Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
als er voor iedere idioot zo'n monument kwam, staat nederland al snel vol
het was de fout van de jongen zelf tuurlijk mogen mensen aan hem terug denken maar ik ben het er niet mee eens dat er een monument komt voor een domme fout die hij zelf bewust maaktte.
Om iemand die dood is (zonder dat deze jongen geestelijke beperkingen had) ''idioot'' te noemen vind ik meer dan respectloos!![]()
Ik snap wat je bedoeld, maar hij heeft wel gelijk. Als je een ''bom'' maakt ben je wel degelijk een idioot op dat moment.
Maar dan ga je echt te ver naar mijn idee. Tuurlijk hij is gek dat die dat heeft gedaan en mocht hij nog hebben geleefd dan had ik hem ook voor idioot uitgemaakt. Maar deze jongen is dood en ik vind dat je dan zulke uitspraken niet meer kan doen.
Ik geloof niet dat er mensen zijn die last hebben van een tegel of plaat.
Jongens, jongens dit wordt een discussie zonder einde.
Het is al triest dat hierover een discussie nodig is, het is dan een fout van een jongen om een vuurwerkbom te maken en daardoor om het leven is gekomen.
Dit ongeluk is een regelrechte ramp voor zijn ouders, familieleden en vrienden die dit verlies moeten verwerken, en als dit verwerkt kan worden door middel van een gedenkplaat of monumentje vindt ik dat hun goed recht.
En ik denk dat als de gemeente de kosten niet opzich neemt dat zijn vrienden dat wel zullen doen.
Laten we de wens van de vrienden en familie respecteren.
Maar dan ga je echt te ver naar mijn idee. Tuurlijk hij is gek dat die dat heeft gedaan en mocht hij nog hebben geleefd dan had ik hem ook voor idioot uitgemaakt. Maar deze jongen is dood en ik vind dat je dan zulke uitspraken niet meer kan doen.
BOERAKKER - Er komt een gedenksteen voor de 17-jarige jongen die tijdens oud en nieuw om het leven kwam bij een vuurwerkincident in Boerakker.
Kees-Jan Dusseljee raakte zwaargewond toen een zelfgemaakte vuurwerkbom vlak bij zijn hoofd ontplofte. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis waar hij later overleed. Het idee voor de gedenksteen ontstond vrijdagavond tijdens een speciale bijeenkomst in Boerakker waar zo'n veertig vrienden en kennissen aanwezig waren. De gedenksteen wordt betaald door de gemeente Marum.
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=97531
Heb het altijd al een raar idee gevonden dat iemand na zijn of haar dood ineens meer respect verdient dan wanneer deze persoon nog geleefd had. Dus wanneer deze persoon nog geleefd had mocht je 'm voor idioot en alles in deze richting uitmaken omdat ie met vuurwerk heeft gestunt. Maar omdat ie, aan z'n eigen gestunt notabene, is overleden mag dit ineens niet meer en moet je respect voor deze jongen hebben? Sorry, maar dat kan ik dus niet. Ik vind dus ook niet dat deze persoon een standbeeld, monument, gedenksteen, of iets dergelijks verdient. En al helemaal niet van gemeentegeld.
Te gek voor woorden dus dat de Burgemeester van deze plaats hiermee akkoord is gegaan en dus een monument laat plaatsen voor deze stuntende jongeman.
Om iemand die dood is (zonder dat deze jongen geestelijke beperkingen had) ''idioot'' te noemen vind ik meer dan respectloos!![]()
No offense naar de nabestaanden toe, maar vind het niet bepaald gedenkwaardig om een monument te plaatsen. Als de gemeente dit bekostigd dan zal dit wel uit het potje geld komen dat jaarlijks sowieso opgemaakt moet worden.