Open dag GBV 2010

Mijn verslag.

Gisteravond was het zo ver, het importeurs bezoek aan GBV.
Ik heb er zin in, ik ben vroegah vaak langs GBV en BKV gereden, als ik een keer in Veenendaal moest zijn.
Dus me Aldi tom kon thuis blijven.

Rond 18:00 uur stap ik in me wagen richting het Veen.
Fijn ritje naar Veenendaal gehad, maar niet heus.
Ik rij net Tiel uit, komt er een sjovel voor me rijden, met een vaartje van 20 km per uur.
Nou kruitstress en langzaam rijden dat gaat niet, ik loop te balen als een stier.
Na Zoelen kan ik er langs, gassen met die handel.
Totdat ik Ingen in rij en een grote tractor voor me komt rijden.
Me Red bull die ik een half uur errder op had begint te koken, rustig aan sigaar.
Want kokend Red bull dat gaat niet, kijk maar eens naar Red bull in de formule 1.:wink:

Gelukkig kan ik na een tijdje ook langs de tractor.
En ben ik bij de pont.
Schiet ook niet op die pont, want er komt een boot voorbij.

Pont over en richting Veenendaal.
Daar was de rotonde afgesloten en ik was zo stom om in de woonwijk Petenbos in te rijden.
Nou ja, na veel gevloek en nog meer gevloek, ben ik er dan, om 19:05 uur.

Binnen lekker een koppie koffie gedronken en de frustraties even laten bezinken.
Ik ben mee gegaan met de rondleding van Gert Breeschoten.
Erg leuk verteld door Gert en ik hoor uit zijn verhalen, dat hij net zo'n vuurwerk liefhebber is als wij.

Daarna gaan we met meneer van Holland naar de bunkers kijken.
Leuk om te zien, hoe iedereen loopt te kikken op pallets met kartonnen dozen.
Ja, maar wij weten wat er in zit.
Leuke rondleiding gehad, ook tof om de prinkler installatie te zien.

Ik heb erg genoten van deze open avond.
GBV Veenendaal bedankt voor de gastvrijheid.
En Vuurwercrew, Tabe en Mike in het bijzonder, bedankt voor het regelen.
Wat mijn betreft mag dit vaker!

Foto's volgen, maar ik moet even uit 190 foto's uitzoeken, welke ik wil plaatsen.
Misschien ga ik wel een slide show bestand er van maken, maar hoe dat moet, weet ik niet...

Groot verslag met foto's GBV avond

Groot verslag met foto's GBV avond

Nou, afgelopen 10 november ’s avonds was het zo ver, de avond van GBV-Weco vuurwerk te Veenendaal.

De Weco letters waren al duidelijk zichtbaar op de gevel en voor het naar binnengaan werden we afgestreept op een lijst.

pict0033b.jpg

Binnen was de verwelkoming hartelijk maar iedereen had zoiets van….he, wie zou dat zijn? De meeste hadden elkaar nog nooit eerder gezien en kenden alleen de nick-name. De koffieautomaat liep goed door en ook de fotoboekjes van de China trips werden veelvuldig doorgelezen. De ontvangstruimte was aangesloten op de administratie en kende enkele vuurwerkproductie foto’s aan de muur. Tevens hing er een automatische rol aan de muur, die later op de avond nog voor enige hilariteit zou zorgen….

pict0035nt.jpg

Dhr van Breeschoten heette ons hartelijk welkom en vertelde in het kort iets over het bedrijf.

pict0037g.jpg

Erg trots was met op het feit, dat men nu een samenwerking was aangegaan met Weco. Weco is natuurlijk een Duits bedrijf dat geen introductie behoeft. Verder is Weco VELE malen groter dan GBV en de afzetmarkt in Duitsland is enorm. Weco producten komen op de Nederlandse markt, bijna zonder aanpassingen en sommige zullen gelabeld worden. Weco is een grote naam die staat, daar moet je niet teveel aan veranderen. Er komt dus een gehele Weco lijn op de markt. Schaalvergroting is het toekomstwoord, vandaar deze samenwerking. Verder verwacht men in de toekomst nog wel enkele Nederlandse importeurs wellicht over te kunnen nemen, aangezien de steeds strengere regels geld kosten en sommige zullen dit niet bij kunnen benen. Vandaar dat GBV Weco ook verder uit gaat breiden in Veenendaal. Het pand links is al opgekocht en wordt platgegooid en de gehele ruimte wordt bij het hoofdgebouw getrokken. Pure opslagcapaciteit. Onder het bestaande gebouw ligt al een enorm waterreservoir om calamiteiten het hoofd te kunnen bieden en met de aanleg hiervan (een 3 meter diep bassin) met ik meen 250.000 liter water, kan men ook in de toekomt vooruit. Ook een depot iets verder op in de straat zal worden uitgebreid met nog een flinke bunker.
Het grote voordeel van GVB-Weco is de centrale ligging in Nederland. Hierdoor is GVB-Weco is staat om zeer snel te leveren en iets niet op voorraad hebben is er niet bij. Alles is voldoende op voorraad.

pict0006tf.jpg

Dat is ook de sterke kracht van dit moderne bedrijf. Net over de grens in Duitsland liggen gigantische opslagplaatsen met vuurwerk die snel uitgeleverd kunnen worden aan Nederland. Dit alles via een ingenieus distributiesysteem. Bestellingen kunnen nog dezelfde dag geleverd worden, soms binnen een paar uur. Je kunt je klanten toch immers niet wegsturen met de mededeling: sorry, het artikel is uitverkocht. Dat distributiesysteem icm alles is te leveren maakt GBV-Weco groot en sterk.
De laatste 3 dagen van het jaar is het alle hens aan dek en slapen mensen zelfs op het bedrijf, het kent natuurlijk een enorme piekperiode. De planners draaien overuren en er lopen rond 50 mensen rond in het gebouw, tevens rijden rond meer dan 100 auto’s en busjes rond om alles weg te brengen, lopende band werk.
Gaat iets kapot (pallet of doos) tijdens transport, wordt dit 48 uur een bak water gegooid en is daarmee vernietigd.

Bovenstaande werd allemaal duidelijk tijdens de rondleidingen. Tevens werden nog twee andere medewerkers voorgesteld: Gert van Holland, planning en de spil van alle distributie, en Dico Zwijnenberg, sales en verkoop (goed voor rond 70.000 km op jaarbasis!!!)
Het verloop van de verkooppunten is minimaal, omdat juist de distributie zo goed geregeld is. Men loopt wel eens naar een andere distributeur maar komt vervolgens weer snel terug om bovengenoemde feiten.

Er werden toen 3 groepen gemaakt en groep 1 ging naar het depot Smalle Zijde.
Een bunker met een boven en ondergedeelte. Dusdanig gebouwd dat bij een eventuele ontploffing het dak eraf gaat en de kracht omhoog….verder een sprinkler en groot waterbassin. Alles staat of valt met de twee diesel aggregaten aldaar aanwezig en deze worden wekelijks een half uur getest en de tank zit natuurlijk altijd vol.
De bunker zelfs is verder een betonnen bak met stalen deuren. Erin pallets met vuurwerkdozen, waarin van alles zit. Maximaal twee pallets op elkaar anders zakken de dozen in onder het gewicht. Ze staan iets van de muren vandaan om eventueel sprinklerwater erachter te kunnen laten lopen en ook moet er voldoende doorgang zijn tussen de dozen, zeg maar bewegingsruimte. Rond oud en nieuw komen controleurs soms wel dagelijks kijken of alles klopt…prima, we hebben niets te verbergen, is het motto.
Boven zijn de bunkers een stuk lager, wat onhandig met pallets inrijden etc, maar goed. Deze bunker wordt twee keer zo groot, als het terrein ernaast ook volgebouwd gaat worden.

Na dit bezoek door naar Gert van Breeschoten zelf, die ons in de ontvangstruimte met vitrines wat verteld over de producten. In de vitrines veel Pro Line en Weco. De Pro Line Mini bleek in geen enkele categorie vuurwerk te passen, vandaar dat die van het toneel verdwenen is. (spuiter en grondtolletjes). Ditzelfde lot is de twister knal ook toebedeeld. Die mag tot 2012 geleverd worden aan de dealers en hun voorraad mag tot 2013 verkocht worden, daarna is het over en uit met deze super knaller, spuiter…tja, wat is het nu, dat konden ambtenaren ook niet verzinnen, dus weg ermee, was hun besluit. (inslaan dus!!!) Verder vielen enkele bruine potten zonder labels op…. Deze waren nieuw. Deze werden zo verkocht omdat ze wat mysterieus waren. Ze leken zo een beetje op illegale potten en dat verkoopt. Sommige kopen immers om de buurman te kijk te zetten…

pict0045.jpg

Er lagen mooie folders, (niet de winkelfolders maar product folders) waar iedereen er 1 van mee kreeg.
Toen mee met Dico, die de bunkers liet zien van het hoofdgebouw. Tevens de dummy ruimte in, waar een flinke zak flink de aandacht trok. Hij vertelde dat dit voor de Deense markt was en dat we dat eigenlijk niet hadden mogen zien. Ik heb dan ook geen foto ervan genomen. Was rond 300 euro waard. (knipoog)

pict0056su.jpg

Dummy ruimte

pict0050d.jpg

Even verderop een kleine opslagruimte voor open dozen. Een erg kleine ruimte, waar eea in lag. Verder opslagruimte na opslagruimte, al dan niet met veel dozen. Ook met overgenomen spul van B en W. Dico vertelde over het spullen klaar zetten voor klanten en hoe dat in zijn werk ging.
Ineens kwamen we al dozen tegen van Weco en ook van Original, dat ook verkocht zal worden, enkele producten daarvan.

pict0091g.jpg

Daarna weer terug en even nakletsen.
De heren waren erg open geweest en werkelijk ALLES mocht gevraagd worden en alles werd ook beantwoord. Er is immers niets te verbergen.

Iedereen heeft een geweldige avond gehad en dit is zeker voor herhaling vatbaar.
(zag ik ’s avonds niet enkele leden met dummy’s lopen in het donker??????)

iedereen hartelijk dank, zowel de GBV mannen alsmede vuurwerkcrew.
:D:D:D

Laatst bewerkt:
Lekkere bijdrage Steef! Bedankt voor het posten, zitten echt leuke kiekjes tussen :) Denk dat de mensen die niet geweest zijn nu wel een aardig beeld hebben kunnen vormen van de rondleiding :)

Wat ik wel jammer vind overigens,
Ik zat ik groep 2 (die begon met de bunkers in het hoofdgebouw) dat ik de sprinkler installatie in de lange zeide helemaal niet heb gezien!! maarja... In de lange zijde hebben wij eigenlijk niet lang rondgelopen:-(

Hierbij wil ik Gert Breeschoten,Gert van Holland en Dico Zwijnenberg
hartelijk bedanken voor de bijzondere gastvrije avond.
De openheid naar de liefhebbers toe zegt al veel,iedereen die aanwezig waren geweldig dat jullie gekomen zijn het was een zeer gezellige avond.

Een unieke gebeurtenis en daarmee ook een unieke ervaring! Helemaal top. Alle betrokkenen bedankt voor de organisatie en medewerking, het was super!!

GBV, hartelijk bedankt voor de leuke avond die wij bij jullie als vuurwerk liefhebbers mochten beleven. Echt een uniek kijkje in de keuken van een importeur.

Eindelijk eens in echt genieten van mega bunkers vol met tot 3 hoog gestapelde pallets met dozen vol vuurwerk. Wat is dat een mooi gezicht! Erg interessant ook hoe men de bevoorrading regelt naar de winkeliers toe, en alle logistiek die daarbij komt kijken. Ook leuk eens in het echt het elektronische geknal te hebben gehoord en gevoeld. Want knallen dat doet het wel, dat kan ik nu wel zeggen.

Ook alle VWC-ers bedankt voor jullie gezelligheid en de erg leuke verslagen en reportages die ik hier al voorbij heb zien komen.

Tabe, jij specifiek bedankt voor je inzet om deze avond realiteit te maken! En toch ook een dankwoord aan Fred, daar hij toch de voorzet heeft gegeven om dit eens te kunnen doen in samenwerking met GBV!

Nog een paar foto's:

Bekijk bijlage 6540

Bekijk bijlage 6541

Bekijk bijlage 6542

Laatst bewerkt:
Hierbij nog een grote dankwoord aan Fred ik was er ook bij toen het besproken werd.Helaas kon Fred er niet bij zijn maar hij was degene die deze unieke meeting met deze grote importeur voor de liefhebbers in gang heeft gezet.

ik wil de organisatie crew , gert bedanknen dico zeker bedankt voor de rondleiding :D

was echt leuk

ik moest werken tot 18:00- snel afgesloten en op scooter gestapt , nah wat ophouding om 18:35 in veenendaal en de eerste freaks stonden al te wachten
daarna kregen we welkomswoord , verdeelt in groepen wij gingen eerst in de bunkers kijken erg mooi om te zien hoe dat eruitzien , daarna door naar smalle zijden erg mooi om dat te zien veel informatie wat echt nuttig was om te aan te horen en met een gezelig groepje :D,

daarna met gert in de showroom zitten praten ,lekker borrelhapje erbij lekker drinken kon gepakt worden ,
en ik ging als een van de laatste freaks weg rond 22:20

gert dico en crew en iedereen die ik vergeet harstikke bedankt

Foto's van mij.

Omdat het er nogal veel zijn, ga ik ze niet allemaal posten...
Ik begin met de ontvangst.

Ontvangst in de Kantine.

DSC_7255.jpg

DSC_7260.jpg

DSC_7261.jpg

DSC_7262.jpg

DSC_7264.jpg

DSC_7265.jpg

DSC_7266.jpg

DSC_7267.jpg

Een leuke test van elektrisch vuurwerk!:D
Ik vond het toch erg geslaagd moet ik zeggen, helemaal omdat het toch nog in de kinderschoenen staat. Ik weet niet of dit echt iets voor de freaks is, maar voor de consument is hier waarschijnlijk wel markt voor. Die hoeven niet persee te kruitsnuiven. (ook al kwam hier ook best een lekker geurtje vanaf:D)

Voor meer info trouwens:
http://www.refireworks.com/

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Even een stukje uit het verslag van Davidh

De Pro Line Mini bleek in geen enkele categorie vuurwerk te passen, vandaar dat die van het toneel verdwenen is. (spuiter en grondtolletjes). Ditzelfde lot is de twister knal ook toebedeeld. Die mag tot 2012 geleverd worden aan de dealers en hun voorraad mag tot 2013 verkocht worden, daarna is het over en uit met deze super knaller, spuiter…tja, wat is het nu, dat konden ambtenaren ook niet verzinnen, dus weg ermee, was hun besluit. (inslaan dus!!!)

Zou dit dan ook betekenen dat de grondbloemen met Crackling er ook uit gaan en de Monkey Dancing van Beko? Ook wel bekend onder de oudere als de Dancing Butterfly.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan