Monument voor vuurwerkslachtoffer Boerakker

Om dit soort monumenten steekt de gemeente geen cent. De nabestaanden bekostigen dit soort monumenten. Wel moet de gemeente vergunning verlenen. Als het op gemeentelijke gronden geplaatst moet worden kan dit nog wel eens lastig worden.

Lees het bericht dat ik in post 30 al gequote had. Het monument wordt wel degelijk betaald door de betreffende gemeente:

BOERAKKER - Er komt een gedenksteen voor de 17-jarige jongen die tijdens oud en nieuw om het leven kwam bij een vuurwerkincident in Boerakker.

Kees-Jan Dusseljee raakte zwaargewond toen een zelfgemaakte vuurwerkbom vlak bij zijn hoofd ontplofte. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis waar hij later overleed. Het idee voor de gedenksteen ontstond vrijdagavond tijdens een speciale bijeenkomst in Boerakker waar zo'n veertig vrienden en kennissen aanwezig waren. De gedenksteen wordt betaald door de gemeente Marum.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=97531

Lees het bericht dat ik in post 30 al gequote had. Het monument wordt wel degelijk betaald door de betreffende gemeente:

Mijn excuses, daar had ik overheen gelezen. Had ook niet gedacht dat een gemeente dat zou betalen.. als ze daar aan beginnen is het einde misschien zoek?

Back
Bovenaan