Onze nieuwe campagne: 'Je bent een rund als je Nederland een vuurwerkverbod gunt'

Op televisie helemaal niks,op de radio helemaal niks.
Op FB kwam ik wel met enige regelmaat "de advertentie" tegen ervan

En ja dat vind ik gek,als je een GROOT publiek wil bereiken,dan zou je televisie/de reclame blokken toch echt moeten meepakken.
Een televisiereclame heeft in het verleden als optie op tafel gelegen. Maar volgens mij waren de kosten hiervan dermate hoog dat dit niet haalbaar is gebleken.

Geheel begrijpelijk hvlv, denk dat iedereen dat ook wel beseft. Vind het juist een gemiste kans vanuit al die winkeliers die het niet hebben opgepakt, vrij teleurstellend zelfs.

Zijn er wel voldoende financiele middelen om rechtszaken tegen de staat aan te gaan? Om een besluit van een verbod aan te vechten? Ik weet niets van europees recht, maar dat BE en DU nu wel Nederlandse klanten vuurwerk kunnen verkopen lijkt mij toch krom

Zijn er wel voldoende financiele middelen om rechtszaken tegen de staat aan te gaan? Om een besluit van een verbod aan te vechten? Ik weet niets van europees recht, maar dat BE en DU nu wel Nederlandse klanten vuurwerk kunnen verkopen lijkt mij toch krom
Op het moment dat we die financiële middelen nodig hebben, dan gaan we die funden.

Het mooiste was geweest als we 1000 donateurs hadden die allemaal een €10tje in de maand doneerde. Dan kunnen we veel meer slagkracht maken op de voorgrond.

Betreft de campagne, die had wel zin. We hebben online een groot bereik gehaald, vooral buiten de eigen liefhebbers bubbel.

Geheel begrijpelijk hvlv, denk dat iedereen dat ook wel beseft. Vind het juist een gemiste kans vanuit al die winkeliers die het niet hebben opgepakt, vrij teleurstellend zelfs.
Helemaal eens.. Af en toe bijt een winkelier van zich af maar nergens iets groots opgezet gezamenlijk. Ook niet vanuit importeurs. Koop met elkaar een pagina van de landelijk krant en zorg dat je gehoord wordt. Ik zie helaas weinig.

Als deze groepen zich niet bundelen en samen de handschoen oppakken.. Wat moet ik dan?

Nee ,maar dit is sowieso het probleem.
Iedereen zit te wijzen en vind dat de ander wat moet doen.

Uiteindelijk gebeurt er pas wat als er uit alle groepen (importeurs, winkeliers,liefhebbers) op gaan staan en in actie komen.

Helemaal eens.. Af en toe bijt een winkelier van zich af maar nergens iets groots opgezet gezamenlijk. Ook niet vanuit importeurs. Koop met elkaar een pagina van de landelijk krant en zorg dat je gehoord wordt. Ik zie helaas weinig.

Als deze groepen zich niet bundelen en samen de handschoen oppakken.. Wat moet ik dan?
Ik doel nog niet eens op die dure campagnes. Maar had als winkelier een neefje of nichtje in de winkel laten staan en enkel mensen die qr code laten scannen. T was zo simpel geweest en geheel gratis, onbegrijpelijk dat dat niet massaal is gedaan door winkeliers.

Op het moment dat we die financiële middelen nodig hebben, dan gaan we die funden.

Het mooiste was geweest als we 1000 donateurs hadden die allemaal een €10tje in de maand doneerde. Dan kunnen we veel meer slagkracht maken op de voorgrond.

Betreft de campagne, die had wel zin. We hebben online een groot bereik gehaald, vooral buiten de eigen liefhebbers bubbel.
Allereerst veel dank voor jullie inzet, mooi om te zien dat jullie je nog inzetten voor o.a. het behoud van onze mooie traditie.

Begrijpelijk dat (grote) stappen zetten lastig zijn als de financiële middelen er niet zijn.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat veel mensen/winkeliers zich neer hebben gelegd bij het verbod en hier niet teveel aandacht meer aan besteden.

En misschien hebben ze ook wel deels gelijk, persoonlijk heb ik er moeite mee om mij niet strijdbaar op te stellen en mij zomaar neer te leggen bij een verbod.

Misschien een gekke vraag: maar is zoiets al eens overwogen? Of uberhaupt mogelijk? Dat minimaal 1000 vuurwerkliefhebbers een 10tje in de maand structureel doneren? (doormiddel van een soort abonnement).
Met een plan voor bijvoorbeeld rechtszaken en/of reclame spotjes en met het eerlijke verhaal dat het misschien voor niets kan zijn.

Wellicht een flinke vraag of denk ik te makkelijk, maar zoals ik al zeg heb ik moeite om mij niet strijdbaar op te stellen en heb ik het idee dat zoiets alleen mogelijk is als je de handen (flink) in eén slaat.

Uiteindelijk gebeurt er pas wat als er uit alle groepen (importeurs, winkeliers,liefhebbers) op gaan staan en in actie komen.
Decennialang zijn importeurs en winkeliers enkel "verbonden" geweest door onderling wantrouwen. En bemoeienis van buitenaf (liefhebbers) werd überhaupt niet gewaardeerd.
In de (vroege) tijd van vuurwerkcheck leek daar voorzichtig verandering in te komen. Dan heb je uiteindelijk goed contact, als liefhebber, bent 10-20u in de week VRIJWILLIG/ONBETAALD bezig voor "de traditie". Mag je na veel vijven en zessen via vwcheck je verhaal doen bij "de BPN". Rijdt anderhalf uur naar het oosten waar ze een vergadering hadden. Laten je doodleuk 3 kwartier wachten. Komt de omhooggevallen bons van de Welkoop keten naar je toe, luistert nog geen 5minuten naar je en wimpelt je vervolgens af met dat ze je hulp niet nodig hebben. Daar sta je dan, met je uitgestoken helpende hand. Anderhalf uur terug in de auto met rode vlekken in je nek. DAT is de houding van de BPN (jarenlang geweest). Hoe het nu is weet ik niet, want ik ben godzijdank een paar jaar geleden gekapt met het liefdewerk oud papier. Beste besluit ever.

Bewondering voor diegenen die het erna opgepakt/doorgezet en volgehouden hebben. De BPN is al die inspanningen in ieder geval niet waard.

Dan focus leggen op de mensen waar je wel wat aan hebt. En misschien is dat alleen maar liefhebbers? Uiteindelijk zijn dat degene die het meeste hart voor de zaak hebben

Allereerst veel dank voor jullie inzet, mooi om te zien dat jullie je nog inzetten voor o.a. het behoud van onze mooie traditie.

Begrijpelijk dat (grote) stappen zetten lastig zijn als de financiële middelen er niet zijn.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat veel mensen/winkeliers zich neer hebben gelegd bij het verbod en hier niet teveel aandacht meer aan besteden.

En misschien hebben ze ook wel deels gelijk, persoonlijk heb ik er moeite mee om mij niet strijdbaar op te stellen en mij zomaar neer te leggen bij een verbod.

Misschien een gekke vraag: maar is zoiets al eens overwogen? Of uberhaupt mogelijk? Dat minimaal 1000 vuurwerkliefhebbers een 10tje in de maand structureel doneren? (doormiddel van een soort abonnement).
Met een plan voor bijvoorbeeld rechtszaken en/of reclame spotjes en met het eerlijke verhaal dat het misschien voor niets kan zijn.

Wellicht een flinke vraag of denk ik te makkelijk, maar zoals ik al zeg heb ik moeite om mij niet strijdbaar op te stellen en heb ik het idee dat zoiets alleen mogelijk is als je de handen (flink) in eén slaat.
Je kan via onze website vaste donateur worden doormiddel van een soort abonnement.

Uiteindelijk neemt de politiek de beslissing om het in te voeren.
Nu eindelijk naar voren komt dat er best wat haken en ogen aan zitten,word die beslissing misschien nog wel even in de koelkast gezet.

Want als de pleuris uitbreekt om het zo even te zeggen,zijn hun er verantwoordelijk voor.

Ik zeg niet dat het verbod er nooit komt,maar volgend jaar al is naar mijn gevoel nog maar de vraag.
Dat is dus 1 van de punten/voorwaarde voor het instellen van het verbod(zie bijgevoegde link ter info en de link in de tekst met het plan).
Hier zou volgens mij een mogelijkheid zijn om op dit punt flink tegengas te geven.
Dit jaar dus ook niet gelukt om de, niet eens vuurwerkliefhebbers/rebbelen, in bedwang te houden.

https://www.nu.nl/politiek/6381207/...-is-in-aantocht-maar-nog-niet-definitief.html

Overigens zijn er een handvol winkeliers (vaak gerund door liefhebbers) die wèl hun nek uitsteken en de benen uit de gat lopen voor "the cause". Dat moet ook gezegd.
Absoluut. Heb afgelopen afhaalronde meerdere 'eigenaren' gesproken van freakzaken hier en al die mensen steken hun nek uit voor ons. Niet alleen voor de prijzen en de lol die we dan hier op de site hebben maar ook gewoon voor de passie en de toekomst van onze traditie...

Ik lees iets over 1.000 x maandelijks 10 euro, structureel.

De eerste vraag die bij mij op komt: hoeveel vuurwerk verkoop punten hebben we? 500-600?

Als die nou eens beginnen met allemaal structureel voor 'HUN' inkomen op te komen, dan zal de rest vanzelf volgen.
Zeker als er mensen dan twee tientjes of meer doneren gaat het hard.

Misschien met dit verhaal alle winkeliers aanschrijven in naam van HVLV, voor behoudt van de traditie.

Ik lees iets over 1.000 x maandelijks 10 euro, structureel.

De eerste vraag die bij mij op komt: hoeveel vuurwerk verkoop punten hebben we? 500-600?

Als die nou eens beginnen met allemaal structureel voor 'HUN' inkomen op te komen, dan zal de rest vanzelf volgen.
Zeker als er mensen dan twee tientjes of meer doneren gaat het hard.

Misschien met dit verhaal alle winkeliers aanschrijven in naam van HVLV, voor behoudt van de traditie.
Dat doen we ook. Er zijn ook zat winkels die eenmalige donaties hebben gedaan.

Wij vertegenwoordigen alleen wel de liefhebbers. En juist vanuit die hoek vallen de donaties erg mee.

Back
Bovenaan