Opruimen op nieuwjaarsdag

Torrr

VWC lid
Na het stoken is het natuurlijk ook een moment van terugkijken op een geweldige dag. Op 1 januari begint het altijd met het opruimen van het vuurwerk, voor iedereen nog een laatste kans om te genieten van de laatste kruitdampen, weigeraars en een geweldige rotzooi dat iedereen heeft gemaakt op de laatste dag van het jaar.

Blijf jij op 1 januari zo lang mogelijk op bed liggen en hoop je op een schone straat als je het gordijn open doet? Of sta jij om 10.00 buiten op straat alles aan te vegen?

Afgelopen jaar verliep het opruimen zeer goed. Toen ik even met mijn ouwe aan het praten was (en bier erbij had haha), was mijn broer met zijn maat al driftig aan het opruimen. Uiteindelijk ben ik ze maar gaan helpen. De straat was binnen no time schoon en ik heb in jaren niet zo weinig te doen gehad. Prima zo!

Afgelopen jaar direct na het stoken begonnen met opruimen, ik heb er namelijk zo'n bloedhekel aan om op nieuwjaarsdag om 11uur sochtends buiten te staan:p

's Avonds de resten van de cakes in een vuilniszak of een doos doen. En dan de volgende dag op de plekken vegen waar ik vuurwerk heb afgestoken.

Dit jaar gewoon weer om een uur of 10 opgestaan om schoon te maken, grijze afvalbak zat voor zeker 3/4 vol met snippers haha! Om over de blokken nog niet te spreken die naar de dump gebracht moesten worden, prachtige blikken trek je dan altijd!

Ik ben ook altijd rond een uur op 10:00 wakker en ga dan opruimen, hoort er gewoon bij en wil ik ook altijd doen als een soort verwerking van de kater.

Daarna eten, douchen en dan naar familie om nieuwjaar te wensen.

Was vorig jaar om 3 uur 's nacht naar een nieuwjaarsfeestje gegaan, was om 10 uur pas thuis heb dus gelijk weer 2 uur staan vegen had ik dat ook gehad.

Tja 1 januari is altijd een minder leuke dag.

Opruimen hoort erbij, en de laatste kleine stukjes vuurwerk (grondbloem, jumping jack) afsteken is ook wel leuk.
Maar als je wakker wordt en je ziet dat het heeft geregend wordt het helemaal een trieste bedoeling.
Overal is alles vastgeplakt, en je krijgt alles nauwelijks weg...

Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel:
Het vuurwerk is nat geworden lontjes zijn kapot en doen het niet meer :)

De leeggeschoten cakes zet ik altijd aan de straatkant kunnen er geen auto's overheen rijden.

Opruimen hoort erbij, alle grote dingen zoals cakes worden opgestapeld waardoor ze niemand meer in de weg staan en het vegen komt wel op de dag.
Afgelopen jaar pas aan het eind van de dag gaan vegen, nog even kunnen genieten van de zooi als je de straat weer inrijdt, maar eind van de middag ben ik alweer zo brak als wat, dus misschien toch maar weer in de ochtend de bezem pakken. :p

Ik ruim cakes en dergelijke allemaal op nieuwjaarsdag op. Kruiwagen erbij en daar kan alles dan in. Vervolgens op een bult gooien en in de hens. Dat ruimt mooi op.
Snippers en klein spul even met de bezem bij elkaar vegen. Ik vind het altijd vervelend als het geregend heeft, dat veegt zo lastig :p

384952_266709050060071_736177804_n.jpg

377521_266744343389875_2074257969_n.jpg

Ik heb dit jaar gelijk alle snippers van de matten opgeruimd. Paar jaar terug bulten regen en sneeuw er overheen gehad. Toen met wat vorst heb ik nog zeker 2 maanden lang de 2 100k's in de straat gehad, en dat vond mijn buurman niet zo leuk volgens mij. Dus nu ruim ik het altijd gewoon maar gelijk op. Glas whisky erbij of een potje bier, en vegen maar. Ik veeg het dan gewoon op een grote bult, de volgende dag is het dan alweer opgehaald door de gemeente.

Wel jammer trouwens, het heeft altijd wel wat de volgende dag zo'n rode loper... Maar ach :)

hier word alles netjes bij elkaar gezet en de gemeente deed de rest.
dat was afgelopen jaar in zwaag.

hier in zaanstad zullen we alles zelf moeten doen en dit doen we ook netjes, de volgende ochtend.

hier enkele foto's

GroteFoto-R8SW3QXT.jpg

dit was het avond showtje op het pleintje.

GroteFoto-XJXWKHFX.jpg

dit was voor het huis, met een klein deel van de buurman erbij, en een deel al in vuilnis zakken gestopt.

GroteFoto-KAVP6AVD.jpg

achter het huis, met het vervallen mortier rekje, deze was een stuk steviger.

helaas waren de jorge blokken al helemaal opgeruimd door de chinezen op de hoek, had graag nog wat kiekjes geschoten van de jw1010, 414 etc..

mee foto's zal ik binnekort opnieuw posten in de day after, aangezien ze niet meer werken daar.

grtz

ik ruim het al op na het stoken bezem er snel door heen me collega's bellen dat de straat veilig is en dan komt de bezem wagen alles gelijk schoonvegen in de nacht!!!
aan gezien het hier een kinder rijke buurt is

Zelf heb ik meestal het geluk dat mijn vader het voor me opruimt. Geen idee wat die allemaal precies doet, maar goed daarom weet ik in feite nog steeds niet wat ik moet doen qua opruimen? Bij elkaar vegen en in speciale vuilniszak doen, dat doe ik wel zelf, maar, wat er verder mee gebeurt geen idee. Ik vind het wel prettig om het opgeruimd te zien, want na Oud & Nieuw en de Jaarwisseling wil ik alles zo snel mogelijk weer vergeten zodat het niet teveel pijn doet. (Emotioneel dan he).

Back
Bovenaan