Nieuwe vuurwerkbesluit 1-07-2012 ingegaan.

ok ik snap het :)

maar wat een onzin je doet er een beetje kruit bij met kleur en het is een burst op de grond :D

dat hebben ze toen dus ook gedaan met de grondbloemen met knal, helaas mag dat dus niet meer. alle grondknallers in nederland mogen alleen maar buskruit bevatten en geen flash.

dat hebben ze toen dus ook gedaan met de grondbloemen met knal, helaas mag dat dus niet meer. alle grondknallers in nederland mogen alleen maar buskruit bevatten en geen flash.

zal daar ooit nog verandering in komen, dat flash wel toegestaan word bij grondknallers in nederland>?

Net langs Groenrijk geweest om te kijken of ze meewerken, nee dus. Ook was het fop en schertsvuurwerk niet in de verkoop. Leuk hoor, terwijl ik vorig jaar al voor een redelijk bedrag Flashing Diamonds, Crackling Ballen en die pakketjes met van alles heb gekocht.

Of even naar Leiden bij XLvuurwerk (v.h. Vuurwerk4all) in de winkelstraat. Zij verkopen Cat.1 het hele jaar...

WAT MAG WEL EN WAT NIET?
Vuurwerk is mooi en speciaal, maar kan gevaarlijk zijn als het verkeerd wordt afgestoken of als het illegaal vuurwerk betreft. Daarom is het belangrijk dat u zich aan de volgende regels houdt.

Koop vuurwerk alleen bij officiële verkooppunten in Nederland en alleen op 28, 29 of 31 december 2012.
U moet 16 jaar of ouder zijn om vuurwerk te mogen kopen. Voor enkele artikelen geldt een grens van 18 jaar.
U mag vuurwerk alleen afsteken op 31 december vanaf 10.00 uur tot 1 januari 02.00 uur.
U mag maximaal 25 kilo vuurwerk kopen of bezitten.
Wilt u weten hoe u vuurwerk veilig kunt afsteken? Klik hier voor enkele tips.

Bron http://www.taskforceovb.nl/straffen

Heb net wat Red Bulls (crackling balls) gehaald bij de Welkoop, die vent zij dat je het hele jaar die dingen mocht kopen en afsteken. Dus ik de winkel uit, loop 50 meter verder en steek er (wel) drie (!) af, binnen 10 seconde stond er een undercover politiewagen voor m'n neus..
Die gozer stapt uit, "We zagen dat je vuurwerk aan het afsteken was, dat mag niet, he. Waar heb je dat vandaan?" Ik wijs naar Welkoop en zeg dat je die dingen het hele jaar kon kopen en afsteken (Ik had het hier wel eens gelezen, maar voor de zekerheid had ik het nog wel even aan de meneer in de Welkoop gevraagd) Politie: "laat je legitimatie eens zien" enz.... Ik probeer de agenten ervan te overtuigen dat je het hele jaar die dingen mag afsteken enzo, maar ik kreeg wss toch een boete, ze zouden het gaan uitzoeken en ik zou nog gebeld worden.
Ik mocht m'n pas gekochte vuurwerk wel bij me houden!!
Nu lees ik hier dat het gwn mag, want er stond "CAT 1." op, dat had ik de agent ook laten zien.
Ze zeiden dat ze langs de Welkoop gingen om verhaal te vragen. Ik liep ook terug naar de Welkoop om te zien wat de verkoper te zeggen had. Die zei precies hetzelfde wat ik zei, maar de politie gaat het toch nog uitzoeken..
Ze hebben m'n mobiele nummer en ze gaan me nog bellen.

Krijgen de politie geen uitleg over verandering in regels? Dit horen ze te weten, toch?

Haha. Oom agent heeft er de ballen verstand van. Dit gaat echt irritant worden met al die Belgische look-a-like knallers dit jaar.. Zal mij niks verbazen als die gewoon in beslag worden genomen. Als ze t onderscheid met CAT 1 vuurwerk al niet kennen..

Maar het rook dan wat de grondbloemen produceren? Als je 5 na elkaar afsteekt dan is de hele straat al zowat blank.

Dus het klopt nog steeds dat je grondbloemen met categorie 1 (staat op de doos) af mag steken het hele jaar door op straat en in de tuin? :D

Cat.1 vuurwerk mag je het hele jaar door kopen, in bezit hebben en afsteken. Van deze verandering is nog niet iedereen op de hoogte, je loopt dus de kans dat je hiervoor een boete kan krijgen. Het is echter bij wet toegestaan om Cat.1 vuurwerk af te steken dus deze boete kan je gewoon aanvechten.

Waar is mijn post gebleven waarin ik in zei dat het volkomen legaal is om categorie 1 vuurwerk waaroner grondbloemen waarop staat vermeld dat het categorie 1 is door het jaar af te streken?

Jep, dus gewoon afsteken.
Heb namelijk nog niemand gezien die het doet :P....

haha dan moet je niet mij als buurman hebben , want dan sta je regenmatig in de rook savonds:D

maar als ik cat1 vuurwerk ga stooken dan doe ik het wel savonds omdat dan de meeste mensen achter de tv zit en niemand er last van heeft!

en verder kunnen ze er weinig aan doen haha :rolleyes:

--pyro99:bye:

haha dan moet je niet mij als buurman hebben , want dan sta je regenmatig in de rook savonds:D

maar als ik cat1 vuurwerk ga stooken dan doe ik het wel savonds omdat dan de meeste mensen achter de tv zit en niemand er last van heeft!

en verder kunnen ze er weinig aan doen haha :rolleyes:

--pyro99:bye:

Whaha, ja klopt ja... over dat ze dan voor de tv zitten en gordijnen dicht hebben. Maar toch, heb nog niemand met grondbloemen gezien hier in de straat... :P

Jij stookt dus elke dag na 1800 uur? xD

Ps. zie dat je zelfs een twister crackling (grondbloem met knetter) legaal mag afsteken nu? :O
Update... oja.. niet alle grondbloemen met knetter zijn waarschijnlijjk categorie 1 vuurwerk.

bump bump :D

De maas in de wet

lijkt zijn uitwerking te hebben nu ik ff door de site van een handelaar kijk... zijn behoorlijke effecten voor een 20 euro cake :P 25gram per buis als ik het goed begrijp.

Ook systemen als: the impossible Zijn toch soort van "Duitse" producten die legaal in nederland verkocht worden, voor mij het eerst dat ik zulke zware producten in NL zie. (en pakketen van 4 cakes in 1 doos die aan elkaar zitten :bonk: )

Back
Bovenaan