Opruimen op nieuwjaarsdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
we beginnen na het stoken gelijk met opruimen en vaak is in de ochtend alles al weg want in onze gemeente krijgen ze 50cent per zak vuurwerk als ze die inleveren dus sochtends rijden de kruiwagens af en aan.

Wij zetten alle potten op een hoop in de voortuin na het stoken. De ochtend erna gooien we alles weg. :thumbsup:

GOoi altijd alles op 1 hoop en de dag erna ga ik er dan met de bezem langs, maar afgelopen jaar was er een gefrustreerde buurman die dacht: laat ik het vast opruimen, ergens niet verkeerd, maar ook wel jammer dat ikd e kans niet krijg om het op te ruimen :)

Hier ook op 1 januari met de bezem aan de gang. De grote stukken zijn allemaal al verbrand in de vuurton. De kinderen moeten ook meehelpen (maken ook het meeste rommel :p) maar die beginnen na het opruimen meestal weer met restjes opmaken, waardoor je die verrekte bezem 2 keer in de hand kan hebben :bonk::D

mij niet bellen tot een uur of 2 a 3 smiddags. opruimen prima, maar niet om 10 uur sochtends terwijl ik nog omval van de alcohol

Mijn overbuurman ruimt altijd netjes mijn troep op, soort onuitgesproken regel dat ik voor het vuurwerk zorg en hij het opruimt. Elke nieuwjaarsdag als ik mn ogen open doe is de straat al weer netjes.

Nieuwjaarsdag eerst paar bakken koffie en oliebollen als ontbijt en dan snel de troep opruimen. Neem meestal grote aanhangwagen mee waar ik alles oplaad om elders te storten.
Resultaat van afgelopen oud en nieuw!

IMG_6249.jpg

Normaal gesproken de volgende dag opruimen en dan vaak binnen een uurtje klaar. Dit jaar mogelijk toch maar dezelfde avond alles al wat aan kant maken aangezien de collectie wat groter is dus ook meer opruimwerk vereist :).

Normaal gesproken de volgende dag opruimen en dan vaak binnen een uurtje klaar. Dit jaar mogelijk toch maar dezelfde avond alles al wat aan kant maken aangezien de collectie wat groter is dus ook meer opruimwerk vereist :).

Alles de fik in!

Ik stak ook altijd alles in de fik / in de vuurton. Maar die ton leegmaken is idd best een werk. Toch wel sfeervol om te doen. Maar de foto op de Day After is ook wat waard! We zien het wel.

De ochtend erna is altijd het moment om te gaan opruimen inderdaad. Heeft ook wel weer wat sfeer elk jaar. Nog één keer met de collectie bezig zijn, moment om het af te sluiten en weer te gaan leven naar een nieuw seizoen.

IMG-20190101-WA0188.jpg

Gewoon alle boxen op de stapel gooien bij een box die al aan het fikken zodat ik de volgende dag maar 1 of 2 vuilniszakken nodig heb om het op te ruimen in plaats van 6

Hier bij ons kan het gewoon gratis naar de milieustraat gebracht worden. Ik zal dit jaar eens proberen een foto te maken van de muur met afgestoken vuurwerk daar... fantastisch om te zien!!

Alles wat niet opgebrand is opvegen en in de vuilniszak. Voorheen kregen we die altijd van de gemeente en werd het altijd opgehaald op 02/01 Weet niet of dat nog is eigenlijk :confused: vorig jaar niet opgelet aangezien ik lekker binnen zat met mijn gebroken enkel :frusty:

Deze foto van dit jaar heb ik al eens in een ander topic gepost maar hier hoort hij zeker thuis. Leuk om de gezichten te zien als je hiermee bij de milieustraat aankomt.
Aanhanger1.jpg

En zelf bij een verbod in coronatijd moet er opgeruimd worden, het was wel sneller gedaan.
1jan22.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan