Opruimen op nieuwjaarsdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met opzet niks opgestookt vanwege de wind. Vanmorgen zoals elk jaar alles netjes in zakken gedaan en opgeruimd.
20240101_103601.jpg

De ton (die tot de rand toe vol zat met as) en een kooi die ernaast lag met afgebrande cakes zijn beide door de gemeente weggehaald, ondanks dat ze zeiden dat ze niet zouden komen. Echt top. Half vuilniszakke na het vegen en klaar.

Wat een service van de gemeente. Hier zijn ze nog nooit zo coulant geweest.
Ik heb niks laten afbranden aangezien dat niet sfeerverhogend werkte voor een aantal toeschouwers. Ze hebben wel geweldig staan applaudisseren en juichen. :D
Dus wordt het afvoeren geblazen.
Rommel2023.jpg

20240101_122603.jpg
20240101_122718.jpg
Groot deel was afgefikt of weggewaaid, de rest tegen de muur. Was bij familie en aangezien ik zowat heel de collectie voor mn rekening had alles netjes opgeruimd en in zakken gedaan.
Wel met tuinslang erbij want het fikte op de bult gewoon verder;)
Ik had alles afgefikt maar dat vond mn tante gevaarlijk ;)

Zojuist terug van 1,5 uur opruimen op onze feestlocatie.
Wat een troep zeg, allemaal kapotte bierflesjes, overal een zooi. Prachtig!
De vuurtonnen vlogen zo weer aan toen we gingen schuiven.
Al dat kurk uit de potten eromheen, echt liefhebberij.
Vanmorgen was ik enorm brak en nu ik dit topic open kan ik mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik geen foto's gemaakt heb.

20240102_191902.jpg
Daar staat het dan. Iets wat een mooie avond was...
Helaas geen voorkorf om het meteen in op te stoken op de stooklocatie. Daarom nu eventjes een paar dagen drogen (van het natregenen) en dan een avondje vuurkorfje aan, biertje erbij en alle cakes nog een keertje vastpakken, aan terugdenken en dan de fik erin!

Laatst bewerkt:
Snachts wel alles van de straat af en op de stoep gezet. En vandaag is alles door pa en ma naar de gemeentestort gebracht. Ik zeg thankss!

Hoe zit het in jullie gemeente? Wordt vuurwerk opgehaald, kun je het gratis wegbrengen, of moet je ervoor betalen?

Heb alles op een hoop gegooid, bengaalsefakkel erbij. Vervolgens ben ik voor het keukenraam gaan zitten met een oliebol en een biertje (emmertje water achter de hand).
Af en toe met een schep alles bij elkaar gegooid.

Maandag ochtend alles (ook de rommel van de buren) bij elkaar geveegd en de container in.

Hier was het opruimen gauw klaar. Enkele boxen vlogen in de fik door de wind. De rest van de boxen ernaast gezet, nadat ze gecontroleerd waren op helemaal leeggeschoten. Smiddags samen met de buren alleen nog maar de kleistoppen en het as bij elkaar geveegd en opgeruimd. 14.00 uur was ons straatje weer brandschoon.

Hier een uurtje geveegd. Maar wat vooral opgeruimd moest worden was al die kleine meuk die mn kids gestookt hebben. Die buisjes van Orc's, mines etc, die troep blijft altijd liggen. Dopjes etc waren er bijna niet, of weggeregend of ergens ver weg bij de buren neergekomen door de wind denk ik. Ook wel eens lekker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan