• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

Oldschool kanonslagen binnenkort weer verkrijgbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
WAARSCHUWING:

Vanmiddag 1tje in mijn hand geklapt!

Had het lont in elkaar gedraaid, aangestoken en binnen één a twee seconde klapte die. Nog nooit een dergelijk ongeluk gehad met vuurwerk. Schrok er ook flink van. Piep in m'n linkeroor en pijn aan mijn hand.

WAARSCHUWING

De grote of de kleine? Lont van de groten zijn idd kort, zelfde lengte als van de kleinen maar dan dus binnein over grotere lengte...moet zéker anders bij volgende productie! Van de kleine ging de eerste niet af omdat het lont te vochtig ofzo was? Onschadelijk gemaakt.

Zaten die lonten trouwens vroeger niet voorgedraaid in de verpakking?

Als je het lont gaat draaien,gaat het lont ook open staan,dit is niet bevorderlijk voor de betrouwbaarheid ervan.

Het lont had fabriek af al gedraaid moeten zijn,dan was de betrouwbaarheid top geweest.

Met deze dingen gaan ongelukken gebeuren,vooral met de grote versie,s uit de thunder classic box,het lont wat er op zit is gewoon schandalig klein en gaat veel te snel af.

WAARSCHUWING:

Had het lont in elkaar gedraaid, aangestoken en binnen één a twee seconde klapte die. Nog nooit een dergelijk ongeluk gehad met vuurwerk. Schrok er ook flink van. Piep in m'n linkeroor en pijn aan mijn hand.

WAARSCHUWING

WAARSCHUWING:

WAARSCHUWING

Welkom bij de club. Tis wel wat langer geleden maar ik weet wat je nu door maakt.
Handje tintelen? Gaat gelukkig wel weer weg.
Maar er was toch nog wel voor gewaarschuwd?

Bij de 490's verleng ik ze maar gewoon met visco. Tis wel jammer want ik wilde ze morgen lekker de lucht in slingeren (snipperregen)wanneer komen er nou eens kanonslagen die weer net zoals vroegâh waren.
Maar staat er ook niet, op de grond leggen en aansteken en afstand bewaren?

Laatst bewerkt:
Welkom bij de club. Tis wel wat langer geleden maar ik weet wat je nu door maakt.
Handje tintelen? Gaat gelukkig wel weer weg.
Maar er was toch nog wel voor gewaarschuwd?

Er was nog voor gewaarschuwd ja maar zó snel, daar had ik even niet op gerekend.

Is nu al wel weer weggetrokken dus dat wordt morgen gewoon lekker stoken maar wat je zegt; ik wilde ze ook lekker de lucht in gaan werpen.

Als je het lont gaat draaien,gaat het lont ook open staan,dit is niet bevorderlijk voor de betrouwbaarheid ervan.

Het lont had fabriek af al gedraaid moeten zijn,dan was de betrouwbaarheid top geweest.

Met deze dingen gaan ongelukken gebeuren,vooral met de grote versie,s uit de thunder classic box,het lont wat er op zit is gewoon schandalig klein en gaat veel te snel af.

Ja blijkbaar, je ziet ze op de foto's altijd met gedraaid lont, dacht juist dat het zo moest. En een grote kans dat het lont dan een beetje ''beschadigd'' was. Er zat volgens mij een scheurtje in ja.

Toch geen fijn idee wel vreemd vroeger veel met de lontjes gekloot inelkaar gedraaid meer stuks in elkaar gehangen maar nooit dit soort gedoe gehad kwaliteits verschil??

Nou dit wordt steeds onbetrouwbaarder: een kleine zonet, dus met lang lont, ging in minder dan 2 sec af... Terwijl eerder vandaag een grote met kort lont er dikke 3 sec over deed (relatief veilig)... Zijn er 2 verschillende soorten grijs lont gebruikt ofzo? Had bij de shising lont niet gedraaid, zat ook geen kruit op ofzo...

Dit is op deze manier niet het leuke stookvoer dat het had moeten zijn!

Ik heb door wat het probleem is: sommige lonten zijn niet goed (dicht)gedraaid dus liggen wat open en dus is kruit in het lont blootgesteld, hierdoor gaat de lont te snel. Dus niet blind stoken maar elke lont checken voor je eigen veiligheid, en niet teveel frunniken/draaien.

Ik schrok al op het filmpje behoorlijk van de ontbrandingstijd van die dingen, daarnaast dee die chinees ook nog behoorlijk link. Moet niet kunnen. Even de fabrikant berichten is wel op zijn plaats!

Ze gaan inderdaad behoorlijk snel die Thunders. Ik stak er een aan en gooide die gewoon weg maar knalde al in de lucht.
Ik heb de ene kant van de lont afgebroken zodat ik een wat langer lont heb en dat ging goed.

Moet zeggen als je veilig stookt is het te doen.( WAT BETREFT DE CLASSIC BOX)
wat mij betreft....snipper +
Knal +
Uiterlijk +
Veilighei/lont - moet echt aandachtig naar worden gekeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan