Nieuwe vuurwerkbesluit 1-07-2012 ingegaan.

die enz. enz. enz. staat voor alle titels van de koningin, en dat zijn er nog wel een aantal:

Koningin der Nederlanden
Prinses van Oranje-Nassau
Prinses van Lippe-Biesterfeld
Markiezin van Veere
Markiezin van Vlissingen
Gravin van Katzenelnbogen, Vianden, Dietz, Spiegelberg, Buren, Leerdam en Culemborg
Burggravin van Antwerpen
Barones van Breda, Diest, Beilstein, de stad Grave, het land van Cuijk, IJsselstein, Cranendonck, Eindhoven, Liesveld, Herstel, Warneton, Arlay en Nozeroy
Vrijvrouwe van Ameland
Vrouwe van Borculo, Bredevoort, Lichtenvoorde, Loo, Geertruidenberg, Klundert, Zevenbergen, Hooge en Lage Zwaluwe, Naaldwijk, Polanen, Sint Maartensdijk, Soest, Baarn, Ter Eem, Willemstad, Steenbergen, Montfoort, Sint Vith, Bütgenbach, Niervaart, Daasburg, Turnhout, Besançon.

nou dan werkt dat enz. enz. enz. toch een stuk handiger :wink:

meestal worden alleen de titels Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, Prinses van Lippe-Biesterveld gebruikt

Als dit nu pas is ingegaan waarom werd dit in 2011 dan al toegepast?
Dan heb ik het over dat kindervuurwerk van Lesli.

Dus, als ik het goed begrijp mogen we nu naar hart en lust grondbloemen, jumping jacks en romeinsekaarsen afsteken als het maar geen knal bevat...

Nou dan gaan we zo maar even wat stoken vanwege de winst op de poule. Want of spanje nu met 3-1 wint of niet op m'n werk sta ik gedeeld 1e...

Die zouden dan ook mogen, als je het besluit mag geloven? Overigens mag alleen knal niet he, maar een fluit dan weer wel? Heel apart dit allemaal.

Vroeger kocht ik nog wel eens rookbommetjes bij de speelgoed winkel, zouden ze nu ook gewoon grondbloemen ed verkopen? Of wellicht bij de bouwmarkt van die pakketjes.

Blijf het wel grappig vinden. Gewoon voor de lol wat afsteken. Als ouwe *** van 26 :')

Je moet wel uitkijken dat je niet per ongeluk grondtollen gebruikt die eindigen met knal. Gelukkig heb ik nog een paar honderd zonder knal in voorraad. :P

Op de Lesli grondbloemen (Top Spinners) van de Pyroshopper collectie stond al categorie 1 dus die mag je nu officieel al stoken!

Laatst bewerkt:
Het volgende stuk roept bij mij ook vragen op:

Het is verboden per levering meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk aan een particulier ter beschikking te stellen. Voor de bepaling van de hoeveelheid consumentenvuurwerk wordt uitgegaan van het gewicht van het vuurwerk als zijnde onverpakt.

Per levering.. wil dus zeggen dat het voortaan is toegestaan om meerdere leveringen op te halen en dus meer dan 25kg vuurwerk in huis te hebben?

Wat betreft het gewicht, wordt bepaald wanneer het vuurwerk onverpakt is.. betekend dit dat er gekeken wordt naar een cake die uit het karton is, of naar de inhoud van een cake zonder het buitendeel en het label etc?

Het volgende stuk roept bij mij ook vragen op:

Per levering.. wil dus zeggen dat het voortaan is toegestaan om meerdere leveringen op te halen en dus meer dan 25kg vuurwerk in huis te hebben?

In theorie wel echter ergens in andere wetgiving staat echter weer max 25KG per Huishouden.

Wat betreft het gewicht, wordt bepaald wanneer het vuurwerk onverpakt is.. betekend dit dat er gekeken wordt naar een cake die uit het karton is, of naar de inhoud van een cake zonder het buitendeel en het label etc?

Als losse cake. Koop jij een pakket dan gaat het gewicht van de doos eraf.

Bijv je koopt een pakket met 4 cakes van elk 8 Kilo en er zit een doos omheen van 2 kilo dan zou dit vroeger 4*8 + 2 zijn dus 34 kilo. Met nieuwe wetgeving wordt alleen die 4*8 kilo gerekend dus 32 kilo.

Back
Bovenaan