Nu bestellen of wacht je nog even op de definitieve uitspraak?

Pyroboy26

VWC lid
De titel zegt het al.
Ik ben benieuwd of jullie het nu al aandurven om bij freakacties al weer de eerste aankopen te doen met in het achterhoofd de onzekerheid om er 2020 / 2021 nog afgestoken mag worden en als er afgestoken mag worden... wat er afgestoken mag worden.
Vuurpijlen en knaller willen ze al snel gaan verbieden, maar een compleet verbod is ook nog zeker mogelijk.

Ik twijfel enorm of ik nu al weer de heerlijk freakacties moet pakken, of dit jaar toch kiezen om te wachten tot de definitieve uitspraak.

Wat doen jullie??

Gewoon bestellen, maar ik bestel geen giga bedragen dus mocht ik het verliezen.. Jammer dan..tis maar geld en zal er geen rijstkorrel minder om eten

Ik wil dit jaar sowieso geen/amper pijlen bestellen maar het jeukt al wel om een (kleine) bestelling te doen voor losse cakes en/of boxen. Geen idee wat de prijzen nog gaan doen maar zal wel na-stress zijn om toch weer wat te kopen :p

De titel zegt het al.
Ik ben benieuwd of jullie het nu al aandurven om bij freakacties al weer de eerste aankopen te doen met in het achterhoofd de onzekerheid om er 2020 / 2021 nog afgestoken mag worden en als er afgestoken mag worden... wat er afgestoken mag worden.
Vuurpijlen en knaller willen ze al snel gaan verbieden, maar een compleet verbod is ook nog zeker mogelijk.

Ik twijfel enorm of ik nu al weer de heerlijk freakacties moet pakken, of dit jaar toch kiezen om te wachten tot de definitieve uitspraak.

Wat doen jullie??

Je krijgt dan echt wel je geld terug. De freaksites zijn meestal van liefhebbers. Snappen hun dan ook wel.

Ik bestel dit jaar alles in Duitsland. Ik neem die gok wel.

Dit komt uit de nieuwsbrief van Orthen over een eventueel verbod.

Vuurwerkverbod
N.a.v. van sommige vragen die wij reeds ontvangen hebben omtrent een eventueel vuurwerkverbod berichten wij hier even het volgende over:

Ondanks de hetze die momenteel door bepaalde media gevoerd wordt gaan wij er niet vanuit dat er volgend jaar een totaal vuurwerkverbod gaat komen. Mocht dit wel het geval zijn dan storten wij uiteraard jullie aankopen bedragen retour.

Dit is denk ik ook de enige logische reactie. Het zou heel bizar zijn als er direct een totaalverbod komt maar in dat geval wordt de koop gewoon ontbonden.

Net als altijd, gewoon bestellen als je interessante aanbiedingen ziet. Ik laat me niet gek maken.

Als er een verbod zou komen dan is die pas voor volgend jaar, niet voor 2020/2021. Een verbod voor dit jaar zou simpelweg teveel geld kosten. Gewoon bestellen dus ;)

Ik maak me daarop geen zorgen.
Stel het gaat mis, heb ik wel vertrouwen erin dat je het geld terug gestort krijgt.

Maar voorlopig bestel ik niks simpelweg ik de prijzen hoog vind vergeleken met vorig jaar.

Ik ga er gewoon vanuit dat je je geld terugkrijgt? Of is dat iets heel geks? Heb nu ook al 2 bestellingen gedaan, ik ga er gwel vanuit dat mocht er een verbod gaan komen dat dit niet voor komende jaarwisseling gaat gebeuren. Mocht het verbod er komen dan sowieso niet dit jaar. Voor dat de nodige plannen gepresenteerd en goedgekeurd zijn is het al prinsjesdag en hebben de meeste hier al gewoon hun collectie nagenoeg compleet. Nee dit jaar het vertrouwen erin dat ik gewoon weer lekker kan stoken eind december.

Ik wacht nog even tot mijn nieuwe vrienden in het Oosten open gaan (Valk), maar dan ga ik zeker weer bestellen. Ik kan me niet voorstellen dat er voor aankomende jaarwisseling een Totaal verbod komt, dat kan ook niet ten opzichte van de verkopers. Ik vraag me sowieso af of je een totaalverbod wel kunt doorvoeren, zijn er geen Europese regels die dat verbieden? De verkopers hebben de laatste jaren grote investeringen gedaan in veiligheid en opslag, daarnaast kan je gewoon vuurwerk kopen in ons omringende landen. Ik ben geen jurist, maar kan me zo maar voorstellen dat er wel een gat in zo'n algeheel verbod valt te schieten.

On-Topic... Gewoon bestellen dus! :D

Zowizo kansloos vooral voor mensen in de grens regio . Ik zelf woon op 10 min van duitsland mocht de verkoop stoppen gaan we lekker daar shoppen (leuk rijmpje)

Ik geloof nooit dat er een algeheel verbod komt. Dus ik ga binnenkort gewoon weer beginnen met bestellen. Heb al een mooi wenslijstje klaar staan!

Het lijkt mij, dat wanneer er een totaalverbod mocht komen, dit sowieso met 1 jaar "buffer" ingevoerd gaat worden. Al is het alleen al om winkeliers en importeurs de gelegenheid te geven om van hun voorraden af te komen. Voor dit jaar zou ik me dus sowieso geen zorgen maken. Laten we hopen dat in de politiek de realiteitezin enigszins doordringt en we ook volgend jaar weer rustig kunnen bestellen.

Ik had mij voorgenomen dit jaar te wachten tot september met bestellen. Mede doordat ik dit jaar minimaal 60% minder budget heb erg toch voor gekozen om nu al een aantal cakes en boxen te bestellen om zeker te zijn dat ik batch 2019 of jonger heb. Wat ook meespeelt is het feit dat ik de freak prijzen vergeleken met vorig jaar zelfde periode zie stijgen

er zal vast en zeker een verbod komen
de komende jaren
maar dat wordt denk ik heel snel teruggedraaid
het is niet te hand haven
lange leven polen

er zal vast en zeker een verbod komen
de komende jaren
maar dat wordt denk ik heel snel teruggedraaid
het is niet te hand haven
lange leven polen
Aan de ene kant denk ik wel eens; laat ze het maar eens doen een totaalverbod. Dan kunnen ze zien dat ze er geen flikker mee opschieten en zal het snel teruggedraaid worden. Duitsland/Polen wordt dan nog aantrekkelijker wat je zegt.

Het lijkt mij, dat wanneer er een totaalverbod mocht komen, dit sowieso met 1 jaar "buffer" ingevoerd gaat worden. Al is het alleen al om winkeliers en importeurs de gelegenheid te geven om van hun voorraden af te komen. Voor dit jaar zou ik me dus sowieso geen zorgen maken. Laten we hopen dat in de politiek de realiteitezin enigszins doordringt en we ook volgend jaar weer rustig kunnen bestellen.

Dat zou wat zijn, een bufferjaar. Je zag het nu al met de grote single shots en rollen, maar dan gaat iedereen echt inslaan. Dan hebben een aantal freaks straks meer in huis staan dan de gemiddelde vuurwerkwinkel nu in de bunkers heeft.

Ik ga er gewoon vanuit dat je je geld terugkrijgt? Of is dat iets heel geks? Heb nu ook al 2 bestellingen gedaan, ik ga er gwel vanuit dat mocht er een verbod gaan komen dat dit niet voor komende jaarwisseling gaat gebeuren. Mocht het verbod er komen dan sowieso niet dit jaar. Voor dat de nodige plannen gepresenteerd en goedgekeurd zijn is het al prinsjesdag en hebben de meeste hier al gewoon hun collectie nagenoeg compleet. Nee dit jaar het vertrouwen erin dat ik gewoon weer lekker kan stoken eind december.
Nee je staat gewoon in je recht in dat geval, het bestelde product kan niet geleverd worden en daarom heb je gewoon recht om de koopovereenkomst te annuleren en je geld terug te vragen.

Ik merk wel dat er afgelopen okt-dec nog zo veel te gekke acties en stunts zijn geweest dat het verschil met de freakacties wat kleiner lijkt dan dat voorheen het geval was dus ik kijk het nog wel even aan of ik echt leuke dingen voorbij zie komen.

Back
Bovenaan