• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

Nieuwe regels m.b.t. buitenlands knalvuurwerk Discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben een voorstander van legaal vuurwerk en tegen illegaal knalvuurwerk.
ik vind het jammer dat er geen shells meer mogen op het forum. Ik kan daar zeker wel van genieten. Ondanks het feit dat het in de woonwijk gewoon niet kan volgens mij. Er zijn echter genoeg mensen die het doen op een locatie die goed kan en het veilig doen. Ik weet niet of het een oplossing is om dat ook allemaal te gaan verbieden. Illegaal knalvuurwerk waarbij veel gemold wordt vind ik logisch. Maar shells? En wat dan met de profblokken?
greetzz

Waarom alleen shells? Of je bant alles wat illegaal is op het forum of je doet dat helemaal niet. Zijn die shells misschien teveel concurrentie voor het NL consumentenvuurwerk? :rolleyes:

Als het echt zo is vind ik dat erg jammer.
Ik als persoon voelde me echt een vwc lid.
Echter werd dat steeds wat minder.
Ik snap het besluit zeker wel..
Maar vind vuurwerk gewoon vuurwerk..
Ook shells enzv.
Die uitwerkingen zul je immers nooit in consumenten vuurwerk tegen komen.
Ik zal door fit besluit mij wel minder op me gemak voelen hier.
En zal mijn info en dergelijken ergens anders vandaan gaan halen en delen.
Jammer maar helaas.
Zal echt nog wel eens langs komen.
Maar zal wel fors minder worden.

Ook shells enzv.
Jammer maar helaas.

niet zo zeuren joh, hoeveel filmpjes heb je nu daadwerkelijk geplaatst dit jaar met shell's... stuk of 5? maar vind je nu zelf ook niet dat je 210 mm cillinder shell's hier niet meer thuishoren? Niemand plaatst dat spul meer... en niemand heeft het er meer over verder...
deel die gewoon op vwfanaten of realpyro's en blijf gewoon lekker hier ook met je kennis en enthousiasme en je liefde voor het product. We weten nu wel een keer dat vuurwerkcrew een site is geworden voor legaal consumentenvuurwerk. prima toch? plaats je shell's lekker op youtube of andere vuurwerksites die hier wel op gericht zijn.. er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden

Ook shells enzv.
Jammer maar helaas.

Ben t volkomen met je eens 3xh. De zin die is er inmiddels wel af hiero. Afgelopen jaar was ik al minder online en werd er vrij weinig gereageerd door mij. Ontzettend jammer om dit gevoel te hebben na bijna 8 jaar trouwe forum lid. Terwijl vroegah met veel vreugde naar films gekeken werd ben je nu zwaar crimineel als je een buitenlands lontje aansteekt. En de crew heeft dit waarschijnlijk nooit gedaan. Hetzelfde als met gestopte rokers. Dat zijn de grootste z........ geworden.

Maar tja het is hun keuze en dat is gewoon jammer hoe t geworden is en verder gaat.

Terwijl vroegah met veel vreugde naar films gekeken werd ben je nu zwaar crimineel als je een buitenlands lontje aansteekt. En de crew heeft dit waarschijnlijk nooit gedaan. Hetzelfde als met gestopte rokers. Dat zijn de grootste z........ geworden.

Maar tja het is hun keuze en dat is gewoon jammer hoe t geworden is en verder gaat.

Het probleem is dat de wetgeving de afgelopen jaren ook veranderd is.
En je voorkomt hiermee een hoop discussies.

Ben t volkomen met je eens 3xh. De zin die is er inmiddels wel af hiero. Afgelopen jaar was ik al minder online en werd er vrij weinig gereageerd door mij. Ontzettend jammer om dit gevoel te hebben na bijna 8 jaar trouwe forum lid. Terwijl vroegah met veel vreugde naar films gekeken werd ben je nu zwaar crimineel als je een buitenlands lontje aansteekt. En de crew heeft dit waarschijnlijk nooit gedaan. Hetzelfde als met gestopte rokers. Dat zijn de grootste z........ geworden.

ieder zijn keuze. bedankt en tot ziens Dennis

was me al eerder opgevallen hier, mensen die in het verleden allerlei illegale dingen posten (ook nog met de tijd van AVP) zijn nu ineens de grootste zeikerds als je wat plaatst. beetje achter hun ellebogen sommige mensen. jammer allemaal hoe het gaat. ik zelf vindt dat een vuurwerk forum juist de informatie moet kunnen geven die je zoekt, nu krijgen mensen dus shells in handen die niet eens weten hoe het af te steken misschien. het forum groeit niet mee met de handel, want alles wat er zo'n beetje in omloop is nu mag al niet meer besproken worden hier.

kijk en daar zit je wel iets verkeerd. Een tutorial laten we bijvoorbeeld wel staan. We promoten het alleen niet en vinden dat dit ook niet thuis hoort bij particulieren. Wel zijn we ook niet gek en weten we dat dit toch wel bij particulieren terecht komt. Dan dus liever dat men weet hoe men iets af moet steken dan dat men zelf gaat klooien. Niet meer en niet minder.

wat mij meer opvalt is dat ook steeds dezelfde mensen erover blijven zeuren. en maar klagen en maar klagen... als het je niet aanstaat dan moet je gewoon GAAN. er zijn zat andere sites die wel illegaal vuurwerk promoten; bijvoorbeeld vuurwerkfanaten en realpyro's. dingen veranderen, deal with it!
Je begint zelfs over avp.... waarom? ik heb zelf ook jarenlang het meest illegale spul afgeschoten wat je je maar kan bedenken. er is zelf een topic aan mij opgedragen hier: gepakt met vuurwerk. maar dat is jaren terug... als ik iets wil weten over illegaal spul dan ga ik wel naar bovengenoemde sites. prima toch? maar hou alsjeblieft op met dat eeuwige geklaag

ps wat helemaal lachwekkend is is je opmerking 'het forum groeit niet mee met de handel'...
Dat is namelijk juist wat VWC helemaal niet wil, geassocieerd worden met illegale producten! je wordt toch ook niet pissig bij coffeeshop dat je er geen heroïne kan krijgen??!!

was me al eerder opgevallen hier, mensen die in het verleden allerlei illegale dingen posten (ook nog met de tijd van AVP) zijn nu ineens de grootste zeikerds als je wat plaatst. beetje achter hun ellebogen sommige mensen. jammer allemaal hoe het gaat. ik zelf vindt dat een vuurwerk forum juist de informatie moet kunnen geven die je zoekt, nu krijgen mensen dus shells in handen die niet eens weten hoe het af te steken misschien. het forum groeit niet mee met de handel, want alles wat er zo'n beetje in omloop is nu mag al niet meer besproken worden hier.

Dat het vrije internet gecensuurd wordt vind ik al belachelijk. Ik ben dan ook verontwaardigd.

Dat vwc, die mijn inziens, aanzienlijk in leden is gegroeid doordat ze de mogelijkheid boden om over illegaal/professioneel te discussieren nu beperken of afschafen vind ik wederom belachelijk.

Ik krijg sterk de indruk dat ze dit puur doen uit eigen belang(sponsors etc.) en niet om een traditie te redden. Want door het hier te verbieden moeten ze niet de illusie krijgen dat het dat wel te redden valt..

Als het allemaal zo moet kom ik hier niet meer.
Ik ben namelijk dat gezeur die felle tegenstanders van prof/buitenlands vuurwerk echt kots beu...

Die leven in een utopie door illegaal/prof/buitenlands te bashen dat ze daarmee de traditie redden.

De put dempen als de kalf verdronken is...

Dat het vrije internet gecensuurd wordt vind ik al belachelijk. Ik ben dan ook verontwaardigd.

Het internet is niet vrij.
Wordt aan alle kanten gefilterd.

Juridisch is het mogelijk dat de forumleiding strafrechtelijk vervolgd en/of aansprakelijk gesteld kan worden door derden voor inhoud geplaatst door de leden.

wat mij meer opvalt is dat ook steeds dezelfde mensen erover blijven zeuren. en maar klagen en maar klagen... als het je niet aanstaat dan moet je gewoon GAAN. er zijn zat andere sites die wel illegaal vuurwerk promoten; bijvoorbeeld vuurwerkfanaten en realpyro's. dingen veranderen, deal with it!
Je begint zelfs over avp.... waarom? ik heb zelf ook jarenlang het meest illegale spul afgeschoten wat je je maar kan bedenken. er is zelf een topic aan mij opgedragen hier: gepakt met vuurwerk. maar dat is jaren terug... als ik iets wil weten over illegaal spul dan ga ik wel naar bovengenoemde sites. prima toch? maar hou alsjeblieft op met dat eeuwige geklaag

ps wat helemaal lachwekkend is is je opmerking 'het forum groeit niet mee met de handel'...
Dat is namelijk juist wat VWC helemaal niet wil, geassocieerd worden met illegale producten! je wordt toch ook niet pissig bij coffeeshop dat je er geen heroïne kan krijgen??!!

VWC crew was ALTIJD de plek om juist alle info te kunnen krijgen, nu niet meer. dat jij zegt dat ze niet geassocieerd willen worden met illegale producten klopt van geen meter. kijk eens in het prof gedeelte nu nog.. maar dit is precies ook de rede waarom ik hier niet meer op ga reageren ook. mijn punt is al heel duidelijk geworden door jou reactie op mijn post.

VWC crew was ALTIJD de plek om juist alle info te kunnen krijgen, nu niet meer. dat jij zegt dat ze niet geassocieerd willen worden met illegale producten klopt van geen meter. kijk eens in het prof gedeelte nu nog.. maar dit is precies ook de rede waarom ik hier niet meer op ga reageren ook. mijn punt is al heel duidelijk geworden door jou reactie op mijn post.

Tot het moment dat de symbool-politiek het forum verder insijpelt...

Dat vwc, die mijn inziens, aanzienlijk in leden is gegroeid doordat ze de mogelijkheid boden om over illegaal/professioneel te discussieren nu beperken of afschafen vind ik wederom belachelijk.

Ik krijg sterk de indruk dat ze dit puur doen uit eigen belang(sponsors etc.) en niet om een traditie te redden. Want door het hier te verbieden moeten ze niet de illusie krijgen dat het dat wel te redden valt..

Als het allemaal zo moet kom ik hier niet meer.
Ik ben namelijk dat gezeur die felle tegenstanders van prof/buitenlands vuurwerk echt kots beu...

Die leven in een utopie door illegaal/prof/buitenlands te bashen dat ze daarmee de traditie redden.

De put dempen als de kalf verdronken is...

Hoezo gecensueerd wordt? Jij kunt toch zelf een forum opstarten en daarover praten. Wat belet je? Het niet meer over shells willen praten zijn huisregels en nee, huisregels zijn niet censuur, dat zou mooi zijn.

Je bent de felle tegenstand beu, verwijt ze te bashen en vindt dat ze zeuren; je bent ze kotsbeu. Ofwel als het aan jouw ligt mogen we dat niet zeggen. Meneer die niet van censuur houdt wil ertoe zelf overgaan. :bonk:

En sommige hebben een punt dat als je zegt dat de hardste nee-schreeuwers vroeger ook illegaal hebben gestookt en nu 180 graden zijn gedraaid. Natuurlijk is dat zo, maar mogen mensen hun mening dan niet meer bijstellen? Omstandigheden veranderen en als die daartoe aanleiding geven je mening te veranderen, dan is daar toch niets mis mee.

Jongens, we grijpen toch even in, want we krijgen weer onderlinge reacties wat geen toevoeging is voor de sfeer op VWC. Er zijn voorstanders, er zijn tegenstanders, zo gaat dat, ook voor de tegenstanders is er vast ergens een plek waar ze hun ei op dat gebied kwijt kunnen. Ieder jaar is het weer zo dat we het bekijken en ieder jaar zijn er ongetwijfeld een aantal die we moeten teleurstellen, dat ga je niet tegen.

Dit jaar hebben we ook besloten om in de regels op te nemen dat we ondankbare en beschuldigende reacties van mensen naar VWC of leden van het forum niet meer willen tolereren als dat we eerder deden, het moet blijkbaar toch nog strenger. We krijgen vaak klachten over dergelijke berichten, dat het de sfeer verziekt en dat vinden wij ook. Hier zien we ook een aantal reacties al voorbij komen die de sfeer niet ten goede komen en gericht zijn op ons en leden, houd daar dus rekening mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan