Nederlands Vuurwerkmuseum

Snutareen dit kan ook te maken hebben met de betaling dat deze nog niet binnen is.
Je zegt zelf dat je uit school gelijk hebt besteld.
dus dat is neem ik aan smiddags dus dan is die betaling nog niet binnen uiteraard.

@Snutareen,
Ik moest natuurlijk ergens beginnen. Daarom heb ik voor mezelf een lijn getrokken bij de betalingen die voor 19:00 uur gisteravond binnen waren. Hier kun jij verder niets aan doen. Verder niet teveel over piekeren, zou ik zeggen.

Vanavond ga ik er weer vol tegenaan om de volgende lading te verwerken. Hopelijk wordt het dan iets minder laat, maar daar is overheen te komen ;)

Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties. Echt heel gaaf dat iedereen weer zo lekker meedoet! :)

Groet,
Cameo

Zo.. wat een lucratieve business. 74x 15 euro is toch mooi €1110,-
Hou je toch nog wel een mooie centje aan over om te stoken. :D

Zo.. wat een lucratieve business. 74x 15 euro is toch mooi €1110,-
Hou je toch nog wel een mooie centje aan over om te stoken. :D

- min verzendkosten - min hoesjes - min dvd's - min hoeveelheid tijd die er in zit. Zo een dvd maak je vanuit mijn oogpunt denk ik niet om er winst aan over te houden. Ik denk meer om andere liefhebbers de sfeer te laten proeven die zij hebben gemaakt die dagen:D

Mijn DVD is ook verzonden, hij zal morgen wel op de mat vallen. Ben reuze benieuwd:rolleyes:

Zo'n DVD daar zitten VELE uren werk in. Als je alle kosten eraftrekt (webshop wil percentage, verzendkosten van 3~4 postzegels, hoesjes, dvd's, opnameapparatuur, etc.) en dan deelt door het aantal uren dat je eraan kwijt bent, houd je een bedrag over dat ver onder het minimumloon zit...

Denk eraan, dit wordt door hobbyisten gedaan en niet door grote bedrijven die daar distributiekantoren en personeel voor in dienst hebben die bovendien ook nog werken met veel grotere omzetten en lagere productiekosten. Een normale speelfilm van 2 uur kost al snel meer dan 10 of zelfs 20 euro in de winkel, dus als Nick een dvd met 5,5 uur aan uniek materiaal aanbiedt voor 15 euro dan is dat een ERG redelijke prijs, all things considered. :)

Respect!

nee, jongens.. ik weet ook wel dat er kosten worden gemaakt. Maar toch, je houdt er zeker nog wel de helft over na alle kosten te hebben afgetrokken. Ik wil hier verder niks mee zeggen, als ik de kans had deed ik dit ook hoor, maar heb niet die mogelijkheid wat zij ons wel kunnen bieden. Verder niks dan lof hoor! ;)

Je hoeft niets te bestellen!Een hobby eender welke hobby kost nu eenmaal geld en ook al kost ie €20 dan had ik em nog besteld omdat het gewoon unieke dvd's zijn waar naar mijn bescheiden mening weinigen aan kunnen tippen.

nee, jongens.. ik weet ook wel dat er kosten worden gemaakt. Maar toch, je houdt er zeker nog wel de helft over na alle kosten te hebben afgetrokken. Ik wil hier verder niks mee zeggen, als ik de kans had deed ik dit ook hoor, maar heb niet die mogelijkheid wat zij ons wel kunnen bieden. Verder niks dan lof hoor! ;)

Welke kosten denk je zoal af te trekken dan?
En hoe wil je arbeidskosten = inzet verrekenen?

Stel dat ze 200 dvd's verkopen, en van de 15 euro de helft overhouden (wat ik betwijfel). Dus 15 euro met aftrek van 3 a 4 postzegels, dvd hoesjes, labels, bedrukking van dvd's, dvd's zelf, bubbelplastic enveloppen, et cetera.

Dan heb je je daar een lange tijd voor oud en nieuw op moeten voorbereiden, op de dag zelf met meerdere camera's bezig zijn met opnames wat een behoorlijke wig in je zo korte stooktijd is, vervolgens ben je een uur of 100 (zal me niets verbazen als het nog meer is) bezig met monteren.

Dan al die 200 DVD's branden, hoesjes verzorgen, dvd's bedrukken met een print, adres uitprinten en op de bubbelplastic envelop plakken, en dan naar de post brengen. Zeg maar gerust dat je gemiddeld een kwartier per dvd kwijt bent, minstens, en dat is alleen nog maar de distributie. Dus 200 x een kwartier per dvd is 50 uur.

En dan heb je nog een hoop bijkomende dingen, zoals communicatie om bijvoorbeeld productnamen te achterhalen, overleg, previewen... en verder nog voorbereidingen voor opnames van oud en nieuw. Laten we daar 20 uur voor noteren.

Dus dan heb je minstens 170 uur werk aan die DVD (en daar overdrijf ik echt niet mee, er zit veel meer werk in dan je denkt), gedeeld door die 7,50 die ze volgens jou per dvd overhouden (waarvan ik denk dat het minder is).

200 dvd's x 7,50 euro : 170 uur = 8,82 euro per uur. En dat is waarschijnlijk nog lager, aangezien er makkelijk meer tijd in monteren zit, het nog maar de vraag is of ze ook daadwerkelijk de helft van de vraagprijs overhouden, en het de vraag is of ze aan 200 verkochte dvd's komen (de meeste mensen die er eentje wilden zullen hem nu al wel hebben besteld).

Verder kost de apparatuur ook niet niets! Beetje fatsoenlijke SD kaartjes kosten al gauw 30 euro per stuk en het is slim om er per camera meerdere van te hebben. Camera's zijn al helemaal duur. Verder heb je nog de site Vuurwerkmuseum die ze hebben, die kost ook geld. Als je alles bij elkaar optelt dan houden ze er ECHT weinig aan over. Als je geld wilt zien, dan kun je beter een bijbaantje in de supermarkt nemen. Dat verdient nog meer ook.

Nick zegt ook zelf dat het een non-profit project is, en dat geloof ik maar al te graag. :)

P.S. Ik val niemand aan met deze post trouwens. Ik vind het zelf alleen even nodig om uit te drukken dat er in een dergelijk project heel erg veel werk zit, en dat 15 euro voor deze driedubbel (?) dvd een erg schappelijke prijs is. :wink:

Laat ik dit zeggen, want ik denk dat mensen mij gewoon verkeerd begrijpen, dat ik het zeer waardeer wat men hier heeft gedaan! Vandaar dat ik ook zei 'niks dan lof'. Alles bij elkaar opgeteld met wat je krijgt is het natuurlijk een mooie prijs.. 15 euro voor een top dvd (dvd's). Wat ogenschijnlijk als een onschuldige post moest worden beschouwd, is nu al reeds uitgelopen op een fiasco. Mensen toch, doe eens relax man! :P

Ik zei al, ik val je nergens op aan. De discussie inspireerde me om alles eens op te sommen. Had ik al eerder willen doen (voor m'n eigen dvd) maar was bang dat dat over zou komen als aandachttrekkerij, dus doe het nu uit perspectief van iemand anders.

Bij mij ligt hij als het goed is nu op de mat. Ik zit alleen nog op school de komende drie kwartier... En de tijd gaat veel te traag!

Jongens, ik vind het prima als er gerekend word. Deze aantallen spreken immers tot de verbeelding, ook bij mij. Ik denk echter dat weinig mensen bereid zijn zoveel tijd, middelen en energie te steken in zo'n project zoals wij dat hebben gedaan. We doen het dan ook echt voor de lol, maar uiteraard willen we er ook niet teveel bij inschieten. Je offert veel vrije tijd op en bereid een project ook financieel goed voor. Dit jaar was even slikken, omdat de dvd-printer ermee was gestopt. Helaas had ik daar net 6 dure setjes inkt voor gekocht. Jammer dan. Nieuwe printer gekocht, verse inkt. Want hoe dan ook wil ik dat iedereen een strakke Museumdvd op de deurmat vind. Jullie mogen best weten dat ik het project, ondanks het luchtige karakter, zeer serieus neem.

Daarnaast heb ik nu een dvdtoren gekocht, dat gaat me tijdwinst opleveren. Alles bij elkaar toch voor een kleine 800 euro ingelegd. Vergeet dan de verzendkosten niet. Toch 4 zegeltjes per envelop, sommige 5. Heb nu 400 zegeltjes op rol gehaald. "Da's dan 184 euro meneer". Telt u nog mee? Kortom; ik vind het wel fijn als we straks op zijn minst de kosten er weer uit hebben.

Ik kan hier verder bladzijdes over volschrijven, maar dat doe ik niet want het doet voor mij af aan het plezier van het project. Mensen/liefhebbers die ons goed kennen weten inmiddels dat wij dit niet voor de poet doen. Dat hoeft ook helemaal niet, want we hebben allemaal een baan. Het is een hobby/club activiteit, zo zien wij dat. En als er iets overblijft dan is dat mooi meegenomen, maar niet de insteek. Vorig jaar is er ongeveer 300 euro overgebleven. Een leuk aardigheidje, maar staat natuurlijk tot geen enkele verhouding met de geinvesteerde tijd. Met het voorbeeld van Patroontje (170 uur) zou ik dan voor 1,76 euro per uur hebben gewerkt ... Het werkelijke aantal uren is echter minstens het dubbele.

@Grizmo, point taken. Ik snap je gedachtegang. Op zich een prima discussie.
@Patroontje, bedankt voor je uitleg.
Ik stel echter voor dat een eventuele algemene discussie over de eventuele verdiensten van projecten in een apart topic worden voortgezet. Dan houden wij het hier gewoon gezellig en ontopic.

------------

Vanavond weer een flink rondje dvdboxen vullen en posten. Hopelijk wordt het nu niet zo laat als gisteren, maar da's een luxe probleem. :)

Cameo

Ik heb hem netbesteld en betaald. Nu even wachten en dan heb ik weer om watte bekijken. Zag ik nu goed in de shop dat dit de 4e en voorlopig laatste episode is??? Als dat zo is zal de aanloop naar O&N nooit meer hetzelfde zijn.
Het is toch een traditie geworden deze dvd's !

Laatst bewerkt:
@vuurwerked
Klopt, in goed overleg hebben we besloten dat dit voorlopig de laatste editie is. Ik denk zelf dat dat goed is. Natuurlijk begrijp ik dat veel mensen de volgende editie zullen missen, maar voor nu is dat even niet anders. Aan de andere kant is een reeks van 4 natuurlijk al een hele mooie set. We zijn er trots op :cool:

@vuurwerked
Klopt, in goed overleg hebben we besloten dat dit voorlopig de laatste editie is. Ik denk zelf dat dat goed is. Natuurlijk begrijp ik dat veel mensen de volgende editie zullen missen, maar voor nu is dat even niet anders. Aan de andere kant is een reeks van 4 natuurlijk al een hele mooie set. We zijn er trots op :cool:

Wat zeg je nou :shocked: Waarom is dit de laatste editie :O

Net gegevens ingevuld. Denk vandaag of morgen wordt het bedrag overgeschreven.
Kan dit gewoon via internetbankieren? :)

Back
Bovenaan