Opruimen op nieuwjaarsdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat je niet zo beïnvloeden door die media.

Hier in de straat ruimen we alles de volgende ochtend netjes op. Dat is altijd zo gezellig dat er zelfs buren meehelpen die niks afgestoken hebben. Hoort gewoon bij het sfeertje. Nog even nagenieten…

Ik laat mij niet beïnvloeden door de media. Ik constateer alleen iets.

bij ons is elke zak 50cent dus de kids die gaan het hele dorp rond met kruiwagen...wij ruimen snachts altijd gelijk op dan hoeven we sochtends niet zo vroeg ons nest uit....krijg je als je abraham al voorbij heb zien komen:cool:

Ik hoef weinig op te ruimen.
wat niet in de vuurton gaat zet ik netjes aan de kant en een buurman die bij de gemeente werkt neemt het mee :D

Ik ruim in de ochtend vaak thuis op, dit jaar ga ik ook echt halverwege de ochtend de wekker zetten, anders komt het er pas 's middags van. Omdat ik het komend oud en nieuw waarschijnlijk op twee locaties vier ga ik in de middag op de andere locatie opruimen, dat is ook bij familie dus meteen even gelukkig nieuwjaar zeggen. En natuurlijk nog wat klein vuurwerk wat nog niet is afgestoken opruimen :devil:

Overweeg dit jaar om een vuurton aan te schaffen en alles erin te gooien. Weet alleen niet of handhavers/politie daar moeilijk over gaan doen, uiteindelijk is het toch voor een schone buurt.

Verleden jaar waren de buren al klaar met het opruimen van toch voornamelijk mijn vuurwerkresten voordat ik goed en wel mijn ogen open had. Maar ze vonden dat wel het minste wat ze konden doen voor alle vrolijkheid de nacht ervoor. Ondanks een lokaal vuurwerkverbod, zit het met de burgerlijke ongehoorzaamheid wel goed hier in de wijk.

Vuurton lost al een hoop troep op. In 2019/2020 hebben we 's ochtends met de straat staan vegen, tot iemand op het lumineuze idee kwam om een professionele bladblazer uit z'n bus te halen waarmee alle restjes zo bij elkaar lagen. Ideaal, ondanks het geluid.

Weer volop genoten gisteravond hier werd prachtig vuurwerk afgestoken niets te merken van een verbod gingen prachtige boxen de lucht in. Was voor mij prachtige jaarwisseling waar ik zelf ook aan mee deed getuige de fotos3E66EA90-B5CF-4F23-ABAA-93581F8F205D.jpg

In onze straat is dit jaar meer vuurwerk de lucht in gegaan dan in sommige voorgaande jaren toen er nog geen verboden golden. Waar het vorig jaar rond half één/kwart voor één stopte, knalde de buurt dit jaar lekker door tot half twee/kwart voor twee.
Het was echt ongekend druk met mensen die naar buiten kwamen. Vanmorgen stond ik als enige mijn stukje straat schoon te vegen. Misschien is de rest nog te brak
gestookt2022.jpg
Een klein gedeelte is in vlammen opgegaan. De rest staat weer klaar om verder kapot gestampt te worden.

Verderop in de straat wilden ze het vuurtje wat groter dus dat ruimt alles snel op, vanmorgen geveegd, auto's even netjes afgespoeld en iedereen weer tevreden zo. Straat en tuin zijn weer schoner dan door het jaar heen.

Normaal gezien ben ik echt wel van het puinruimen op 1 januari. Hoort ook beetje bij het gevoel natuurlijk. Toen ik 1 januari vol met camera en al naar buiten liep bleek al mijn vuurwerkresten al opgeruimd te zijn en op de plaatselijke vuurplaats beland te zijn. Scheelde weer werk maar daardoor helaas geen day-after foto's.

Op nieuwjaarsdag alle cake’s en boxen in vuilniszakken gedaan en achter in de auto neergezet. Wilde ik dit vanochtend inleveren bij de Rova krijg ik de mededeling dat ze geen vuurwerkafval meer aannemen en dat ik dat bij de brandweer in moet leveren. Nederland wordt steeds gekker met zijn regels. Ze denken toch niet dat ik met een vuurwerkverbod mijn vuurwerkafval bij de brandweer inlever. :no:

Nu een half uur bezig geweest om alles in de ondergrondse container te dumpen :bonk:

Wij vegen eigenlijk alles al in de nacht bij elkaar. Veegt een stuk makkelijker als het nog "vers" is.
Meestal verdwijnt het op de vuurstapel of in de vuurton.
(ben daar overigens geen groot voorstander van omdat er nog iets kan tussenzitten dat niet helemaal is afgegaan, maar wordt meestal overruled)

Volgende dag nog even goed vegen en de auto's met de tuinslang afspoelen, niks meer te zien

's nachts ruim ik het meeste op en 's ochtends samen met mijn kinderen de stoep schoonvegen (en de resten die ik vergeten ben op te ruimen). Altijd gezellig, omdat er meestal ook nog even buren buiten komen om gelukkig nieuwjaar te wensen en na te praten over afgelopen oudejaarsnacht.

ik had voor 12uur de straat schoon.
Ook gelijk alles van de buurkinderen opgeruimd en weggeveegd.

Zolang je alles netjes opruimt, kunnen buren naar mijn idee ook niet klagen dat je vuurwerk afsteekt.

Uiteraard nieuwjaarsdag keurig met de bezem en bladblazer in de weer geweest om de hele straat en omliggende straten van het kruispunt schoon te blazen en bij elkaar te vegen. De boxen / cakes savonds op een hoek van de straat gezet, de fik erin en nog even het as opruimen.

Zolang wij ons van onze goede kant laten zien, veilig stoken én alles opruimen zijn 99 van de 100 mensen om je heen ook weer tevreden. Kleine moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan