Opruimen op nieuwjaarsdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier hadden wij meteen in de nieuwjaarsnacht alles opgeruimd en opgeveegd aan de straat, dat hoort er gewoon bij voor behoud van een schone straat. Hebben er ook meteen dubbel plezier aan beleefd :D.

20220101_005321.jpg

Ook weer goede berichten hier.
Wij hebben nieuwe overburen, die waren best gecharmeerd van het feit dat het dorp hier blijkbaar klaar was met het verbod, ze hadden niet eerder zoveel vuurwerk gezien ooit. Waardeerden het dat we opruimen, auto's ff afspoelen en alles netjes achterlaten. Iedereen tevreden, diversen helpen een handje mee, gezellig en leuk dat iedereen nog even aangeeft hoe leuk en gezellig de jaarwisseling weer was.

Relatief weinig afval doordat ze verderop in de straat graag een groot vuur wilden, alles erop, dikke prima, scheelt bijzonder veel.

Verderop in de straat wilden ze het vuurtje wat groter dus dat ruimt alles snel op, vanmorgen geveegd, auto's even netjes afgespoeld en iedereen weer tevreden zo. Straat en tuin zijn weer schoner dan door het jaar heen.

Ik dacht altijd dat ik de enige was, die zo gek of fatsoenlijk (voel je vrij zelf te kiezen) is om auto's af te spoelen. Voor mij ook vaste prik, wat jaarlijks op veel waardering van de buurt kan rekenen.

Ja, veel van die oranje troep, makkelijk eraf te spoelen en enorme waardering, dus een kleine moeite. Wel lekker dat er ook even een forse regenbui kwam voor de andere auto's wat verderop. :wink:

Opruimen hoort ook bij de traditie en dat doet gelukkig bijna iedereen tegenwoordig! Ik zorg altijd dat ik wat dozen van de supermarkt meeneem om daar de volgende dag de zooi in te doen! Dozen dicht en zo naar de milieustraat!

klein_20220101_144640.jpg

Kleine kanttekening;
Voeger ruimde bijna niemand op of je veegde het op een hoop en de gemeente deed de rest wel! Veel klein grut, rood papier en snippers! Ik vond het geweldig dat alles er de volgende dag nog lag! Er was veel te zien! De eerste dagen was ik gewoon druk met vuurwerk zoeken (voornamelijk afgeschoten juweeltjes)! De mentaliteit qua opruimen is in de laatste 20-25 jaar gelukkig veranderd! Bijna iedereen ruimt tegenwoordig zijn zooi op! Tijden zijn veranderd en dat is ook best zo!

Viel mij ook op dat er weinig rest afval van vuurwerk te zien is op straat.
Voor mijn werk rijd ik veel in wijken van dorpen en steden in mijn omgeving.
Maar er is bar weinig terug te zien van wat er is afgestoken, dat was jaren geleden wel anders toen lag er nog van alles op straat. Het zal ook wel met het verbod te maken hebben.
Vuurtonnen zie ik nog wel veel staan.:)

Vond het altijd wel leuk om te doen... Nu komt de gemeente langs wanneer ik nog slaap! Om 0900 staat de Veegploeg klaar om alles mee te nemen als ik dan na 5 uurtjes slapen wakker wordt rond 1030 dan is het al gedaan! Dat after foto's worden dan ook in de nacht gemaakt!

Het meeste gaat allemaal in de vuurton of op een vuur als de blokken eenmaal branden.
de buren hebben geveegd en alles opgeruimd, ik was echt TE brak de volgende dag.

maakten ze nog grapjes ook....dat ik de zooi maakte en hun moesten opruimen.
dus ik counterde al, volgend jaar doen we het anders, ik wil best vegen als ik 1000 euro aan vuurwerk mag zien :biertje:

Hier gelijk de dag erna wezen opruimen. Buurman hielp spontaan mee, met zijn 4e was het in een uurtje gedaan
.de hoop was nog erg warm moesten meerdere emmers overheen om het genoeg af te koelen zodat het in de ondergrondse vuilnisbak kon.wsren om half 11 begonnen, maar blijkbaar waren er al eerder op de dag twee zeurende dames geweest die aan het klagen waren over de troep en foto's hadden gemaakt. Had het wel humor gevonden als ik die ergens terug had gezien maar helaas.

Meen je dat nou? Wat vreemd en vervelend! Hier mochten we het gewoon netjes in de 'klein brandbaar' container achterlaten.

Hier hebben we alles in de vuurton gegooid, inclusief opgeveegd kleinspul. Ruimt makkelijk op en houd de ton ook brandende.

Ook handig daniel, ook enkele jaren gedaan. Alleen 2 vaten vol met as en over gebleven stoppen en dergelijke is ook een opruimwerk. Maar ach, zo blijven we met vuurwerk bezig he! :angel:

Ook handig daniel, ook enkele jaren gedaan. Alleen 2 vaten vol met as en over gebleven stoppen en dergelijke is ook een opruimwerk. Maar ach, zo blijven we met vuurwerk bezig he! :angel:

Klopt, als je echt veel opstookt hou je ook aardig wat as over. Ik ben er trouwens achter gekomen dat als je Pyromould cakes op het vuur gooit ze niet verbranden (dat wisten we natuurlijk al) maar ze worden wel heel zacht op een gegeven moment waardoor je ze de ochtend er na gewoon kan verpulveren.

Had je mooi geluk. Ik kwam bij de stort en ze wilden het niet aannemen. Ik moest het bij de brandweer inleveren :bonk:

Ik heb het een keer in de otto gedaan. (restafval) wilde men ook niet meenemen idd. Blijft bijzonder, want feitelijk is het niets anders dan karton met klei en wat plastic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan