Opruimen op nieuwjaarsdag

Verschilt. Ik zoek altijd direct, 's nachts nog, naar weigeraars om deze onschadelijk te maken.
Blokken worden of eerst aan de kant geschoven en 's ochtends als eerste klusje opgeruimd, of worden 's nachts meteen even in zakken gestopt. Is zo gebeurd.
Ik ben niet iemand die álle snippers bij elkaar gaat lopen vegen. Vind zo'n gekleurde straat nog wel 'n tijdje leuk tot de gemeente met hun boenkarretje langskomt. Maar 't grovere wordt wel allemaal even bijeengeveegd, 's ochtends.

Nieuwjaar word hier altijd met een grote groep (+/- 40) gevierd tot in de vroege uurtjes. De volgende dag komen er dan om 15:00 +/- 10 om de boel op te ruimen. Daarna altijd ff naar de mac :)

Ik vier het meestal bij andere mensen en dan doe ik alles 's nachts al in van die grote lichtblauwe zakken die ik meeneem.
Wel vet want dan staan daar 's ochtends een paar van die enorme zakken met lege potten buiten voor hun deur!!

Ik ruim het meestal op 1 Jan om 02:00 uur op als we klaar zijn met stoken !
Beetje vegen en in de middag als het weer licht is effe de laaste resten
weg vegen nog en kaar :wink:

Gelijk vanaf 10 uur stoken, de hele dag door, maar nooit de hele dag voor mijn eigen huis. De grote blokken ed ruim ik wel op, maar al die snippertjes laat ik mooi liggen, heeft wel wat vind ik.

Wij steken onze vuurwerkresten altijd 's nachts in de fik. Alleen afgelopen jaar hadden we een paar dagen later een boze buurvrouw aan de deur want we hadden het niet opgeruimd volgens haar. Die had onze troep wat we hadden verbrand dus opgeruimd 's ochtends :bonk:. Tsja hoe kunnen wij het dan nog opruimen. Wij wilden het rond 10 of 11 uur doen. Maarja toen was het al weg dus dan valt er weinig op te ruimen :bonk:

Op oudjaarsdag is het altijd erg druk bij ons huis. maar op nieuwjaarsdag sta ik er bijna altijd alleen. Ja oke. ik ben dan wel vroeg buiten (8 uur) maar anders ruimt de gemeente het op, en ik vind het altijd wel lekker om mijn eigen (vuurwerk)troep op te ruimen. Dat geeft een trots gevoel als je dan je schuur uitloopt, alleen weet je nooit waar je moet beginnen. :rolleyes:

Meestal sta ik rond 12 uur op op nieuwjaarsdag. dan ff rustig ontbijten en rond een uurtje of 1 pak ik de bezem en begin te vegen.

Blokken en potten e.d. ruim ik altijd 's nachts al op. Ook hier is het makkelijk, je kan alles naast de vuilnisbak zetten en de gemeente haalt het dan op. Snippers van de 100k's komt ook een bezemwagen voor dus eigenlijk valt het opzich wel mee wat we moeten opruimen. Ben meestal binnen 1-2 uur wel klaar.

ga laat op bed dus ga er ook weer laat uit ga geen wekker zetten dus meestal rond een uurtje of 2 ff een uurtje vegen;)

ik veeg 's avonds alles bij elkaar op een hoopje en steek dat ik de fik. Dan verbranden de resten die niet zijn afgegaan ook gelijk en kunnen kleine kinderen er niet mee gaan expirimenteren. Dan smeult de hele nacht dan door en 's morgens trek ik het uit elkaar en doof het met water. Dan pak ik samen met de buren de zwarte kliko bak en ruimen we alles netjes op.

Ik heb gelukkig voor mijn huis een mooi speelterrein wat dus op oudjaarsdag mijn eigen speeltuin wordt...de meeste zooi daar is dus ook van mij :D
Altijd als ik klaar ben met stoken rond een uurtje of half drie ofzo kijk ik altijd eerst nog of alles is afgegaan. Alle grotere spullen gooi ik vast op een mooie hoop (potten e.d.) en dan ga ik voldaan aan de cocktails! Tijdens en voor het stoken heb ik namelijk nog geen alcohol gehad, op een glaasje champagne na :p
Na verloop van tijd als de beelden van de show nog steeds door mijn hoofd spoken ga ik voldaan mijn bed op zoeken.
De volgende dag sta ik meestal al rond een uurtje of tien weer op.
Snel mijn kleren van de vorige dag even aan en dan uiteraard eerst een klein rondje door de buurt. Meestal kom ik er toch weer achter dat het bij het grootste feestje is geweest :p (altijd goed zeg ik).
Daarna ga ik buiten de boel opruimen en alles bij elkaar vegen. Mijn vriendin maakt ondertussen het huis weer toonbaar want meestal heb ik wel een man of dertig over de vloer gehad :D wat dus de nodige troep met zich mee brengt, maar daar is het niet minder gezellig om!
Als alles weer schoon is, dan worden eerst de overgebleven oliebollen opgegeten en wordt er lekker opgefrist voor het jaarlijkse nieuwjaarsbezoek naar de familie :D
zo, heb er nu alweer zin in :D

Ik vindt het opruimen toch nog altijd een geweldige cooling down voor alle spanningen en emoties die tijdens het stoken door je lijf gierde. S'morgens gewoon nog lekker even nagenieten:yes:

Wij hebben een boerderij, dus een ontzettend groot erf, dus veel te VEGEN.
Dit jaar gaan de matten en rollen maar ergens anders, geen zin om alles weer uren lang op te moeten vegen en uit het gras te plukken.
Vooral als het asfalt nat is is het vegen vervelend, dan branden de vuurwerkresten ook niet echt :p

Hier hebben we nu een voetbalveld midden in een grasveld achter ons huis. Ik denk dat we daar overdag kunnen gaan stoken. Is gewoon bestraat dus geen probleem met opruimen.

ik help altijd wel mee maar als ik heel eerlijk ben: ik vind het wat hebben al dat afgestoken vuurwerk op straat shy: :)

Meestal verbranden wij het en de gemeente ruimt het as dan op, die komen namelijk de laatste 3-4 jaar best vroeg. Als ik wakker wordt en het ligt er nog dan ruim ik het zelf op.

nou ik denk dat ik alles bij elkaar veeg na het stoken in direct wat was bezine der over heen en fikken maar met een kerstboom
dan is het tot een hoopje as:D

Tsjah, het opruimen..
dat is ook nog een stukje pyro..
alle afgestoken cakes zo strategisch mogelijk opstapelen, andere rommel opvegen en erop storten, en de brand erin.. en dan maar hopen dat helemaal opbrand.. doe dat in de buurt van een put, dan kan je de as zo wegspoelen :wink:

Back
Bovenaan