New Moon

Ik wou dat mensen/winkels niet zo snel hard gingen gillen dat het uitverkocht is. Want misschien dat net één of een handvol vroege en bekende verkooppunten er doorheen zijn, en de importeur alles heeft vergeven, maar het gros van de winkeliers moeten nog beginnen met de verkoop en moeten het spul nog binnenkrijgen. Oftewel: meer dan genoeg winkels waar je dit nog kunt kopen. Boeien dat de importeur uitverkocht is; dat betekent enkel dat die winkels die zo absurd vroeg met verkoop beginnen niet meer bij kunnen bestellen en daarover gaan zitten gillen. Hun probleem en het nadeel van vroeg bestellen/openen. Ik ga 'm over een week of 2 nog bestellen, als de verkoop bij de meeste winkels begint, no prob.

Als ik het nieuws over het jaar 2013 goed heb begrepen was het probleem dit jaar de extreme hitte in de delen van China waar veel vuurwerk geproduceerd wordt, waardoor de productie van veel producten stil gelegd was. Dat de New Moon nu al is uitverkocht is misschien dus helemaal niet te verwijten aan slechte inschattingen van Royal, maar gewoon het gewilde aantal niet kunnen produceren binnen de korte tijd die overblijft nadat je een poos stil hebt gelegen met je productie.
Dit.

En misschien weet Royal (en anderen?) ook gewoon goed strak in te kopen. Alle winkeliers krijgen hun deel, klaaaaar. Paar bekende punten verkopen uit, ander minder bekende punten leveren nog gewoon diezelfde cakes op de verkoopdagen. Ondertussen worden andere producten waar overschot van was/meer van is geleverd/geproduceerd ook nog goed afgenomen. Gewoonweg verstandig inkoopbeleid. Alleen die hysterie van het 'o help, ik pis naast de meest gehypete pot' vertekent het beeld weer compleet. Leve internet.

Laatst bewerkt:
Heb direct na de show een hoop kartonnen extra besteld. Dus heb er nog zat. (Nee, deze verkoop ik niet met mega kartonkorting, inmiddels de vraag al zeer vaak gehad).
Royal is dit totaal niet aan te rekenen. En dat gezeur dat er een inkoopfout gemaakt is, slaat nergens op. Freaks maken zelf hun inkoopfout... Opeens uit het niks gaat iedereen één product bestellen en schreeuwen; "Ow hij is uitverkocht!!". Wat de vraag naar een product juist alleen maar groter maakt.

idd.. dat domme gehype altijd. En dan dadelijk met zn allen janken als het product tegenvalt. Kom op mensen, er is pas 1 demotje geweest en ineens is dit HET product van 2013.

En maar klagen als volgend jaar de prijzen weer dik omhoog vliegen... goh hoe zal dat toch komen?

Bedankt voor deze rationele uitleg!!

Als ik het nieuws over het jaar 2013 goed heb begrepen was het probleem dit jaar de extreme hitte in de delen van China waar veel vuurwerk geproduceerd wordt, waardoor de productie van veel producten stil gelegd was. Dat de New Moon nu al is uitverkocht is misschien dus helemaal niet te verwijten aan slechte inschattingen van Royal, maar gewoon het gewilde aantal niet kunnen produceren binnen de korte tijd die overblijft nadat je een poos stil hebt gelegen met je productie.

Royal is dit totaal niet aan te rekenen. En dat gezeur dat er een inkoopfout gemaakt is, slaat nergens op. Freaks maken zelf hun inkoopfout... Opeens uit het niks gaat iedereen één product bestellen en schreeuwen; "Ow hij is uitverkocht!!". Wat de vraag naar een product juist alleen maar groter maakt. Kuiper-koekange

En maar klagen als volgend jaar de prijzen weer dik omhoog vliegen... goh hoe zal dat toch komen? Dahustla

Economie in een notendop.

Sjonge jonge, wat een overhyped product zeg.

En dan te bedenken dat je altijd mensen hoort zeuren over te veel crackling...

Maar kan me aan de andere kant wel voorstellen dat mensen dit mooi vinden. Hij is goed uitgewerkt, goed tempo, crackling mine, mooie chry crackling die de lucht lekker vult, veel herrie... je valt lekker op met dit product.

Ik heb echter in de jaren 2004-2007 al veelvuldig dit effect meegemaakt. De Bonbridge waaier 25 shots, 40 shots en 50 shots heb ik gehad, zonder mine.

Ik heb het chry crackling verhaal in 2007 maar goed afgesloten met een dik flowerbed, tevens van Bonbridge, en met mine.

Zoals je ziet, komt het effect op exact hetzelfde neer.

Voor mij dus geen New Moon.
Veel plezier voor diegenen die hem dit jaar hebben.

De groeten.

@yoshimits: De cakes die je noemt komen allemaal niet uit nederland. voor Nederland is dit gewoon goed en echt wel een topproduct. Het effect komt misschien op hetzelfde neer, maar het was er gewoon niet in Nederland en niet elke freak gaat naar Belgie oid.
Voor mij komt hij er in ieder geval wel, aangezien ik niet in Belgie kom dit jaar.
greetzz

Over het crackling verhaal ben ik het deels mee eens.
Ook ik wordt gek van alle crackling die er in 8/10 sier cakes gebruikt wordt, al wordt het wel iets minder heb ik het idee.
Maar dit is puur en alleen crackling, dan kan ik het zeker weten wel waarderen.
Al wacht ik wel eerst om de demo's van winkeliers, heeft verder niets met Royal zelf te maken, maar ik weet hoe teleurgesteld ik afgelopen jaar was over producten.

Over het crackling verhaal ben ik het deels mee eens.
Ook ik wordt gek van alle crackling die er in 8/10 sier cakes gebruikt wordt, al wordt het wel iets minder heb ik het idee.
Maar dit is puur en alleen crackling, dan kan ik het zeker weten wel waarderen.
Al wacht ik wel eerst om de demo's van winkeliers, heeft verder niets met Royal zelf te maken, maar ik weet hoe teleurgesteld ik afgelopen jaar was over producten.

Ik gok dat deze niet meer op de demo's zal verschijnen, bij vele winkels al uitverkocht en de restanten gaan ook erg hard. Bij Royal zijn iig door de voorraad heen.

Dat klopt, maar daat zijn slecht een paar winkeliers die zich bezich houden met freaks.
Denk dat de 'normale' winkelier op de hoek nog niets verkocht heeft.
Maar we zullen het zien, en anders zien we de films wel op 1 jan.

Zo ook wij (AKHfireworks + aanhang) hebben maar snel een karton gereserveerd! Bij Ano Vuurwerk!
Overal waren ze op, hier waren ze nog. Maar ze gingen heeel erg snel!

In ieder geval dit schatje zal hier in de straat staan. Ik en mijn maat RBfirework zij benieuwd of hij ook daadwerkelijk zo gaat presteren. Nu hopen dat ze 30 november te zien is bij de demo van Ano! :bye:

Back
Bovenaan