Nieuwe Freak-uitnodiging Demo Magnum Vuurwerk en Vuurwerkexpert

Als ze denken dat met een verbod op legaal vuurwerk het illegale wordt uitgebannen, komen ze van een koude kermis thuis denk ik.
Dat zou echt de slechtst denkbare reden zijn voor een totaalverbod. De totale hoeveelheid vuurwerk zal zeker serieus afnemen maar de totale hoeveelheid vuurwerk die nu al als illegaal bestempeld wordt zal gigantisch toenemen omdat er simpelweg geen alternatieven meer zijn. De drempel om voor groot/zwaar vuurwerk te gaan zal ook veel lager worden als mensen denken "het is toch al illegaal dus dan maakt het ook niet meer wat ik afsteek".

Als ze denken dat met een verbod op legaal vuurwerk het illegale wordt uitgebannen, komen ze van een koude kermis thuis denk ik.
Sorry maar je denkt toch niet dat de mensen die de regels schrijven in den haag ook maar enig benul hebben van de vuurwerkwereld. Het feit dat NL knalvuurwerk is verboden is al te achterlijk voor woorden, die mensen hebben 0.0 realiteitszin dus zie ze er voor aan om nu gewoon een totaal verbod er door te drukken door de explosies.

Aparte keuze van Magnum om hier aan meegewerkt te hebben. Deze documentaire is gewoon propaganda om de legale markt te schaden
Deze docu heeft echt niks met propaganda te maken...geeft gewoon een heel realistisch beeld op de totaal gestoorde wereld die achter de aanslagen en illegale handel zit!! Sterker nog er word meermaals op gewezen dat schade aanrichten met consumentenvuurwerk totaal onmogelijk is....

Deze docu heeft echt niks met propaganda te maken...geeft gewoon een heel realistisch beeld op de totaal gestoorde wereld die achter de aanslagen en illegale handel zit!! Sterker nog er word meermaals op gewezen dat schade aanrichten met consumentenvuurwerk totaal onmogelijk is....
Precies zoals je zegt, niets met vuurwerk te maken en dus ook niets met de Nederlandse branche te maken. Vandaar een aparte keuze.

Precies zoals je zegt, niets met vuurwerk te maken en dus ook niets met de Nederlandse branche te maken. Vandaar een aparte keuze.
Ik snap het probleem niet, die beelden zijn gemaakt om te laten zien dat er ook een heleboel mensen zijn die wel van gewoon legaal vuurwerk kunnen genieten. Niks meer niks minder...

Ik snap het probleem niet, die beelden zijn gemaakt om te laten zien dat er ook een heleboel mensen zijn die wel van gewoon legaal vuurwerk kunnen genieten. Niks meer niks minder...
Dat is nooit het primaire hoofddoel geweest van het programma en vind ik het dus een aparte keuze. Explosieven zijn ook totaal geen vuurwerk. Maar dat is mijn mening en die mag ik hebben. Of werkt het zo hier dat een eigen mening niet meer telt?

In aflevering 3 van de 3-delige Videoland documentaire 'Explosief Nederland' zit ook beeldmateriaal van deze demo.

Link: Explosief Nederland

'Journalist Danny Ghosen duikt in de wereld van het zware vuurwerk. Eerst was vuurwerk een leuke traditie, nu een crimineel explosief. Wie plaatsen de Cobra-pakketjes? En wie zijn de illegale vuurwerkhandelaren? Daarnaast zijn er ook honderdduizenden liefhebbers. Zij willen niets met het criminele gebruik van vuurwerk te maken hebben, laten zich niet stoppen door strenge wetten en weten altijd aan hun spullen te komen.'
Voor de genen die Spotnet gebruiken.
Ik heb alle 3 de documentaires voorbij zien komen.
Ik heb het snel bekeken... tenenkrommend.

Voor de genen die Spotnet gebruiken.
Ik heb alle 3 de documentaires voorbij zien komen.
Ik heb het snel bekeken... tenenkrommend.
Heb op Videoland gekeken.. hoop stoere praatjes en macho gedrag. Geen idee wat ik er echt van moet vinden. Mijn vriendin, die niks met vuurwerk heeft, vond dat het wel duidelijk was dat het illegale echt het probleem is in Nederland.

Heb op Videoland gekeken.. hoop stoere praatjes en macho gedrag. Geen idee wat ik er echt van moet vinden. Mijn vriendin, die niks met vuurwerk heeft, vond dat het wel duidelijk was dat het illegale echt het probleem is in Nederland.
Dat dus.
Veel stoer gel*l weinig inhoud. Maar ja als je projectielen van een halve kilo gaat maken en afsteken in een bos, dan ben je wat mij betreft ook compleet koekwous.
En dan zeg ik het netjes....

Back
Bovenaan