier moet ik het toch opnemen voor Originals.
Ik ben heel kritisch tegenover hen (en anderen) maar ik vind het fout dat net wij dit uitspitten.

Het is niet de eerste keer dat Originals oude nummers gebruikt voor nieuwe knallers.
De kans lijkt mij groot dat dit een verbeterde versie is van de Nuke Banger.
Als deze heel hard knalt is dat enkel goed voor ons, de liefhebbers.

16 euro vor 20 knallers is nooit goed voor ons en zeker niet voor me portomenee!
ik spuug ook niet me gal over Original.
Ik vraag echter alleen een Antwoordt.
Maar goed van zoon antwoord worden we allemaal niet weizer van.
Ik hoop echt dat deze dan rete hard mag knallen!!!
Voor 16 euro koop ik een knal cake waarvond de bombettes waarschijnlijk nog harder knallen ook.. aaah fijn.
dat Original vaker de Zelfde product nummers gebruikt is waar.
Maar nu komt het.. op het filmpje vind ik um maar matig over komen.
Dan erbij geeft de zelfde forum member aan dat de knal in het echt niet veel harder was dan een Nuke banger/als het filmje het weergeeft.
dan hebben we ook nog het apen verhaal over (zogenaamd) zacht gips wat gebruikt zou zijn..

Mocht deze knaller echt als een malle knallen neem ik mijn woorden terug.
Maar dat ik 16 euro teveel vind .. dat blijft echt on veranderd..

3XH Ik denk dat je het ook moet zien op de legale markt. 2 gram zal waarschijnlijk wel het maximale zijn wat eruit te halen is. Maar ook ik vraag me wel af hoeveel knallers je nog wilt hebben. Of lopen andere knallers dit jaar ook uit? Bijvoorbeeld een Nuke Bang(Omlabeling al lijkt me het sterk dat ze dat hier als nieuwe knaller verkopen op het forum want daar prikken de fans zo doorheen Zoals een pagina hiervoor werd aangegeven. Lijkt me niet verstandig) Want als ik het zo bekijk lijkt die daar op. Groot dik en knalt. Ik weet niet hoeveel gram de Nuke Bang heeft? Beoordeel niet de knallers op filmpjes tenzij het een vergelijking is. Echter denk ik ook niet dat het boven de Mammoth zal uitkomen. Ik ben het wel deels met je eens. Maar aan de andere kant; We mogen blij zijn dat deze zaken nog willen inversteren in nieuwe producten. Ik had ook liever graag een nieuwe ratelband gezien maar zo goed gaat het in de vuurwerkbranche op het moment niet.

Het is verder natuurlijk wel slim om in 2011 nog wat producten een nummer te geven maar nog niet te verkopen. Dan heb je wel de keuring plus nummer en kan je ieder jaar "nieuw" vuurwerk uitgeven. Pyrostar deed dat ook al. Maar hoeveel nieuwe knallers komen er dan nog ongeveer aan?

Ik zal als ik weer in Olen of Baarle ben een pakje meenemen voor de test. Ik heb ook een LVC pas maar nu dat iedereen die krijgt voel ik me opeens wel minder speciaal hoor als klant ;) :)

16 euro vor 20 knallers is nooit goed voor ons en zeker niet voor me portomenee!
ik spuug ook niet me gal over Original.
Ik vraag echter alleen een Antwoordt.
Maar goed van zoon antwoord worden we allemaal niet weizer van.
Ik hoop echt dat deze dan rete hard mag knallen!!!
Voor 16 euro koop ik een knal cake waarvond de bombettes waarschijnlijk nog harder knallen ook.. aaah fijn.
dat Original vaker de Zelfde product nummers gebruikt is waar.
Maar nu komt het.. op het filmpje vind ik um maar matig over komen.
Dan erbij geeft de zelfde forum member aan dat de knal in het echt niet veel harder was dan een Nuke banger/als het filmje het weergeeft.
dan hebben we ook nog het apen verhaal over (zogenaamd) zacht gips wat gebruikt zou zijn..

Mocht deze knaller echt als een malle knallen neem ik mijn woorden terug.
Maar dat ik 16 euro teveel vind .. dat blijft echt on veranderd..

Met de LVC lidkaart zijn ze 8 euro voor 20 stuks, dat is een mooie prijs.
Voor de rest geef ik je gelijk. Dat verhaal over zachte gips vind ik ook vaag.

Ik heb niet gezegd dat jij je gal spuwt over Originals.
Waar zeg ik dat?
Waar ik nog harder van schrik is dat ik een bijzonder agressieve reactie van jou krijg in het Loots topic, alsof je mij wil terugpakken. Heb ik op je tenen getrapt?

Voor de duidelijkheid:
UITSPITTEN
1) Delven 2) Graven grondig onderzoeken (crypt.) 3) Onderzoeken 4) Steken 5) Tot op de bodem uitzoeken 6) Uitdiepen

http://www.encyclo.nl/begrip/uit spitten

Het was niet als uitbrander na jou persoonlijk bedoeld.
Het kwam wel raar over dat je loots beschuldigt en mij hier bena deeld.
Echter verstond ik wat anders onder uitspitten.
Uitspitten kan ook wat anders van betekenis zijn.. Misschien heb ik het een beetje verkeerd opgepakt.
..sorry daarvoor...

Het was niet als uitbrander na jou persoonlijk bedoeld.
Het kwam wel raar over dat je loots beschuldigt en mij hier bena deeld.
Echter verstond ik wat anders onder uitspitten.
Uitspitten kan ook wat anders van betekenis zijn.. Misschien heb ik het een beetje verkeerd opgepakt.
..sorry daarvoor...

Ach, geeft niks.
:D Ik had al de indruk dat je het woord uitspitten fout opnam.
Mijn bericht was echt niet negatief naar jou toe hoor.
Ik lees je berichten graag.
blow-a-heart.gif
:D

Haha nou prima.. Zullen we nu maar weer ontoppic gaan over de nuke banger....
Ik bedoel de Blast!:wink:

De blast gaat evenhard als de trueno,alleen een stukkie goedkoper als je hem in olen koopt in de maand november.

Leuk een dikke week verder en je krijgt nog geen antwoord.
Het enige wat word verteld is..
Hij knalt harder / even hard dan/als de trueno, en is in de aanbieding.(de knal komen op filmpje echt niet als een trueno over)
Tsja dat was hier al 3x gepost.
Maar goed..

Laatst bewerkt:
Leuk een dikke week verder en je krijgt nog geen antwoord.
Het enige wat word verteld is..
Hij knalt harder / even hard dan/als de trueno, en is in de aanbieding.(de knal komen op filmpje echt niet als een trueno over)
Tsja dat was hier al 3x gepost.
Maar goed..
Wat was je vraag dan?

qoute van een lid op vuurwerkbelgie

Heb deze getest
Nuke Banger VS Blast.
Blast knalt Nuke bang er makelijk uit
Lijkt net of die dubbel zo hard gaat maar weet ik niet zeker.
Filmpje is mislukt geen geluid helaas test nog wel een keer

inmiddels getest en de knal is Herder dan die van de Nuke Banger.
echter 16 Euro vind ik nog steeds teveel van het goede.
8 euro lijkt er meer op!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan