Opruimen op nieuwjaarsdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoort erbij en ieder jaar geen straf om te doen, ieder jaar een ander assortimentje om op te ruimen.

Screenshot_20231124_211507_Facebook.jpg

Screenshot_20231125_174908_Gallery.jpg

Screenshot_20231125_174920_Gallery.jpg

Screenshot_20231125_174958_Gallery.jpg

Screenshot_20231125_175021_Gallery.jpg

Leuk om zo door de jaren heen terug te zien.

Meestal is het een kort nachtje en sta ik rond 830 met de bezem in de hand op straat. Voorheen waren de blokken dan al opgehaald door jeugd die er 25 cent per kilo voor kreeg, maar dat trok teveel volk uit omliggende gemeenten en werd dus te duur. Kortzichtig in mijn ogen aangezien er nu veel meer meuk blijft liggen...maar goed. Dus nu zelf gratis afstorten in de milieustraat.

Twijfel nog om vandaag een vuurton aan te schaffen. Vorig jaar alles verbrand langs de weg, maar door de regen werd dat een grote zooi en was het niet te tillen in vuilniszakken. Voor €20 een olievat kopen om die na de jaarwisseling weg te doen lijkt me een goed plan, alleen wat doe ik met die ton na de jaarwisseling…

Hier ook altijd zelf opruimen en op 2 januari naar de recycling perron brengen. Maar met de geplande regen van dit jaar wordt het wel een ding, nat geregende stinkend vuurwerk in de auto :bonk: dat staat me steeds meer tegen om grote hoeveelheden vuurwerk te kopen.
ik hoor jullie zeggen: “maar dat is sfeer”, nou voor mij niet. Voor mij is dat gewoon smerig :rolleyes:

met de wind die ze afgeven hoef ik net als vorig niet te vegen. De kartonnetjes van de tubes komen 3 straten verderop terecht haha

Tegenwoordig ruim ik 's nachts al op, brandt toch een vuur dus alle fonteinen er meteen op, klein grut dat ik bij mekaar geveegd krijg. Scheelt 's ochtends weer met brakke kop

Tis ook niet mijn hobby. Als het meeste opgestookt is breng ik het grootste deel al naar de afvalcontainer. Heb nooit zo'n zin om hier op de day after nog aan te beginnen.

Ik zet het snachts altijd bij elkaar voordat we gaan afpimpelen.
Volgende dag afvoeren en de boel bij elkaar vegen.

En dan natuurlijk nog de napret van de ronde kartonnetjes die je in lengte van dagen tegen gaat komen in de buurt :)

Vandaag nog een 60 liter olievat op de kop getikt, omdat ik me toch zorgen maakte over het verbranden op de weg ivm schade.

Dat olievat kan 1/2 januri dan mooi naar de milieustraat.

Afgelopen jaar is 90% van de collectie tot as gebracht.
Normaal ruim ik het de zelfde nacht nog op en stapel dit op een hoop voor de gemeente die dit hier komt ophalen.

As, dopjes en andere verpakking materiaal gaat netjes in de vuilcontainer.

Net met de hele straat staan vegen en de 3 tonnen worden als het goed is zometeen opgehaald door de gemeente met een grijper. Dat is het voordeel van iemand van de gemeente die in de straat woont.

De gemeente heeft zijn best weer gedaan. Da's echt top want ze komen niet elk jaar:D

IMG_8494.jpg

20240101_103639.jpg

20240101_103643.jpg

20240101_103647.jpg

20240101_103656.jpg

Laatst bewerkt:
Netjes geregeld.
Je durft wel naast zo een meterkast opstapelen, met die wind is de kans op branden behoorlijk groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan