• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

NIeuwe knallers Zena België

Status
Niet open voor verdere reacties.

stavrosken

VWC lid
NIeuwe knallers Zena België

Komen er binnenkort nieuwe knallers aan? mooi afgewerkt en heerlijke knal... laat maar komen.

Leuk filmpje en ik kan het wel waarderen hoe inventief Zena is met haar knallers (en het vinden van de mazen in de wet). Persoonlijk heb ik helemaal niks met losse knallers, dus wordt er niet heel warm of koud van. Als ik een beetje kort door de bocht ga, is het voor mij sowieso veel van hetzelfde met een nieuw papiertje erom . Alleen de Luypaers variant voegt nog iets nieuws toe aan het huidige assortiment van Zena.

Detail: ik had vanaf 4:00 op een imitatie van de good old Red Devil nitraat gehoopt, maar de knal bleef uit. :p

Dit is echt van den zotten. Ik weet nog dat de Mammoth vroeger 3 pakjes voor 15/20 euro was in de aanbieding, nu weet ik natuurlijk niet wat de huidige aanbiedingsprijs wordt. Alleen 1 pakje voor 15 is echt bizar. En dan nog niet gesproken over die vlinders die 2 euro / 3 euro kosten, per stuk!
Het duurste wat Loots ooit heeft gehad was 1,50 per vlinder volgens mij, dat waren die dikke van El Gato.
Mij maak je niet wijs dat de inkoopprijs van die Zena vlinder zo veel hoger ligt.

Een nieuw artikel is nadat het in het assortiment is opgenomen bij Zena Belgie wat duurder?
Later wordt het goedkoper.
Althans dat was vroeger zo.

Productie van knallers is in China steeds lastiger, wellicht ligt daar de prijsverhoging.
En ja, met je pasje krijg je overal ( behalve Baarle) 25%. In Baarle is dat 10 of 15 volgens mij.

betaal je alsnog €13.13 voor een pakje (€2,63 per knaller)
het is maar wat de gek ervoor geeft uiteraard, maar als je dit voor 5 knallen betaald, val je ook wel meteen in die categorie natuurlijk :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan