Nachtbrakerstopic 27-28 december 2024!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Altijd lekker weer dit topic, iedereen weer lekker in spanning… wij gaan morgen ochtend onze spullen ophalen.

Onder de 7 graden toch. Dat is het momenteel wel
ChatGPT:

In Duitsland zijn winterbanden verplicht bij winterse omstandigheden. Dit betekent dat er geen vaste periode is waarin winterbanden verplicht zijn, maar dat je ze moet gebruiken als het weer en de wegomstandigheden daarom vragen. Winterse omstandigheden zijn onder andere:

• Sneeuwval

• IJzel

• Gladheid door bevriezing

• Sneeuwmodder

Er is geen specifieke temperatuurgrens gekoppeld aan de verplichting van winterbanden. Echter, een vuistregel die vaak wordt gehanteerd, is de “O tot O-regel” (van Oktober tot Pasen) om winterbanden te gebruiken, omdat dit de periode is waarin winterse omstandigheden het meest voorkomen.

Eisen aan winterbanden

• Winterbanden moeten het M+S-symbool (Mud & Snow) hebben, maar bij voorkeur het sneeuwvlok-symbool (3PMSF) dat sinds 2018 verplicht is voor nieuwe winterbanden.

• De minimale profieldiepte is 1,6 mm, maar een diepte van ten minste 4 mm wordt sterk aanbevolen.

Boetes

• Als je zonder geschikte banden rijdt onder winterse omstandigheden, riskeer je een boete van minimaal €60. Bij gevaar of een ongeluk kan de boete oplopen en kun je aansprakelijk worden gesteld.

Als je naar Duitsland reist in de winter, zorg er dus voor dat je goed voorbereid bent op mogelijke weersveranderingen!

Poeh, ik kom net uit het weer-topic, dus ik word hier wel veel vrolijker van de gezamenlijke voorpret!! Hier gaat de wekker om 6:00 uur, ontzettend veel zin in.
P.S. Baassie: veel sterkte morgen

Ben ontzettend aan het twijfelen om de tijd die ik over heb (tussen 06:00 en 12:30) even naar duitsland te rijden voor wat sfeer en misschien wat kleins.
heb alleen momenteel geen winterbanden op de auto, vind dat zelf een beetje riskant. niet voor veiligheid maar voor controle.

tips? tricks? laatste keer duitsland shoppen was in 2016
Is nu niet aan de orde, geen winterse omstandigheden dus kan gewoon gaan ;)

Heel veel veilige km gewenst.

Ik zie morgenochtend graag alle wachten mensen in de rij fotos en natuurlijk de kofferbakken terug!.
Geniet ervan en rij voorzichtig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan