Nieuwe website Rubro

Zoals ik het nu zie niet, vind het wel jammer dat er nog geen duidelijkheid over de prijsstelling. Wie weet wanneer dit gerealiseerd is.

Tegenwoordig vrij laat.
Paar jaar geleden vrij vroeg, toen was het vaak na sinterklaas.

Wat trouwens grappig is op de frontpage van vuurwerkshopper: een foto van een chinees met pakje monsters in z'n handen.

Achja, de meeste mensen zijn voor sinterklaas ook echt nog niet bezig met vuurwerk... Dat er dan zo'n stelletje freaks is dat daar weer een uitzondering op moet zijn, tja :p

Zit net ff op de site te kijken en daar heb ik vuurwerkshopper.nl aangeklikt. Daar staat de volgende tekst:

Nieuw dit jaar is onze instapfolder met een beperkt assortiment die uitstekend aansluit bij uw huidige assortiment. Een ijzersterke 4 pagina A3 folder met 32 artikelen, hoge marges, webshop en nalevering mogelijkheden binnen 3 uur in heel Nederland.

Ik snap dat hoge marges interessant is voor de dealer, maar is het niet handiger om dat te vertellen in persoonlijk contact? Omdat deze site eenvoudig te vinden is voor de consument (even bij de importeur kijken wat ze allemaal hebben voor ik ga bestellen bij mijn dealer) zou ik als consument denken: 'Hey, erg mooi vuurwerk, maar hoge marges betekent overpriced. Ze naaien me een oor aan!'

Inderdaad, slordig... hey dealer als je ons als fabrikant neemt dan kan je je klanten nog verder een poot uit draaien.

Dat is natuurlijk bullshit ....
Als je goed inkoopt kun je een goede marge hebben en toch scherpe prijzen voor de klant hebben.

Vindt het ook niet geheel terecht.
Ik bedoel, over het algemeen vind ik de prijs/kwaliteit verhouding bij Rubro perfect, enkele te dure producten daar gelaten.

Vindt het ook niet geheel terecht.
Ik bedoel, over het algemeen vind ik de prijs/kwaliteit verhouding bij Rubro perfect, enkele te dure producten daar gelaten.

Omepje, laten we voorop stellen dat ik het helemaal met je eens ben. Maar wij hebben waarschijnlijk iets meer verstand van kwaliteit dan de gemiddelde consument. Wij weten wel beter, maar de gemiddelde consument zal sneller denken dat ze bedonderd worden.

Het was ook geen aanval op Rubro, juist niet! Was opbouwend bedoeld dat het misschien handiger is om aan te passen.

Inderdaad, slordig... hey dealer als je ons als fabrikant neemt dan kan je je klanten nog verder een poot uit draaien.

Zo is inderdaad hoe de gemiddelde consument het leest. Die hebben minder verstand van kwaliteit dan wij waarschijnlijk... (zie ook mijn post hierboven)

Daar heb je gelijk in.
Wij/ik kijken (te) vaak alles door onze mooi vuurwerkbril.
Maar als je het bekijkt op de manier hoe jij het aangeeft heb je zeker een goed punt.

Back
Bovenaan