Nieuwe vuurwerkbesluit 1-07-2012 ingegaan.

Wahahahahahha deze uitleg is geweldig :) :D

500 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; per compartiment maximaal 15 gram pyrotechnische stoffen of preparaten; per compartiment als burstlading of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat/metaal;
knallading is niet toegestaan <<<<< wtf ?

nee 4 gram nitraat/mataal.. knappe man als je daar een leuke break mee kan maken:D

tsja ik denk dat ze bedoelen dat enkel een knal als toepassing niet toe gestaan is.
maar ag het is idd raar en stompzinnig verwoord!

ik kon op school vroeger ook al geen lange stukken lezen word er kriegeleg van en heb er gewoon geen geduld voor,ik zal dus wel afwachten tot er winkels zijn die het een en ander aan bieden zodat ik dan weet wat is toegestaan.jammer dat knal niet is toegestaan buiten oud en nieuw.anders had je heel wat mensen die tijdens feesten bruiloft etc ging stoken.

Dat kleine spul van lesli is erg grappig maar 15 euro voor een klein pakketje met wat knetterballetjes, fontijntjes en knalerwten is echt veel te veel. Maargoed het is een begin en ik zie uitbreiding van het assortiment tegemoet.

Wahahahahahha deze uitleg is geweldig :) :D

500 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; per compartiment maximaal 15 gram pyrotechnische stoffen of preparaten; per compartiment als burstlading of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat/metaal;
knallading is niet toegestaan <<<<< wtf ?

Een cake met enkel een knal is niet toegestaan dat bedoelen ze ermee. Importeurs lossen dat op door er een klein effect erbij te doen.

nee 4 gram nitraat/mataal.. knappe man als je daar een leuke break mee kan maken:D

tsja ik denk dat ze bedoelen dat enkel een knal als toepassing niet toe gestaan is.
maar ag het is idd raar en stompzinnig verwoord!

Ik hoop dat ze een goede bombette maken met 10gram buskruit , geloof me dat knalt harder dan 2 gram perchloraat-metaal :p of 4 gram nitraat-metaal haha.

10 gram buskruit flink opgesloten geeft een heerlijke dreun :) Maar ja , de huls en eindstoppen gaan m nooit worden ! Dus we blijven bij de andere composities.

Een cake met enkel een knal is niet toegestaan dat bedoelen ze ermee. Importeurs lossen dat op door er een klein effect erbij te doen.

Ik vraag me ook af waarom niet alleen flash kruit is toegestaan. Is dat om terroristen of kleine kinderen te misleiden die alle cakes uit elkaar gaan halen ( wat ik me niet kan voorstellen ) of is dat omdat een mix met flash en stars of titanium gevoeliger is zodat mensen sneller een ongeluk krijgen als ze dingen openmaken zodat ze het leren ( klinkt ff heel slecht ) maar ik kan me geen andere dingen bedenken.
Persoonlijk zie ik er geen logica in , een bombette met 2 of 4 gram flash is toch prima ? Waarom moet er een effect bij ? Wat maakt het dat veiliger of leuker of.... vul maar in ?

Ik zou even voorzichtig zijn in met wat je afsteek

Een goed gekeurde grondbloem afsteken zal nog niet makkelijk zijn, aangezien deze uit de batch test binnen 1 meter moet tollen. dus een aantal, stel aan hoeveelheid 1000? stuks moeten er getest worden gaat x % over de lijn..............jammer dan.
Dus als de test wel voldaan is, mijn mening...bagger. noem het dan maar spinners of zo.!!!!!
Wij nemen ze niet op in deze test en gaat voor een andere gewone reguliere grondbloem. deze mag meer afwijken en alleen verkocht worden tijdens de verkoop dagen.

Gr Wim Rubro Vuurwerk

Laatst bewerkt:
Och , gewoon het vuurwerkbesluit uitprinten met het deel schets en fopvuurwerk. Dan laat je oom agentje zien of het wel of niet mag. Die ziet dat dus de " grondspinners" wel mogen. En zal je dan echt geen boete geven. Die weet heus niet dat het binnen 1 meter moet spinnen , laat staan dat die dat gaat nachecken. Doet oom agent dat wel, dan heeft die een slechte jeugd gehad. Zoals velen.

Als jouw grondbloemen niet gekeurd zijn alszijnde cat1, dan heb je dikke pech, maar jouw spullen worden dan in beslag genomen, en die bekeuring krijg je ook echt.
Met een beetje mazzel kan je ook nog huiszoeking krijgen omdat je je vuurwerk op een voor publiek toegankelijke plek hebt bewaard (oftewel op straat er mee hebt gelopen)

En hierbij helpt dat stukje over fop en scherts helemaal niets, want daarin staat ook duidelijk dat dit gelabeld moet zijn als zijnde cat1, oftewel moet voldoen aan de voorwaarden die wim aangaf.

Dus als ik het goed begrijp is het wachten op nieuw gelabelde grondbloemen waar duidelijk cat 1 op staat. Ik las toch echt ergens hier op het forum dat die van pyroshopper dat al hebben. Of heb ik dat fout ? Zo niet dan stook ik lekker knetterlinten de hele dag :)

Deze top spinners vallen onder categorie 1 vuurwerk!
en bevatten 1.70gram kruit

--pyro99

dit zei pyro99 ooit. je hebt het dus goed. ik ben zelf heel verrast dat dit nu toegestaan is.

Leuk dat het mag, maar ik heb geen zin om 15 euro voor een pakketje 'cat. 1' te betalen als het voor 4 euro ook 'illegaal' kan..

Maarja.. Misschien leuk voor verjaardagen ofzo, of voor als ik wat anders te vieren heb. Dan is het misschien wel leuk.

wat voor winkels zijn topspinners te koop dan?

De Top Spinners komen van Lesli Vuurwerk af.
Ik denk dat de Lesli verkooppunten de Top Spinners ook verkopen.
Ik weet niet zeker of ze ze nu ook verkopen.
Het kan ook zijn dat ze niet eens weten dat ze verkocht mogen worden, en ik denk dat ze er nu ook helemaal niet mee bezig zijn. (Midden in de zomer)

maar die zijn nu toch allang niet meer open? je kan toch niet bij een dealer langsgaan en vragen heeft of ze nog wat pakjes over hebben?

Heb het besluit even rustig doorgelezen, en mij viel het volgende op:

Combinaties van fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen en enkelschotsbuizen
combinations
Gecombineerde effecten van fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen en enkelschotsbuizen.

500 gram pyrotechnische stoffen of preparaten; alleen combinaties toegestaan van fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen en enkelschotsbuizen, waarbij ieder type afzonderlijk functioneert en voldoet aan de individuele eisen die in deze tabel aan de genoemde onderdelen zijn gesteld

Betekent dit niet dat het is toegestaan om Enkelschots mortieren te combineren/ door te lonten? En je dus eigenlijk door een maas in de wet cakes kunt creëren die veel meer kruit per schot bevatten door ze onder een combinatie van enkelschotsmortieren te laten vallen?

Ik zit al helemaal met mijn hoofd in de wolken,

goed uitgewerkte 9 schots cakes, met 50 gram kruit per schot, gestopt in ronde 2 inch shell's :rolleyes:

zoiets ? Een amerikaanse 500 gram cake, opgebouwd uit 9stuks 2inch mortieren.
9dragons1.png

+ http://www.youtube.com/watch?v=yu8jeg-SGgM&feature=player_embedded" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
http://www.youtube.com/watch?v=yu8jeg-SGgM&feature=player_embedded"> http://www.youtube.com/watch?v=yu8jeg-SGgM&feature=player_embedded" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zit ik er helemaal langs, of is mijn idee zo gek nog niet ?

Back
Bovenaan