Opruimen op nieuwjaarsdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
In Deventer hebben ze inzamelpunt waar je je vuurwerk resten kunt inleveren. Ideaal, kreeg zelf nog wat lekkers (nieuwjaarskoekjes) als beloning voor het inleveren

Toch altijd wel een lekker dagje nagenieten.
Vaak rond 11:00 naar buiten voor een bakkie met de buren bij de nog smeulende vuurton.
Ff opstoken en na het kluiven op een taaie oliebol lekker vegen.
Hier worden alle cakes en boxen door de kinderen opgehaald en ingeleverd. Hiervoor krijgen ze 50 cent per vuilniszak.

Tussen het opruimen door nog wat klein spul stoken. Afgelopen jaar om 11:00 nog een scream salute de lucht in gejaagd om te laten weten dat het koffietijd was.
Meestal vanaf een uur of 3 weer een klein drankje en als het donker is nog wat schieten.

Alle cakes gaan hier (na een grondige inspectie of alles is afgegaan) op het vuur en zo blijft er eigenlijk niets over van de enorme bult karton. De dag erna enkel even de stoppen bij elkaar vegen en klaar is het. Doodzonde omdat ik geen echte dayafter meer heb maar wel de meeste efficiënte helaas.

Sta altijd betijds op om samen met de buren t plein weer schoon te vegen. Bakkie koffie erbij. Hoort er gewoon bij.

Alles weer netjes aan de kant en mooi opgeruimd.

b65228d9-4893-464f-8a7f-77616163e321.jpeg

Afgelopen jaar na het stoken alles bij elkaar gezet langs de kant van de weg. Paar emmers water om te voorkomen dat het ging branden. Volgende ochtend toch best optijd buiten, 9 uur, maar alles grote spullen waren door kinderen uit de buurt al opgehaald, krijgen ze geld voor. Zo hoefde ik alleen nog maar te vegen en bleef er nog een vuilniszak of 2 over aan resten. Zou voor dit jaar ook wel mooi zijn.

Wat een moeilijk gedoe allemaal hier gaat alles de vuurton in zelfs mega boxxen
Ik vind het niet zo moeilijk hoor. Beetje vegen en klaar. Ben wel benieuwd hoe jij alles in de vuurton krijgt. Want die kartonnen rondjes uit de tubes krijg ik niet allemaal netjes op 1 plek als ik ze afschiet.

Heeft ook niets met moeilijk doen te maken natuurlijk. En cakes/boxen in het vuur gooien is nooig handig, er kunnen altijd nog bombettes tussen zitten die niet af zijn gegaan.

Heeft ook niets met moeilijk doen te maken natuurlijk. En cakes/boxen in het vuur gooien is nooit handig, er kunnen altijd nog bombettes tussen zitten die niet af zijn gegaan.
precies....vaak doe ik het wel, maar check ze wel eerst of ze leeg zijn geschoten. Puur uit ervaring weet ik dat je anders gevaarlijke situaties kan krijgen. Paar jaar terug had iemand een box in de vuurton gegooid waar best wat mensen omheen stonden. Was ff wegspringen, maar gelukkig niets gebeurd verder. Die gast doet dat nooit meer iig :D

Snachts na het stoken direct alle boxen van de straat af, en netjes stapelen in de voortuin.
Stook amper klein spul, dus vegen is vaak niet echt nodig, kan ik 1 Januari lekker rustig wakker worden smorgens :thumbsup:

Bij het zien ruik ik de ochtend van 1 januari al in mijn neusgaten. Opruimen hoort er zeer zeker bij en is dan ook onderdeel van de gehele beleving vind ik zelf.

Ik heb nog nooit de rotzooi gestookt in een vuurtje. Wel een leuk en gezellig idee moet ik zeggen.

Niks lekkerder dan dat je 2 januari in je bus stapt richting werk en de zwavel lucht je nog tegemoet komt!:droolthum

Ik ben dit jaar van plan om op een grasveld te gaan stoken, heeft iemand tips hoe je die kartonnen rondjes daar een beetje netjes weg krijgt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan