Oliebollen

In Gouda stond de oliebollenkraam er al toen er Kermis was. Ze maken er echt goede oliebollen. Heb afgelopen week dinsdag nog 2 bollen op, verrukkelijk, heerlijk gevoel ook:) Binnenkort maar weer ff een aantal kopen xD

heerlijk zijn die oliebollen met krentjes en veel poeder suiker alleen er staak in zwolle nog geen kraam :( zodra ik er een zie koop ik er meteen een.

Wij bakken al jaren met een aantal buurtgenoten samen. Onze achtertuinen grenzen aan een klein pleintje. We beginnen Oudjaardsag om 10.00 met het schieten van een blok en een paar harde klappers. Dan gaan we beslag maken (1 emmer tegelijk) en 2 open frituurpannen in de schuur achterin één van de tuinen aanzwengelen. Zodra het eerste beslag klaar is gaan de eerste 12 bollen erin. Tegelijkertijd wordt de volgende emmer beslag voorbereid. Omdat we met meerdere luitjes zijn wisselen we elkaar af. Dus eigenlijk de hele dag bakken, knallen, Top 2000 op de radio en dan met kruithandjes superverse zelfgemaakte oliebollen eten. ONBETAALBAAR!!!

Wij bakken al jaren met een aantal buurtgenoten samen. Onze achtertuinen grenzen aan een klein pleintje. We beginnen Oudjaardsag om 10.00 met het schieten van een blok en een paar harde klappers. Dan gaan we beslag maken (1 emmer tegelijk) en 2 open frituurpannen in de schuur achterin één van de tuinen aanzwengelen. Zodra het eerste beslag klaar is gaan de eerste 12 bollen erin. Tegelijkertijd wordt de volgende emmer beslag voorbereid. Omdat we met meerdere luitjes zijn wisselen we elkaar af. Dus eigenlijk de hele dag bakken, knallen, Top 2000 op de radio en dan met kruithandjes superverse zelfgemaakte oliebollen eten. ONBETAALBAAR!!!

Door jouw reactie kom ik pas echt goed in O&N sfeer.
Wat een geweldig leuk verhaal. muziek,vuurwerk en oliebollen. Super.
:bye:

Nou ik denk toch dat ik als ik de hele dag door oliebollen zou eten het me toch om 00:00 het niet goed word hoor :P

Nou ik denk toch dat ik als ik de hele dag door oliebollen zou eten het me toch om 00:00 het niet goed word hoor :P

Als je een sterke maag hebt, zoals ik bijvoorbeeld:p, dan valt het wel mee hoor.Oliebollen zijn voor mij "de drug" op oudejaarsdag/avond
Zullen we een keer een weddenschap afsluiten wie van de leden de meeste oliebollen op kan eten in 24 uur? :p

In het oosten kennen wij ze ook,Ze heten kniepertje,s. Lijken een beetje op van die echte ijshoorn,s,waar een paar bolletjes ijs in kunnen. Maar smaken iets zoeter vindt ik zelf.

Kniepertjes zijn nog lekkerder dan oliebollen, echt heerlijk! Als er iets bij oud en nieuw hoort zijn het wel kniepertjes (en rolletjes, maar kniepertjes zijn lekkerder, vooral als er kaneel doorheen zit!)
Wij bakken ze zelf ook altijd, en mijn oma bakte er voorheen ook altijd heel veel (meestal een melkbus vol :p).

gister heeft mijn vader oliebollen gebakken in zijn gekke bui:P Maar ze smaken lekker en dat brengt oudjaar gelijk dichter bij.

Als je een sterke maag hebt, zoals ik bijvoorbeeld:p, dan valt het wel mee hoor.Oliebollen zijn voor mij "de drug" op oudejaarsdag/avond
Zullen we een keer een weddenschap afsluiten wie van de leden de meeste oliebollen op kan eten in 24 uur? :p

Dat vind ik wel een goeie!
Niet voor een prijs gelijk maar voor de eer! :D

Ook hier is de Oliebollenkraam weer gearriveerd en geopend. Maar ik maak ze toch echt liever zelf. En op het winkelcentrum in onze wijk hebben ze de bekende feestverlichting voor de donkere maar ooh zo gezellige decemberavonden alweer opgehangen. Het lijkt wel of alles steeds vroeger komt...

Koude oliebollen als ontbijt zijn echt heerlijk:D. Een beter ontbijt kan je niet krijgen.

Zit op het moment heerlijk aan een oliebol! Me moeder had een zak mee genomen van de verse bakker! 1 van de lekkerste bollen hier uit de omgeving !

Aangezien ik dit jaar niet meer de straat opga stort ik me op het oliebollen bakken. Enige tips? :)

Back
Bovenaan